desperat efter at få et barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2009

FrkT

Ayasmor skriver:

Og nu bliver jeg så VIRKELIG provokeret, for hvis du så også lige læste HELE tråden, og ikke bare et enkelt indlæg, ville du kunne se at denne kvinde havde det hårdt fordi at hun ikke kunne få børn!!!! Føj hvor synes jeg altså at du er rigtig væmmelig lige nu....

Hørt!!

Synes virkelig også du burde stå ved hvem du er, for når du skriver så ubehagelig en tråd som ano, så gør du os andre mistænksomme overfor hinanden, og det er mega ubehageligt at skulle mistænke andre eller selv blive mistænkt. Nej du, tag du hellere at stå ved hvem du er!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2009

dorthemus

Ansemusen skriver:

Nu ved jeg ikke hvem du er, men ud fra dit indlæg virker du godt nok ikke videre empatisk! Hvad skal sådan et indlæg gøre godt for? Det kan jo ikke andet end at såre kvinder, som i forvejen ligger ned fordi deres drøm om et barn ikke går i opfyldelse! Nogle har måske forsøgt i årevis uden held og frygter at de ALDRIG bliver mødre! Det er for de fleste af os LET og lige til at forstå, hvorfor disse kvinder er ulykkelige, desperate og opgivende! Jeg kan kun sige, at jeg har virkelig ondt af dem, og at jeg ville have det præcis som dem, hvis det var mig der kæmpede en evindelig kamp for at få børn

Husk på, at det faktisk er et instinkt som sidder dybt i de fleste kvinder, altså noget man ikke selv er særlig meget herre over! Du må da også selv føle at du er en smule på afveje, siden du vælger at være anonym i stedet for at stå fast ved at det er din holdning! Det synes jeg egentlig er ganske fejt! Jeg plejer ikke at hidse mig sådan op over hvad folk skriver, men dette indlæg gør mig virkelig harm og ked af det på de omtalte kvinders vegne!

Godt skrevet Anna  Og tak fordi du sætter ord på alle de følelser jeg havde da jeg læste det afstumpede indlæg.

Jeg har for længst taget en beslutning om ikke at svare på anonyme indlæg da jeg ikke bryder mig om at en "ansigtsløs" kommunikation - måske er vedkommende fake? Eller, som du selv skriver, måske har man har skrevet sammen før, hvem ved?

Dorthe

Anmeld

28. oktober 2009

4xGreve

Kan IKKE udtale mig på andres vegne men jeg ved at jeg ønsker brænende barn nr. 2 bla. fordi jeg gerne vil ha to børn men også fordi jeg godt vil opleve det at være højgravid, og føde selv...

i gamle dage sagde man at mænd gik efter føde dygtige kvinder og eftersom jeg fødte min datter fortidligt og ikke selv fødte hende men fik hende ved akut kejersnit følte jeg mig mindre værd og følte mig ikke længer som en kvinde, følte at alle vil se ned på mig og hade mig...

Derudover vil jeg gerne skænke min mand den vidunderlige oplevelse det må være frem for en så skrækkelig oplevese det var at få første barn hvor der var så meget frygt og sorg...

og jeg kan forstille mig at folk som prøver at få børn men uden held må føle at de mislykkes eller føler de fejler eller ikke er gode nok eller rigtige da det ligger til vores alles natur at få børn...

selv til mænds natur, der er dog nogen der skiller sig ud fra mængden og som er kolde, ligeglade, og som det intet har af betydning...

men selv da jeg mødte min mand var det et af de ønsker der sad højst på hans liste...

hvad beder er der end at ha en familie og skabe noget af en selv...

og jeg tror at hvis du ikke forstår denne kvinde som du omtaler så fint så tror jeg ikke man kan få dig til at forstå på nogen måde, men nu har jeg fortalt hvorfor jeg  (som du siger) er så desperat...

vi er blot mennesker med instenker der sidder dybt i os, og uanset hvor meeget nogen af os prøver så kan vi ikke fjerne dem, gør for dem eller selv vælge om denne lyst skal være der eller ej, det er blot en del af vores natur så længe mennskerne har eksisteret!!!

Anmeld

29. oktober 2009

Anonym trådstarter

WiitrioeN skriver:

Kan IKKE udtale mig på andres vegne men jeg ved at jeg ønsker brænende barn nr. 2 bla. fordi jeg gerne vil ha to børn men også fordi jeg godt vil opleve det at være højgravid, og føde selv...

i gamle dage sagde man at mænd gik efter føde dygtige kvinder og eftersom jeg fødte min datter fortidligt og ikke selv fødte hende men fik hende ved akut kejersnit følte jeg mig mindre værd og følte mig ikke længer som en kvinde, følte at alle vil se ned på mig og hade mig...

Derudover vil jeg gerne skænke min mand den vidunderlige oplevelse det må være frem for en så skrækkelig oplevese det var at få første barn hvor der var så meget frygt og sorg...

og jeg kan forstille mig at folk som prøver at få børn men uden held må føle at de mislykkes eller føler de fejler eller ikke er gode nok eller rigtige da det ligger til vores alles natur at få børn...

selv til mænds natur, der er dog nogen der skiller sig ud fra mængden og som er kolde, ligeglade, og som det intet har af betydning...

men selv da jeg mødte min mand var det et af de ønsker der sad højst på hans liste...

hvad beder er der end at ha en familie og skabe noget af en selv...

og jeg tror at hvis du ikke forstår denne kvinde som du omtaler så fint så tror jeg ikke man kan få dig til at forstå på nogen måde, men nu har jeg fortalt hvorfor jeg  (som du siger) er så desperat...

vi er blot mennesker med instenker der sidder dybt i os, og uanset hvor meeget nogen af os prøver så kan vi ikke fjerne dem, gør for dem eller selv vælge om denne lyst skal være der eller ej, det er blot en del af vores natur så længe mennskerne har eksisteret!!!

Tak for din forklaring dejligt der endelig kom et svar på tråden. Jeg kan sagtens forstå din situation og hvor må det have gjort ondt på dig. Håber for jer at du kan blive gravid igen det fortjener du efter den oplevelse. Synes tit det virker som man ikke må have en mening her inde det er tit "enten /eller" og folk bliver så sure på en hvis man siger noget der er anderledes end den generelle holdning. Men igen tak for et sobert indlæg. Håber projekt baby lykkes for jer -smiler.

Anmeld

29. oktober 2009

Ansemusen

MaleneF skriver:

For et par i slutningen af 20'erne der feks har prøvet at få barn i 5 - 7 år forstår jeg godt at kvinden og måske også manden begynder at blive inderligt desperat.

MEN at tøser på min alder ( fylder 20 til december) er INDERLIGT desperate efter allerede nu at få en baby selvom de vader i byen hver weekend, ikke har fast fyr og ikke har styr på deres liv kan jeg godt forstå nogen ikke har medlidenhed med dem ang. deres barnløshed, på samme niveau som hvis man har prøvet med sin faste partner f.eks. igennem mange år og det bare ikke vil lykkedes så man til sidst er ved at gi fuldkommen op.

Jeg føler da personligt mere med en kvinde der har prøvet igennem mange år, end en som har prøvet i 2 mdr og allerede der er ved at gi op.

Og forstår godt du som har oprettet tråden holder dig anonym, de personlige angreb kan hurtigt tage til.

Misforstå nu ikke mit indlæg.

Malene 15 + 1

Jeg forstår bare ikke startindlægget som at det er okay for nogle kvinder, men som et angreb mod deperate barnløse kvinder generelt! Sådan er det i hvert fald formuleret!

Anmeld

29. oktober 2009

dorthemus

Anonym skriver:

Tak for din forklaring dejligt der endelig kom et svar på tråden. Jeg kan sagtens forstå din situation og hvor må det have gjort ondt på dig. Håber for jer at du kan blive gravid igen det fortjener du efter den oplevelse. Synes tit det virker som man ikke må have en mening her inde det er tit "enten /eller" og folk bliver så sure på en hvis man siger noget der er anderledes end den generelle holdning. Men igen tak for et sobert indlæg. Håber projekt baby lykkes for jer -smiler.

Jeg finder det en anelse paradoksalt, at du roser det sobre indlæg når du selv indleder med et "jeg får myrekryb..."

Prøv at læs dit eget indlæg i starten igen og tænk over om du ikke var ret fordømmende selv

Anmeld

29. oktober 2009

Ansemusen

Anonym skriver:

Jeg læste en tråd om en der nærmest ville dø nu fordi hun ikke kunne få barn. Hun havde ikke engang en kæreste og skrev at hun havde svært ved at se på babybilleder fra andre her. Ja det gav mig myrekryb og jeg tænkte hvorfor hun ikke kunne finde andre glæder i livet end netop det. Jeg tænkte også hvis jeg var mand og mødre en med hendes indstilling til livet så ville jeg stikke halen mellem benene for det virker kun som om nogle vil have en mand for at få børn. Jeg blev skræmt af det og kan slet ikke genkende det overhovedet. Andre der HAR børn i forvejen kan jeg heller ikke forstå hvorfor de så gerne vil have en mere hvis naturen ikke vil det for de har jo børn? Jeg tænker ikke ondt om dem men jeg blir skræmt. Det er min følelse, er den virkelig så forkert?

Kan simpelthen ikke forstå hvordan du kan blive skræmt af kvinder ud ikke engang kender!!! Fatter simpelthen ikke en disse  Man kan da sagtens have fx. 1 barn og brændende ønske at give dette barn en søskende, fordi man mener det er vigtigt! Tingene er altså ikke så sort hvide som du sætter dem op! Det skyldes dybe følelser og kan skyldes mange forskellige ting fra kvinde til kvinde og fra mand til mand (ja tro det eller ej, men mange mænd bliver også 'desperate' som du kalder det, bryder mig egentlig ikke om det ord i den negative forstand, når det ikke lykkes!).

Du skriver senere i tråden, at du mener unge piger som ikke har en kæreste. Men det er jo ikke det du skriver i første indlæg. Der skriver du at du får myrekryb over desperate kvinder og at mændene bliver frastødt af dem osv. Så hvis det var det andet der var meningen bag (hvilket jeg har svært ved at tro), så skulle du nok tænke lidt mere over hvad du skriver en anden gang! Og evt. slet ikke skrive sådan noget og i stedet snakke med en du kender om det og rase ud den vej. Netop et sted som her er der enormt mange som bliver sårede over sådanne indlæg! Og det forstår jeg udemærket!!

Anmeld

29. oktober 2009

Ansemusen

dorthemus skriver:

Jeg finder det en anelse paradoksalt, at du roser det sobre indlæg når du selv indleder med et "jeg får myrekryb..."

Prøv at læs dit eget indlæg i starten igen og tænk over om du ikke var ret fordømmende selv

Haha, der formulerede du på KORNET hvad jeg ville sige  Det syntes mig noget ironisk...

Anmeld

29. oktober 2009

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Jeg har fordomme som jeg vil have forklaringer på for at forstå. Det har de fleste folk faktisk (fordomme om forskellig ting). Hvis du og de andre ik har noget at bidrage med til emnet så lad dog vær med og skriv i tråden. I skriver kun for at jeg skal høre hvor dum jeg er og hvor onde holdninger jeg har det kommer jeg jo ikke videre med. I ser jo rødt og det er faktisk ret ubehageligt. Mange gange har folk sagt at ano opretter grimme tråde som ender i en høstak men efter det her tråd må jeg sige at det er jer selv der går helt amok hvis man ikke synes det samme som jer. I er lige så fordømmende som jeg er og da ik bedre end mig. Jeg vil ik besvare flere sure opstød men gerne hvis der er nogen der kan skrive noget som passer til emnet.

Anmeld

29. oktober 2009

Ansemusen

Jeg har fordomme som jeg vil have forklaringer på for at forstå. Det har de fleste folk faktisk (fordomme om forskellig ting). Hvis du og de andre ik har noget at bidrage med til emnet så lad dog vær med og skriv i tråden. I skriver kun for at jeg skal høre hvor dum jeg er og hvor onde holdninger jeg har det kommer jeg jo ikke videre med. I ser jo rødt og det er faktisk ret ubehageligt. Mange gange har folk sagt at ano opretter grimme tråde som ender i en høstak men efter det her tråd må jeg sige at det er jer selv der går helt amok hvis man ikke synes det samme som jer. I er lige så fordømmende som jeg er og da ik bedre end mig. Jeg vil ik besvare flere sure opstød men gerne hvis der er nogen der kan skrive noget som passer til emnet.

Ved du hvad, det der kan du simpelthen ikke tillade dig  Bliver altså godt gal i skralden! Man kan ikke bare oprette en tråd med så spydig og ufølsom en start, som endda går meget imod en enkeltperson herinde, og så forvente at folk kun skriver pæne indlæg tilbage med hjertelige forklaringer! Du har dine foromme ja, men dit spørgsmål kunne være stillet helt anderledes! Fx. SOM et spørgsmål frem for en negativ smørre om hvor mange myrekryb du får, hvad du tror mænd vil tænke osv. Kan du slet ikke selv se at du har startet helt forkert ud? Jeg skammer mig på dine vegne over, hvordan du kan blive ved med at holde ved dit i stedet for at sige undskyld til de kvinder som du faktisk rammer ved dit indlæg! Det her handler overhovedet ikke om at være enige eller uenige, men om at have empati og almen medfølelse med andre mennesker. Uanset om man så synes de er tumpede eller ikke forstår dem!

Bottom line: Dit startindlæg skulle have været formuleret anderledes, som et pænt spørgsmål a la 'Jeg er villig til at lytte' og ikke som et angreb! Og slet ikke som en hentydning til en bruger herinde! Hende kunne du jo evt. have sendt et privat brev herinde og spurgt ind til hendes tråd!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.