Løn til 17-årige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2021

Cirkeline87

Det er noget af en debat du har fået sat gang i her det viser i bund og grund hvor forskellige vi som mennesker ser på tingene jeg synes det er vigtig at tag det økonomisk aspekt med ind her for det handler ikke kun om hvad der er fair at giv de to 17 året man også hvad din økonomien kan holde til og det ved kun du

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2021

serinasmor

Kir skriver:

Det handler nok ikke om at nogle regler er vigtigere at overholde end andre. Tror bare at det er meget normalt at man gradbøjer reglerne lidt. Fx så går jeg også overfor rødt hvis der ingen trafik er, har gået på græs der ikke må betrædes osv. Og tjent lidt penge uden at betale skat. Fælles er, at jeg synes det er i småtingsafdelingen og derfor ikke noget alvorligt. Og jeg tror altså også at SKAT er mere interesserede i dem der tjener flere 100.000 sort end nogen der får 500 kr engang imellem.

Tror også det er virkelig sjældent du finder nogen der aldrig nogensinde har overtrådt loven

Antallet af danskere over 15 år er 4,5 mio 

Hvis alle 4,5 mio mennesker tjener i gennemsnit 300 kr hvert år er det 1.350.000.000 kr om året i indkomst sådan på "vennetjenester" (før skat)

(altså for de her 3 timer som jo er ligegyldige

Hvis vi siger at alles skatte% er 40% (for nemheds skyld) 

Så bliver det i alt 540.000.000 kr som skattevæsenet burde have til at give fx sygeplejersker mere i løn, give mere kontanthjælp, bedre rådgivning til jobsøgende, bygge nye veje, give bedre service til de ældre, flere hænder til at passe vores børn, bedre skole, mere personale i epidemi-tider, flere jordmødre, gratis vacciner til alle  osv osv. 

Så det er jo ikke spor ligegyldigt, men reelt ret mange penge vi alle sammen har brug for til andre ting i samfundet.

Og jeg ville derfor aldrig sætte et løn-niveau efter, at jeg gik ud fra at alle som udgangspunkt snød i skat og ikke indberettede den slags som B-skat. 

Så kan I kalde det gradbøjning af regler, alt det I vil.
Det ændrer ikke på, at jeg som udgangspunkt synes det er underligt at man som standard går ud fra at andre mennesker snyder i skat.

Anmeld Citér

14. juli 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Cirkeline87 skriver:

Det er noget af en debat du har fået sat gang i her det viser i bund og grund hvor forskellige vi som mennesker ser på tingene jeg synes det er vigtig at tag det økonomisk aspekt med ind her for det handler ikke kun om hvad der er fair at giv de to 17 året man også hvad din økonomien kan holde til og det ved kun du

Åh ja, det er bestemt en pointe. Altså, vi har penge nok, og lønnen til de to er en ret lille post i det store festregnskab - mad og drikke til 50 personer er selvfølgelig langt dyrere, selv om jeg laver en del selv og har en bugnende køkkenhave og fryser (min mand er jæger). 
Så jeg har ingen grund til at - og vil ikke - være en gnier, men jeg har/havde brug for input til, hvad der er rimeligt/“normalt” at give, og for at kunne fortælle drengene, hvad de kan tjene. De er yderst tilfredse med udsigten til 100;- i timen, og det er aftalen nu - men jeg tror da, jeg supplerer med en bonus/oprunding oveni. 

Anmeld Citér

14. juli 2021

Lje

Kom ikke og fortæl at du aldrig har modtaget penge for et eller andet uden at betale skat af det. 

du har vel solgt noget at dine børns tøj og legetøj gennem tiden. Det betaler du jo heller ikk slat af. 

Nej hvorfor skal hun betale skat af at sælge tøj eller legetøj? Det er private ejendele. Og dermed fritaget for skat. 

At 'hjælpe til' er en serviceydelse. TS vil betale andre mennesker for at hjælpe. De modtager penge for deres ydelse. Det er skattepligtigt. 

Vh.

Anmeld Citér

14. juli 2021

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

150 kr i timen? ������

150 kr. sort i timen - det er sørme en fin løn. Jeg synes 100-120 kr. er helt fair.

Anmeld Citér

14. juli 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
SØS skriver:

150 kr. sort i timen - det er sørme en fin løn. Jeg synes 120 er helt fair.

Ja, det var også det jeg mener. at 150 sort, er for meget.. 
Men drengene har sagt ja til 100 kr.. Det er også det jeg ville tilbyde.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.