Testtråd for oktober og november

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2
Anonym skriver:

Nej, hvis den viser en fast smiley i dag, mandag, så er det ligesom en almindelig ægløsningstest, hvor du vil få ægløsning inden for det næste døgn (måske lidt mere) Når den blinker, viser den bare, at du vil få ægløsning inden for de næste dage, men det er ikke peak endnu, som du netop har i dag. Blinkende smiley ville fx ikke komme op på en almindelig test (det har min fx ikke gjort), da det bare er en indikator for, at nu vil være et godt tidspunkt at starte på samleje og så fortsætte, fordi din ægløsning vil ske i den nærmeste fremtid...

Og ift, hvornår, så jo, så har man hørt at det er godt op til og på dagen, men for mig har det virket at inddrage dagene efter, da min ægløsning ligger senere end 24 timer efter positiv test. Måske endda 48 timer. Og så kan jeg måske have misset min chance, hvis nu svømmerne ikke har klaret sig i flere dage... så da vi var sammen 2 dage efter positiv test, blev jeg gravid med det samme

Ja men i og med at jeg ikke har testet i weekenden ved jeg ikke om den var blevet positiv allerede lørdag eller søndag. Jeg tror den bliver ved med at være positiv i et par dage efter peak, men det er den første positive test man skal regne med

Jeg tror desværre jeg er kommet for sent igang med at teste denne cyklus så den har ikke kunne detektere østrogen stigningen. Jeg plejer ellers altid at få en blinke smiley inden en fast smiley, men denne gang er den godt direkte til fast smiley

Heldigvis bliver det kun 2 dage uden sex så håber alligevel vi er dækket ind

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2021

Anonym

Mortil_en skriver:

Ja men i og med at jeg ikke har testet i weekenden ved jeg ikke om den var blevet positiv allerede lørdag eller søndag. Jeg tror den bliver ved med at være positiv i et par dage efter peak, men det er den første positive test man skal regne med

Jeg tror desværre jeg er kommet for sent igang med at teste denne cyklus så den har ikke kunne detektere østrogen stigningen. Jeg plejer ellers altid at få en blinke smiley inden en fast smiley, men denne gang er den godt direkte til fast smiley

Heldigvis bliver det kun 2 dage uden sex så håber alligevel vi er dækket ind

Hvis du havde testet lørdag eller søndag, så havde den jo nok vist blinkesmiley (dvs. at ægløsning er på vej) - men ikke er her endnu? For så at blive en fast smiley i dag = i dag har du en positiv test?

Jeg har brugt mange af de digitale clearblues, men du kender selvfølgelig din krop bedst Håber, du når at ramme den

Anmeld Citér

20. september 2021

Mortil_2

Anonym skriver:

Hvis du havde testet lørdag eller søndag, så havde den jo nok vist blinkesmiley (dvs. at ægløsning er på vej) - men ikke er her endnu? For så at blive en fast smiley i dag = i dag har du en positiv test?

Jeg har brugt mange af de digitale clearblues, men du kender selvfølgelig din krop bedst Håber, du når at ramme den

Ah på den måde Håber du har, ret

Anmeld Citér

20. september 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Anonym skriver:

Er rent nyskerrig, når mortil-en fået positiv test i dag, så man så ikke at så har man reelt ægløsning først 1 dag til halvandet, efter positiv test?

Anmeld Citér

20. september 2021

Ønskebarn22

Mortil_en skriver:

Ah på den måde Håber du har, ret

Åhh jeg kender godt den følelse du sidder med! Jeg gik også sent i gang med at teste fordi positiv test kom på dag 26 i sidste cyklus.. så jeg testede på dag 16 første gang, og der var en lidt tidligere streg end normalen (testede 14 dage sidste måned), og morgenen efter var den helt positiv og min smiley på den digitale blinkede heller ikke.. men jeg er nu ikke i tvivl om, at ægløsning først kom et døgn eller to efter.. tilgengæld havde vi desværre kun sex med afgang på dagen og dagen efter positiv test, da min kæreste blev lidt ramt af præstationsangst og uanset hvad vi prøvede, så nåede vi bare ikke i mål på 2 og 3 dagen.. så jeg føler også vi har misset en chance.. selvom jeg ved vi har gjort et ok forsøg..  

Kæmpe knus, jeg er helt sikker på du rammer æl i løbet af en dag eller to

Anmeld Citér

20. september 2021

Anonym

Love Angel skriver:

Er rent nyskerrig, når mortil-en fået positiv test i dag, så man så ikke at så har man reelt ægløsning først 1 dag til halvandet, efter positiv test?

Jo, præcis - det var også det, jeg prøvede at forklare en fast smiley er det samme som en positiv strimmel - ægløsning vil ske inden for de næste 12-36 timer, måske mere.. så derfor havde hun ikke misset sin chance, tværtimod skal der sættes ind nu

Anmeld Citér

20. september 2021

Mortil_2

Jo, men det kræver at man tester hver dag for testen bliver ved med at være positiv i nogle dage og det er den første test som er gældende   i princippet kunne min test have været positiv allerede lørdag eller søndag 

Anmeld Citér

20. september 2021

Love Angel

Mor til 4
Anonym skriver:

Jo, præcis - det var også det, jeg prøvede at forklare en fast smiley er det samme som en positiv strimmel - ægløsning vil ske inden for de næste 12-36 timer, måske mere.. så derfor havde hun ikke misset sin chance, tværtimod skal der sættes ind nu

Det også sådan jeg forstod når jeg læser om andre som bruger ægløsningstest

Anmeld Citér

20. september 2021

Love Angel

Mor til 4
Mortil_en skriver:

Jo, men det kræver at man tester hver dag for testen bliver ved med at være positiv i nogle dage og det er den første test som er gældende   i princippet kunne min test have været positiv allerede lørdag eller søndag 

Jo jo jeg er skam med. Man skal gerne teste i god tid så man tester gerne nogle dage hvor den ikke er positiv også til at den begynder at blive positiv, også skal man igang ligeså snart den dag man får første positiv test. 

Anmeld Citér

20. september 2021

Anonym

Det også sådan jeg forstod når jeg læser om andre som bruger ægløsningstest

Yes, og derfor kan man ikke bruge den blinkende smiley som positiv, nødvendigvis - hvis man havde testet med en almindelig strimmel samtidig med en blinkende smiley, havde strimmel sikkert været negativ Bare så man ikke tager den blinkende smiley som værende positiv og derfor ikke tester mere derefter... for dernæst at misse den faktiske ægløsning

Jeg har altid suppleret de digitale tests med en strimmel for at se, hvornår denne også sagde positiv. Når de begge var positive, vidste jeg, at NU ville det ske.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.