Uenig om vaccine.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.933 visninger
33 svar
98 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. december 2021

Anonym trådstarter

På Sundhedsstyrelsens hjemmeside står at man ikk kan vaccinerer børn hvis forældrene har fælles forældremyndighed og den ene forælder ikke samtykker. Men er der nogen der ved hvor man får noteret at man ikk samtykker? 

nu har jeg nemlig lige opdaget at min ex bare har bestilt tid til vaccination af vores barn uden min samtykke og jeg vil ikke have at han får den. Jeg har afbestilt tiderne med det samme og givet besked til min ex om dette. 

det skal ikk gå op i diskussion om hvorvidt der skal vaccineres eller ej. Det er der rigeligt tråde omkring. Ønsker blot at vide hvor jeg skal henvende mig. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

På Sundhedsstyrelsens hjemmeside står at man ikk kan vaccinerer børn hvis forældrene har fælles forældremyndighed og den ene forælder ikke samtykker. Men er der nogen der ved hvor man får noteret at man ikk samtykker? 

nu har jeg nemlig lige opdaget at min ex bare har bestilt tid til vaccination af vores barn uden min samtykke og jeg vil ikke have at han får den. Jeg har afbestilt tiderne med det samme og givet besked til min ex om dette. 

det skal ikk gå op i diskussion om hvorvidt der skal vaccineres eller ej. Det er der rigeligt tråde omkring. Ønsker blot at vide hvor jeg skal henvende mig. 

Så vidt jeg ved står det ingen steder, så du kan ikke gøre så meget andet end, at afbestille tiden. 

Men udover det, hvorfor er det så dig som skal bestemme om jeres fælles barn skal vaccineres. Din ex har vel også lov til, at have en holdning om jeres fælles barn og det kan vel lige så godt væres hans som bliver accepteret. 

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Så vidt jeg ved står det ingen steder, så du kan ikke gøre så meget andet end, at afbestille tiden. 

Men udover det, hvorfor er det så dig som skal bestemme om jeres fælles barn skal vaccineres. Din ex har vel også lov til, at have en holdning om jeres fælles barn og det kan vel lige så godt væres hans som bliver accepteret. 

fordi nej altid taler over et ja. Længere er den ikke. 

Anmeld Citér

9. december 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

fordi nej altid taler over et ja. Længere er den ikke. 

Det er muligt, men det er godt nok sørgeligt. Men fedt, at vi igen er lukket ned pga. det er børnene som bærer smitten

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Det er muligt, men det er godt nok sørgeligt. Men fedt, at vi igen er lukket ned pga. det er børnene som bærer smitten

Og jeg synes det er sørgeligt at man vil udsætte små børn for vacciner der er haste godkendt på den måde. Men jeg har trods alt respekt for andres valg måske du skulle prøve det samme 

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym

MoarHvidovre skriver:

Ej stop, bare stop! 
De vaccinerede bærer altså også smitten rundt og er med til at lukke samfundet. Man kan ikke give den ene skylden frem for den anden.
Du skal nok komme langt med din retoriske fremtoning. 

Men det var ikke en debat TS ønskede! 

Til TS, så tror jeg heller ikke du kan gøre andet end du har gjort og så se om du ikke kan komme i en god dialog med din eks omkring jeres barn og vaccination. 
Jeg har også skilsmissebørn, min eks vil egentlig gerne have dem vaccineret, men han respekterer også min tanker omkring og indtil videre er vi blevet enige om at vente. Men vi er langt fra enige om alt.

Anmeld Citér

9. december 2021

Kir

Læste en artikel om at det er stort problem, fordi den ene forældre kan lave en skriftlig indsigelse, men det er ikke muligt at få at vide hvor den skal sendes til. Det mest optimale var at man skulle indhente samtykke fra begge forældre ligesom med pas, men det virker ikke til det kommer lige med det første. Så du må nok bare gøre det du gør.

Her er artiklen hvis du er interesseret

https://nyheder.tv2.dk/2021-12-01-far-vil-have-datter-vaccineret-men-mor-vil-ikke-et-kaempe-hul-i-systemet 

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ej stop, bare stop! 
De vaccinerede bærer altså også smitten rundt og er med til at lukke samfundet. Man kan ikke give den ene skylden frem for den anden.
Du skal nok komme langt med din retoriske fremtoning. 

Men det var ikke en debat TS ønskede! 

Til TS, så tror jeg heller ikke du kan gøre andet end du har gjort og så se om du ikke kan komme i en god dialog med din eks omkring jeres barn og vaccination. 
Jeg har også skilsmissebørn, min eks vil egentlig gerne have dem vaccineret, men han respekterer også min tanker omkring og indtil videre er vi blevet enige om at vente. Men vi er langt fra enige om alt.

Tak. 

jeg prøver også at holde en ordentlig dialog selvom han går personligt til mig som ovenstående debattant også gør. Det ændre bare ikke på min holdning. 

jeg har sagt til ham at jeg ikk er tryg ved at give ham den nu. Men at jeg gerne vil gå med til at han bliver testet hver onsdag så han har en frisk test fredag morgen inden han kommer hjem til ham og omvendt selvfølgelig. Også kan vi se hvordan statistikkerne og tallene ser ud om 6-12 mdr. hvis man kan se en positiv ændring så vil jeg klart overveje det. Men bare det sidste år kan man i mine øjne ikke se en positiv ændring med 4 ud af 5 vaccinerede men stadig det højeste smittetal nogensinde. 
jeg holder bolden på min banehalvdel hele tiden. Og ellers må vi i statsforvaltningen og få en mægler hvis han insisterer på at skændes om det. Det gider jeg nemlig ikke 

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym trådstarter

Kir skriver:

Læste en artikel om at det er stort problem, fordi den ene forældre kan lave en skriftlig indsigelse, men det er ikke muligt at få at vide hvor den skal sendes til. Det mest optimale var at man skulle indhente samtykke fra begge forældre ligesom med pas, men det virker ikke til det kommer lige med det første. Så du må nok bare gøre det du gør.

Her er artiklen hvis du er interesseret

https://nyheder.tv2.dk/2021-12-01-far-vil-have-datter-vaccineret-men-mor-vil-ikke-et-kaempe-hul-i-systemet 

Ja den artikel har jeg godt læst. Det er nemlig forrykt at man skal bruge skriftlig samtykke erklæring til pas. Men ikke vaccine. 
Men har sendt screenshot til min ex af sundhedsstyrelsens egne ord om samtykke som jeg også lagde op her. Og sst.dk er hans bibel. Så det tyder måske på at han ikk bare gør det nu. 
men holder øje og bliver ved at melde afbud indtil der er skriftlig samtykke. Også prøver jeg at ringe og forhøre mig hos vacciner.dk i morgen hvordan samtykken kan registreres 

Anmeld Citér

9. december 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2
MoarHvidovre skriver:

Om du så vaccinerede hele Danmark eller hele verden så ville du ikke kunne stoppe en virus der muterer.

Det er ikke børnenes skyld, at samfundet er lukket ned, det er en politisk beslutning og det tror jeg også godt, du ved

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.