Kir skriver:
Det handler nok ikke om at nogle regler er vigtigere at overholde end andre. Tror bare at det er meget normalt at man gradbøjer reglerne lidt. Fx så går jeg også overfor rødt hvis der ingen trafik er, har gået på græs der ikke må betrædes osv. Og tjent lidt penge uden at betale skat. Fælles er, at jeg synes det er i småtingsafdelingen og derfor ikke noget alvorligt. Og jeg tror altså også at SKAT er mere interesserede i dem der tjener flere 100.000 sort end nogen der får 500 kr engang imellem.
Tror også det er virkelig sjældent du finder nogen der aldrig nogensinde har overtrådt loven 
Antallet af danskere over 15 år er 4,5 mio
Hvis alle 4,5 mio mennesker tjener i gennemsnit 300 kr hvert år er det 1.350.000.000 kr om året i indkomst sådan på "vennetjenester" (før skat)
(altså for de her 3 timer som jo er ligegyldige
)
Hvis vi siger at alles skatte% er 40% (for nemheds skyld)
Så bliver det i alt 540.000.000 kr som skattevæsenet burde have til at give fx sygeplejersker mere i løn, give mere kontanthjælp, bedre rådgivning til jobsøgende, bygge nye veje, give bedre service til de ældre, flere hænder til at passe vores børn, bedre skole, mere personale i epidemi-tider, flere jordmødre, gratis vacciner til alle osv osv.
Så det er jo ikke spor ligegyldigt, men reelt ret mange penge vi alle sammen har brug for til andre ting i samfundet.
Og jeg ville derfor aldrig sætte et løn-niveau efter, at jeg gik ud fra at alle som udgangspunkt snød i skat og ikke indberettede den slags som B-skat.
Så kan I kalde det gradbøjning af regler, alt det I vil.
Det ændrer ikke på, at jeg som udgangspunkt synes det er underligt at man som standard går ud fra at andre mennesker snyder i skat.
Anmeld
Citér