Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
2skønnebørn skriver:
Du må enten være meget lavt lønnet, eller på deltid. Hvis ikke jeg var i a-kasse og dermed dagpengeberettiget , ville jeg have mistet mange penge da jeg var ledig.
syntes faktisk ikke der er urimelige krav om at man skal søge job, når man får dagpenge. Det er med til at holde dit fokus på at få dig i job. Det er 1 gang i måneden du skal indberette og du får meddelelser om det. Så svært er det heller ikke!
Jeg havde ydermere en lønsikring gennem min fagforening, som gjorde jeg fik ialt 80% af min løn udbetalt som dagpenge. Så for mig er det en mærkelig holdning at have at foretrække kontanthjælp når man selv kan tage ansvar og spare op til ens sikkerhed gennem a-kassen! Og, hvis man ellers kan, så må formålet jo være at komme i job så hurtigt som muligt. Der tænker jeg mulighederne for hjælp er bedre i a-kasse end på kontanthjælp.
Jeg er på dimittendsatsen derfor er det det samme...
jeg får flere penge på dagpenge end jeg gjorde som elev...
Nej det er ikke urimeligt med at skulle søge 2 job om ugen men jeg synes bare det er frustrerende at skulle melde det flere steder..
og det er da dejligt at du synes det er nemt at huske at lave det en gang om måneden men det er svært for mig at huske med min stress og familieliv.. jeg har prøvet med at få alarmer og jeg får en påmindelse når det bliver frigivet og alligevel sidder jeg nu igen og ikke har fået mine penge for når alarmen har lydt har jeg stået med 3 skrigende unger, og påmindelsen kom i mens min svigerfar var ved at blive indlagt...
og så er det bare ikke lige at smide alt og hoppe på computeren for at skulle åbne hjemmeside, logge ind, tjekke ja de må gerne vide at det er mig, så finde det rigtige menupunkt, så vente 10 minutter førend det kommer frem, så klikke på kortet, så vente igen og så håbe på at serveren ikke er overbelastet så jeg bliver smidt af og skal starte forfra...
jeg ser det ikke som en opsparing når jeg stadig skal betale til den i mens jeg får dagpenge..
Jeg har ingen hjælp fået i a-kassen som jeg ikke også har fået i jobcenter...
faktisk fik jeg mere hjælp da jeg var på KH end jeg gør nu på dagpenge da kommunen er mere motiveret for at hjælpe en hvis det er dem selv der skal betale...
Anmeld
Citér