Hjaltesmor skriver:
5 måneder
85 % bliver gravide inden for 1 år, mens de sidste 15 % er længere om det. Så er man bare under 1 år om det, er det helt normalt. De fleste læger vil ikke se en, før der er gået mindst 2 år
ja, som der er andre der skriver herinde, så er det altså meget meget forskelligt. ofte er det lægen selv der har en masse hjemmelavede regler. vi gik igang med de indledende prøver da vi havde prøvet i halvandet år, og der fik vi overhovedet ikke noget at vide om, at hun ikke ville have taget prøverne hvis der var gået 2 år...eller bare 1 år. hun gik bare igang.
min veninde tog til læge nogle måneder før, og han sagde, at hun under ingen omstændigheder måtte komme i behandling før hun var 25, for "sådan er reglerne". det er de bare overhovedet ikke! I forsommeren mødte hun op igen (og var 23 år) og der sagde han, at hun under ingen omstændigheder måtte komme i behandling før hun havde tabt sig fem kilo. hvilket bare var ledt, for de er jo ikke de fem kilo der afgør det, når hun i forvejen kun er en anelse buttet. jeg vejede på det tidspunkt ti kilo mere end hende og var igang med fertilitetsbehandling på OUH, uden at have fået nogen bemærkninger om at jeg skulle tabe mig! det lykkedes hende så, ved at sulte sig selv, og da de kom derop igen og hun havde tabt de rådne 5 kilo, sagde han, at ja, han ville jo have sendt hende videre uanset hvad nu. skiderik!
så der er massere af hjemmelavede regler, og hvis man føler ens læge ikke tager en alvorligt, eller påstår man skal vente minimum 2 år før man kan komme videre i systemet, så skal man prøve at spørge en anden læge!
Anmeld