desperat efter at få et barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2009

M.O.A.R.

Anonym skriver:

Jeg har fordomme som jeg vil have forklaringer på for at forstå. Det har de fleste folk faktisk (fordomme om forskellig ting). Hvis du og de andre ik har noget at bidrage med til emnet så lad dog vær med og skriv i tråden. I skriver kun for at jeg skal høre hvor dum jeg er og hvor onde holdninger jeg har det kommer jeg jo ikke videre med. I ser jo rødt og det er faktisk ret ubehageligt. Mange gange har folk sagt at ano opretter grimme tråde som ender i en høstak men efter det her tråd må jeg sige at det er jer selv der går helt amok hvis man ikke synes det samme som jer. I er lige så fordømmende som jeg er og da ik bedre end mig. Jeg vil ik besvare flere sure opstød men gerne hvis der er nogen der kan skrive noget som passer til emnet.

Forstår godt du har oprettet tråden, og må også give dig ret i at der godt nok har været mange angreb, i stedet for meninger og oplevelser.

har man intet relateret at sige, burde man finde et andet debatforum og besvare i stedet.

alle mennesker har jo hver deres mening, og alle deres fordomme. sådan hænger verden jo sammen tøser. fordi vi er nogle der ikke deler samme mening og holdning gør det ikke oss til dårlige eller dumme mennesker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2009

Ansemusen

MaleneF skriver:

Forstår godt du har oprettet tråden, og må også give dig ret i at der godt nok har været mange angreb, i stedet for meninger og oplevelser.

har man intet relateret at sige, burde man finde et andet debatforum og besvare i stedet.

alle mennesker har jo hver deres mening, og alle deres fordomme. sådan hænger verden jo sammen tøser. fordi vi er nogle der ikke deler samme mening og holdning gør det ikke oss til dårlige eller dumme mennesker

For mig handler det ikke om hvorvidt man er enig, men blot om at skrive pænt og forsøge ikke at ramme nogen! Du kan da vel ikke sige, at du ikke kan se at startindlægget er noget negativt skrevet?!

Anmeld

29. oktober 2009

dorthemus

Anonym skriver:

Jeg har fordomme som jeg vil have forklaringer på for at forstå. Det har de fleste folk faktisk (fordomme om forskellig ting). Hvis du og de andre ik har noget at bidrage med til emnet så lad dog vær med og skriv i tråden. I skriver kun for at jeg skal høre hvor dum jeg er og hvor onde holdninger jeg har det kommer jeg jo ikke videre med. I ser jo rødt og det er faktisk ret ubehageligt. Mange gange har folk sagt at ano opretter grimme tråde som ender i en høstak men efter det her tråd må jeg sige at det er jer selv der går helt amok hvis man ikke synes det samme som jer. I er lige så fordømmende som jeg er og da ik bedre end mig. Jeg vil ik besvare flere sure opstød men gerne hvis der er nogen der kan skrive noget som passer til emnet.

Der findes mange måder at spørge på hvis/når man undrer sig.

Skriver man på en fordømmende måde, må man også forvente at få igen med samme mønt....vi ønsker jo også en forklaring fordi vi ikke forstår din måde at spørge på.

Men ja lad det ligge

Anmeld

29. oktober 2009

M.O.A.R.

Ansemusen skriver:

For mig handler det ikke om hvorvidt man er enig, men blot om at skrive pænt og forsøge ikke at ramme nogen! Du kan da vel ikke sige, at du ikke kan se at startindlægget er noget negativt skrevet?!

Både ja og nej.

Det kommer jo også an på hvordan det enkelte individ vælger at opfatte indlæget.

Vil godt give dig ret i at man nemt kunne opfatte det negativt, men man skal samtidig vente og holde hovedet koldt inden man begynder at koge indvendigt.

Det kan jo være at vedkommende som har oprettet indlæget ikke rigtig har kunne formulere det på en anden måde

Anmeld

29. oktober 2009

Miamaja

MaleneF skriver:

Helt enig.

Man har vel ret til sin egen mening. Jeg kan godt forstaa hvorfor anonym er anonym, med den bombardering. Jeg kender ikke til ovenstaaende indlaeg der henvises til men jeg har selv enkelte gange korset mig over diverse tv programmer om barnloshed og HVOR langt nogle mennesker vil gaa for at gennemtvinge bio-barnet. Jeg synes naar folk bruger saa mange krafter paa at skabe en bio-baby at det gaar hen og bliver en form for sygelighed, der er odelaeggende for dem selv og dem omkring dem, saa er det ikke sundt 

Anmeld

29. oktober 2009

4xGreve

Anonym skriver:

Tak for din forklaring dejligt der endelig kom et svar på tråden. Jeg kan sagtens forstå din situation og hvor må det have gjort ondt på dig. Håber for jer at du kan blive gravid igen det fortjener du efter den oplevelse. Synes tit det virker som man ikke må have en mening her inde det er tit "enten /eller" og folk bliver så sure på en hvis man siger noget der er anderledes end den generelle holdning. Men igen tak for et sobert indlæg. Håber projekt baby lykkes for jer -smiler.

tak fro dit pæne svar men desværre starter dette projekt baby først om 4-5 år i frygt for at det skal ske igen og det vil vores datter ikke kunne klare at blive trækkede igennem på nuværende tidspunkt da hendes behov er alt for store endnu...

Anmeld

29. oktober 2009

Barbamama

Anonym skriver:

Jeg får myrekryb når jeg læser hvor desperate nogle kvinder er efter at få et barn eller flere børn. Det gælder især de kvinder der ikke har fundet nogen mand endnu men bare er desperate for at få et barn. Hvis jeg var en mand ville desperationen frastøde mig for hos nogle virker det virkelig som det har taget overhånd. Kvinder der eksempelvis har to i forvejen hvorfor er de så desperate for at få et mere? Jeg forstår det ikke.

Åh.... Det gør mig SÅ ked af det at du skriver sådan. Min bedste veninde og hendes mand har kæmpet for at få et barn i 3år nu og hvis du vidste hvor ked af det hun er.... Hvor mange gange jeg har trøstet hende og vi har grædt sammen. Hvor hårdt det var da jeg blev gravid og hun stadig ikke var... Hvordan jeg har heppet på de små æg hun har fået sat op men som er kommet ud som menstraution alligevel.... Du ved ikke hvor ondt det gør....

Anmeld

29. oktober 2009

Barbamama

Jeg kender desuden en der har fået et barn uden at have en mand og det synes jeg er så sejt. Hun klarer det SÅ flot. Jeg synes det er en stor beslutning, men hun ville have et barn og da manden ikke dukkede op fik hun barnet selv. Jeg var ikke selv i stand til at gøre det, men hun er ovenud lykkelig for hendes lille pus og de har et fantastisk liv sammen. Så... Jeg tror man skal have været der selv for at kunne udtale sig om det, men jeg vil ikke svine dig til herinde. Jeg ved heller ikke hvilket andet indlæ det drejer sig om, men ja det er nok måden du har skrevet det på der har fået folk helt op at køre. Jeg blev bare trist og ikke vred

Anmeld

29. oktober 2009

Honningblomst

Jeg kan godt følge dig...bliver også helt overrasket rigtig tit...det samme når jeg ser en mødregruppe og de sidder der med tykke maver eller deres små børn og virker som om verden ikke handler om andet end de små unger....men men men men, så tænker jeg lige tilbage, tilbage på dengang jeg gerne ville have nummer et, to eller tre og der var jeg altså også fokuseret og måske lidt hys-griner- men hvor er det heldigt kvinder har den der trang til at få børn så vi kan formere os. Endvidere så tror jeg det kan lide lidt mere vildt på skrift, end det jo nok er irl. Herinde kan vi bare holde fuldstændig fokus lige påp et område, i en tråd eller flere.

Jeg ved ikke hvor langt jeg var gået med den første...men alts¨å, jeg gik så langt at blive insimineret med donorsæd som 21 årig og når jeg tænker på det nu, så synes jeg ærligtalt det var et lidt voldsomt valg, men dengang ville vi bare have det barn. Jeg havde som nok også valgt adoption bare for at få barnet....to valg jeg ikke havde taget nu, men nu har jeg jo også de børn jeg skal have, så...

Men altså...ja, kvinder bliver da tit helt hysse over overfokuserede på det med at få børn og have børn....utroligt at mændene kan holde til det op til og det første år med et lillebarn...

Og så er man jo lige vilde med at få børn om det er det 1 eller det 5. hvis man ønsker sig 4 børn og kun får to, så er det jo en sorg at miste drømmen om de to børn.

Knus Eva...som også led af skruk-sindsygen..

Anmeld

29. oktober 2009

Ansemusen

Eva skriver:

Jeg kan godt følge dig...bliver også helt overrasket rigtig tit...det samme når jeg ser en mødregruppe og de sidder der med tykke maver eller deres små børn og virker som om verden ikke handler om andet end de små unger....men men men men, så tænker jeg lige tilbage, tilbage på dengang jeg gerne ville have nummer et, to eller tre og der var jeg altså også fokuseret og måske lidt hys-griner- men hvor er det heldigt kvinder har den der trang til at få børn så vi kan formere os. Endvidere så tror jeg det kan lide lidt mere vildt på skrift, end det jo nok er irl. Herinde kan vi bare holde fuldstændig fokus lige påp et område, i en tråd eller flere.

Jeg ved ikke hvor langt jeg var gået med den første...men alts¨å, jeg gik så langt at blive insimineret med donorsæd som 21 årig og når jeg tænker på det nu, så synes jeg ærligtalt det var et lidt voldsomt valg, men dengang ville vi bare have det barn. Jeg havde som nok også valgt adoption bare for at få barnet....to valg jeg ikke havde taget nu, men nu har jeg jo også de børn jeg skal have, så...

Men altså...ja, kvinder bliver da tit helt hysse over overfokuserede på det med at få børn og have børn....utroligt at mændene kan holde til det op til og det første år med et lillebarn...

Og så er man jo lige vilde med at få børn om det er det 1 eller det 5. hvis man ønsker sig 4 børn og kun får to, så er det jo en sorg at miste drømmen om de to børn.

Knus Eva...som også led af skruk-sindsygen..

Det var rigtig godt formuleret Eva

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.