Hvor længe har i været om at blive gravide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2009

oo

Hjaltesmor skriver:

nej, det skrev jeg ikke. Det er vist noget du læser ind i mit indlæg. Jeg skrev, at DE FLESTE læger ikke ville hjælpe før.

Der kan jo være rigtigt meget der gør, at de gerne vil hjælpe alligevel. Fx hvis man har PCO (har 2 veninder, der har fået hjælp sådan), et andet vennepar fik hjælp med det samme, da manden havde haft kræft, og en veninde fik hjælp efter 7 måneder, da manden havde lidt meget af klamydia. Så der er mange muligheder for at få hjælp før.

Jeg skrev ikke, at ingen ville hjælpe, men at det meget ofte er tilfældet, at lægerne ikke vil se en før, hvis der ikke er en åbenlys grund til, at man skulle have svært ved det.

Omvendt har jeg haft en kollega, der først fik hjælp efter 3 år. Man kan altså ikke sige noget fast om det. Som jeg har skrevet, marcherer de flest læger efter egen tromme - vist ikke kun på dette område.

Sorry!

Men det som jeg ikke forstod/forstår er, har du selv været i den situation at du skulle igennem systemet? Jeg mener bare, hvordan kan du udtale dig om at "de fleste læger ikke vil gøre noget før efter bla bla", hvis du ikke selv har haft noget med systemet at gøre??

du må undskylde at jeg lige vader lidt rundt i det her, men for dem der har problemer med at blive gravide eller som netop er kommet ind i systemet, så er det meget forvirrende at der er folk der udtaler sig om netop systemet, uden de nogensinde har haft noget med det at gøre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2009

Hjaltesmor

Nu er mit indlæg skrevet til en, der "trænger til at høre, at det kan lykkes", selvom man ikke er blevet gravid efter 3 måneder. Derfor finder jeg det helt relevant at påpege, hvad der er normalen. Og det er altså slet ikke sikkert, at man har et problem, selvom man ikke er blevet gravid efter 3 måneders forsøg.

Grunden til, at jeg har interesseret mig for, hvordan den typiske praksis blandt praktiserende læger er, at min mand har haft testikelbrok, og jeg selv har lidt rigtigt meget af blærebetændelse, og gået til behandlinger på hospitalet for det. Vi har begge fået at vide, at det sandsynligvis er gået ud over vores fertilitet. Derfor forventede vi, at vi skulle have lidt hjælp, for at få det til at lykkes, og derfor talte vi med et par forskellige praktiserende læger, slog op på nettet, talte med en masse andre par, der har fået hjælp på forskellig vis, og med den læge på Glostrup hospital, der var ansvarlig for min behandling der. Og det er på baggrund af dette, jeg forsøger at berolige trådstarter med, at det er helt normalt, at der går optil et år, og at man også kan blive gravid, selvom der er gået længere end et år.

De 3 måneder uden held, som trådstarter nævner, behøver altså ikke nødvendigvis betyde, at det er umuligt.

Jeg beklager meget, at jeg har trådt på dine (og evt. andres?) følelser ved at nævne, hvad jeg har forstået er den typiske praksis, ved de undersøgelser, jeg selv har gjort mig. Da du har en anden erfaring, synes jeg, da at det er givende, at du kom med dem her (som du også har gjort). Så har trådstarter også fået dine personlige erfaringer med. Som du så rigtigt nævner, har jeg jo ikke selv fået hjælp, men kun gjort førnævnte undersøgelser, fordi jeg selv forventede at skulle have hjælp, og derfor ønskede at sættet mig ind i mine muligheder på forhånd.

Endnu engang beklager jeg meget at have såret nogle, hvad at nævne de oplysninger, jeg har fået!

Anmeld

8. november 2009

oo

Hjaltesmor skriver:

Nu er mit indlæg skrevet til en, der "trænger til at høre, at det kan lykkes", selvom man ikke er blevet gravid efter 3 måneder. Derfor finder jeg det helt relevant at påpege, hvad der er normalen. Og det er altså slet ikke sikkert, at man har et problem, selvom man ikke er blevet gravid efter 3 måneders forsøg.

Grunden til, at jeg har interesseret mig for, hvordan den typiske praksis blandt praktiserende læger er, at min mand har haft testikelbrok, og jeg selv har lidt rigtigt meget af blærebetændelse, og gået til behandlinger på hospitalet for det. Vi har begge fået at vide, at det sandsynligvis er gået ud over vores fertilitet. Derfor forventede vi, at vi skulle have lidt hjælp, for at få det til at lykkes, og derfor talte vi med et par forskellige praktiserende læger, slog op på nettet, talte med en masse andre par, der har fået hjælp på forskellig vis, og med den læge på Glostrup hospital, der var ansvarlig for min behandling der. Og det er på baggrund af dette, jeg forsøger at berolige trådstarter med, at det er helt normalt, at der går optil et år, og at man også kan blive gravid, selvom der er gået længere end et år.

De 3 måneder uden held, som trådstarter nævner, behøver altså ikke nødvendigvis betyde, at det er umuligt.

Jeg beklager meget, at jeg har trådt på dine (og evt. andres?) følelser ved at nævne, hvad jeg har forstået er den typiske praksis, ved de undersøgelser, jeg selv har gjort mig. Da du har en anden erfaring, synes jeg, da at det er givende, at du kom med dem her (som du også har gjort). Så har trådstarter også fået dine personlige erfaringer med. Som du så rigtigt nævner, har jeg jo ikke selv fået hjælp, men kun gjort førnævnte undersøgelser, fordi jeg selv forventede at skulle have hjælp, og derfor ønskede at sættet mig ind i mine muligheder på forhånd.

Endnu engang beklager jeg meget at have såret nogle, hvad at nævne de oplysninger, jeg har fået!

hej igen

jamen det er helt okay, og du har jo så også haft næsen i systemet, kan man sige. Det er mest fordi at jeg selv oplevede at folk der overhovedet aldrig havde haft noget med systemet at gøre, fortalte mig hvordan det hele fungerede dengang vi skulle have hjælp.

Men du har helt ret, og jeg syntes også det er rigtig godt at understrege, at det sagtens kan lykkes - også helt naturligt - selvom der går mere end 3 måneder, eller 1 år endda!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.