Uoverskuelige weekender

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.539 visninger
38 svar
95 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. december 2021

Anonym trådstarter

Er jeg mon den eneste mor, der godt kan synes, at weekenderne med børnene godt kan virke ret uoverskuelige?

Jeg har to drenge på 3 og 5. De står op kl. 6 og så er der knald på til kl. 20. De har SÅ meget energi! De er glade og leger - både stille lege, men de elsker også hulelege, hvor de endevender hele soveværelset for at bygge gode huler. De løber, kører med biler, står på hovedet osv

Vi bor i lejlighed og de har ikke eget værelse. Økonomien er stram! Vi går altid ud med dem mindst en gang om dagen, gerne både for- og eftermiddag- men det er også hårdt, for da vi ingen have har, skal man altid planlægge et sted at gå hen.

Puha, de weekender er så hårde! Jeg har ofte svært ved at vise det overskud og glæde, som jeg gerne ville, når børnene havde weekend. Jeg kan helt gå og frygte weekenden, fordi jeg synes det er så uoverskueligt!

Er jeg den eneste mor, der har det sådan?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2021

Anonym

Jeg har det ligesådan, ser altid frem til mandag, hvor jeg kan aflevere dem i deres institutioner igen.

Kan du ikke prøve at lave nogen legeaftaler hos andre børn og på den måde få en pause fra dem hen over weekenden?

Anmeld Citér

11. december 2021

Anonym

Vi har kun ét barn (på 3 år) og jeg synes også,  at weekender kan være ubeskriveligt hårde at komme igennem! 

Når vi har haft ferie, føler jeg, at jeg har brug for en uges ferie kun med mig selv bagefter for at komme ovenpå igen.

Heldigvis skal vi ikke have flere børn, og det bliver formentlig bedre med tiden.

Anmeld Citér

11. december 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Det må være hårdt at glæde sig til mandag  

jeg har ingen god løsning…. Men, at prøve og nyde dem. De bliver lige pludselig store og får andre interesser

Anmeld Citér

11. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Er jeg mon den eneste mor, der godt kan synes, at weekenderne med børnene godt kan virke ret uoverskuelige?

Jeg har to drenge på 3 og 5. De står op kl. 6 og så er der knald på til kl. 20. De har SÅ meget energi! De er glade og leger - både stille lege, men de elsker også hulelege, hvor de endevender hele soveværelset for at bygge gode huler. De løber, kører med biler, står på hovedet osv

Vi bor i lejlighed og de har ikke eget værelse. Økonomien er stram! Vi går altid ud med dem mindst en gang om dagen, gerne både for- og eftermiddag- men det er også hårdt, for da vi ingen have har, skal man altid planlægge et sted at gå hen.

Puha, de weekender er så hårde! Jeg har ofte svært ved at vise det overskud og glæde, som jeg gerne ville, når børnene havde weekend. Jeg kan helt gå og frygte weekenden, fordi jeg synes det er så uoverskueligt!

Jeg havde også en periode, da mine to ældste var små. Jeg var alene med dem. Og jeg var færdig efter en weekend. Vi bor dog i hus og jeg kunne gå i haven med dem. Så tog jeg tæppe med ud og pakkede mig ind i, så kunne jeg godt læse en bog mens de legede. Vi gik mange ture og så var det ok at sidde foran tv’et ind i mellem. Vi læste mange bøger, legede med modellervoks, malede på slå lærreder, tegnede osv. og så bagte vi meget, brød, boller, kager osv.

Jeg hyggede også med nogle af børnenes børnehavevenners forældre i legeland eller på en legeplads, så var der lidt voksentid også. 

Og så forsøgte jeg at deltage i diverse arrangementer der var i vores område. Bondegårdsbesøg, teater, arrangementer der var på biblioteket m.m. 

Må indrømme, da jeg mødte min mand og vi pludselig var to om det, var det 100 gange nemmere og mere overskueligt.

Anmeld Citér

11. december 2021

Anonym

Jeg havde også sådan en periode, men det hjalp da jeg begyndte at prioterer mig selv lidt mere. Jeg fandt mine gamle hobbyer frem igen, læse bog og var klar til at tage konflikterne hver 5 minut

Det der hjælper hos os er at bruge 1 time udenfor for at få dem krudtet af også må jeg indrømme at de bruger lidt for meget tid på at se Gurli gris for at jeg kan få tid til at tegne for mig selv osv  men det hjælper for at man ikke føler at alting handler om børnene

Anmeld Citér

11. december 2021

Anonym

Jeg havde det også sådan, da mine børn var yngre. Nu er de 6 og 4, og nu har jeg det ikke sådan længere, nu synes jeg de er begyndt at være ret godt selskab. selv om stadig jeg godt kan kede mig i en weekend, hvor vi ikke skal noget særligt. Så jeg tror du vil opleve at det snart begynder at lette lidt

Anmeld Citér

11. december 2021

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Du er absolut ikke den eneste Jeg har en på 4 år. Vi bor også i lejlighed. Faren arbejder i øjeblikket 10-12 timer hver eneste dag, så jeg er alene med hende. 

Sm du selv skriver så prøver jeg at komme ud hver formiddag og eftermiddag. Egentlig så tager vi for det meste bare til en legeplads. Pakker snacks og drikkevarer. En bold og lidt legetøj. De fleste gange finder hun en at lave med så jeg kan slappe lidt af. Ellers så prøver vi at arrangere lejeaftaler, også bare på legepladsen så man ikke har oprydning. Jeg har efterhånden et par fra børnehaven som jeg ved er i en lignende situation, så vi bruger hinanden.

Jeg ved ikke om det er i budgettet, men måske et par høretelefoner med noise cancelling effekt. Når jeg har brug for ro, så tager jeg dem på. Kan stadig høre, men det tager lige toppen af baggrundsstøjen. 

Men nej du er ikke alene. Jeg tror måske også man har for høje forventninger til en selv. Det behøver ikke være så godt hele tiden. 

Anmeld Citér

11. december 2021

Anonym

Det må være hårdt at glæde sig til mandag  

jeg har ingen god løsning…. Men, at prøve og nyde dem. De bliver lige pludselig store og får andre interesser

Fis af med din momshaming. Hvorfor har du behov for at dømme os der har det sådan? Hilsen en der elsker når børnene er på weekend hos deres far

Anmeld Citér

11. december 2021

Anonym

Vi har også haft nogen gange hvor det hele er uoverskueligt. Da alle får i skole, børnehave tager på arb osv, i hverdagene så bruger vi weekenden med familie besøg. Vi besøger min mor lørdag og for besøg søndag af min el min mands søskende og deres børn. Efter den ordning så kan jeg slet ikke mærke det mere. Og det ikke hver søndag vi har besøg og dem nyder vi med tegnefilm,spil laver mad sammen tager ekstra langt bad. Og de ældste laver aftale med vennerne. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.