Hvor længe har i været om at blive gravide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2009

Maise

Camillaki skriver:

Hvad er PCO ??

Prøv at læse om det på www.pcoinfo.dk

Det er pcoforeningens hjemmeside. Det er vigtigt at kende til denne meget udbredte sygdom. Specielt når man forsøger at få børn. Hver 7 kvinde i dk har denne. Det er bare ikke så mange der ved det.

mvh Maise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2009

Karo

Første gang blev jeg gravid med det samme, og anden gang to det 2 måneder, så jeg har bestemt ikke noget at klage over.

Anmeld

5. november 2009

mullesmith2

Hjaltesmor skriver:

5 måneder

85 % bliver gravide inden for 1 år, mens de sidste 15 % er længere om det. Så er man bare under 1 år om det, er det helt normalt. De fleste læger vil ikke se en, før der er gået mindst 2 år

Har hørt det er efter 1år man kan få hjælp hos lægen.

Anmeld

5. november 2009

Joanna

mullesmith2 skriver:

Har hørt det er efter 1år man kan få hjælp hos lægen.

Det kommer lidt an på lægen, på det enkelte par og på kvindens alder. Hvis der er særlige vilkår - fx at man allerede ved, kvindens hormoner er ude af balance eller hvis hun er oppe i alderen, så vil de fleste læger rykke hurtigere. Da jeg henvendte mig som 25 årig, fik jeg at vide, vi skulle give det et år mere (på daværende tidspunkt var der gået et år allerede) inden de kunne gøre noget for mig. Og jeg blev da også gravid uden anden hjælp end min mands 

Anmeld

5. november 2009

oo

Hjaltesmor skriver:

5 måneder

85 % bliver gravide inden for 1 år, mens de sidste 15 % er længere om det. Så er man bare under 1 år om det, er det helt normalt. De fleste læger vil ikke se en, før der er gået mindst 2 år

ja, som der er andre der skriver herinde, så er det altså meget meget forskelligt. ofte er det lægen selv der har en masse hjemmelavede regler. vi gik igang med de indledende prøver da vi havde prøvet i halvandet år, og der fik vi overhovedet ikke noget at vide om, at hun ikke ville have taget prøverne hvis der var gået 2 år...eller bare 1 år. hun gik bare igang.

min veninde tog til læge nogle måneder før, og han sagde, at hun under ingen omstændigheder måtte komme i behandling før hun var 25, for "sådan er reglerne". det er de bare overhovedet ikke! I forsommeren mødte hun op igen (og var 23 år) og der sagde han, at hun under ingen omstændigheder måtte komme i behandling før hun havde tabt sig fem kilo. hvilket bare var ledt, for de er jo ikke de fem kilo der afgør det, når hun i forvejen kun er en anelse buttet. jeg vejede på det tidspunkt ti kilo mere end hende og var igang med fertilitetsbehandling på OUH, uden at have fået nogen bemærkninger om at jeg skulle tabe mig! det lykkedes hende så, ved at sulte sig selv, og da de kom derop igen og hun havde tabt de rådne 5 kilo, sagde han, at ja, han ville jo have sendt hende videre uanset hvad nu. skiderik!

så der er massere af hjemmelavede regler, og hvis man føler ens læge ikke tager en alvorligt, eller påstår man skal vente minimum 2 år før man kan komme videre i systemet, så skal man prøve at spørge en anden læge!

Anmeld

6. november 2009

Hjaltesmor

Tjuhl skriver:

ja, som der er andre der skriver herinde, så er det altså meget meget forskelligt. ofte er det lægen selv der har en masse hjemmelavede regler. vi gik igang med de indledende prøver da vi havde prøvet i halvandet år, og der fik vi overhovedet ikke noget at vide om, at hun ikke ville have taget prøverne hvis der var gået 2 år...eller bare 1 år. hun gik bare igang.

min veninde tog til læge nogle måneder før, og han sagde, at hun under ingen omstændigheder måtte komme i behandling før hun var 25, for "sådan er reglerne". det er de bare overhovedet ikke! I forsommeren mødte hun op igen (og var 23 år) og der sagde han, at hun under ingen omstændigheder måtte komme i behandling før hun havde tabt sig fem kilo. hvilket bare var ledt, for de er jo ikke de fem kilo der afgør det, når hun i forvejen kun er en anelse buttet. jeg vejede på det tidspunkt ti kilo mere end hende og var igang med fertilitetsbehandling på OUH, uden at have fået nogen bemærkninger om at jeg skulle tabe mig! det lykkedes hende så, ved at sulte sig selv, og da de kom derop igen og hun havde tabt de rådne 5 kilo, sagde han, at ja, han ville jo have sendt hende videre uanset hvad nu. skiderik!

så der er massere af hjemmelavede regler, og hvis man føler ens læge ikke tager en alvorligt, eller påstår man skal vente minimum 2 år før man kan komme videre i systemet, så skal man prøve at spørge en anden læge!

ja sådan er det jo gerne med læger. De marcherer ofte lidt efter egen tromme.

Anmeld

6. november 2009

oo

Hjaltesmor skriver:

ja sådan er det jo gerne med læger. De marcherer ofte lidt efter egen tromme.

jeg undrede mig bare, fordi du skrev, at man skulle have forsøgt i 2 år før man kunne komme videre i systemet, men samtidig skrev du, at det tog dig 5 måneder at blive gravid. Så hvordan ved du noget om "systemet"?

Anmeld

6. november 2009

Miamaja

- skriver:

Ikke til meget hjælp.

1. gang - 2. forsøg

2. gang - 1. forsøg

3. gang - 1. forsøg

wow.. det er flot klaret.

det faar mig til at taenke paa en kvinde, som kom hen for at beundre min spaede guldklump og sagde " jeg maa ikke for min mand, for han er sikker paa jeg bliver gravid af, bare at rore ved en baby, men maa jeg ikke nok'

Anmeld

7. november 2009

Hjaltesmor

Tjuhl skriver:

jeg undrede mig bare, fordi du skrev, at man skulle have forsøgt i 2 år før man kunne komme videre i systemet, men samtidig skrev du, at det tog dig 5 måneder at blive gravid. Så hvordan ved du noget om "systemet"?

nej, det skrev jeg ikke. Det er vist noget du læser ind i mit indlæg. Jeg skrev, at DE FLESTE læger ikke ville hjælpe før.

Der kan jo være rigtigt meget der gør, at de gerne vil hjælpe alligevel. Fx hvis man har PCO (har 2 veninder, der har fået hjælp sådan), et andet vennepar fik hjælp med det samme, da manden havde haft kræft, og en veninde fik hjælp efter 7 måneder, da manden havde lidt meget af klamydia. Så der er mange muligheder for at få hjælp før.

Jeg skrev ikke, at ingen ville hjælpe, men at det meget ofte er tilfældet, at lægerne ikke vil se en før, hvis der ikke er en åbenlys grund til, at man skulle have svært ved det.

Omvendt har jeg haft en kollega, der først fik hjælp efter 3 år. Man kan altså ikke sige noget fast om det. Som jeg har skrevet, marcherer de flest læger efter egen tromme - vist ikke kun på dette område.

Anmeld

7. november 2009

Misjelle

Tog os lidt over 2 år, men jeg får heller ikke ægløsning hver måned

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.