Løn til 17-årige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Sprit25 skriver:

150 kr i timen  

Yikes.. Ok fair nok. Ville nu selv betale mere for pasning af mine børn end at skulle rydde af og sætte i en opvaskemaskine. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2021

serinasmor

BAE skriver:

Tror du alle gør det, ved en vennetjeneste eller sådan.? 

Det ved jeg ikke noget om. Men hvis jeg var arbejdsgiver i situationen ville jeg selvfølgelig gå ud fra at de betalte B-skat ... for det skal de jo

Anmeld Citér

13. juli 2021

BAE

Profilbillede for BAE
serinasmor skriver:

Det ved jeg ikke noget om. Men hvis jeg var arbejdsgiver i situationen ville jeg selvfølgelig gå ud fra at de betalte B-skat ... for det skal de jo

Men det tror jeg ikke at alle gør, når det er sådan. Som vennetjeneste eller lige kort. De få timer..

Anmeld Citér

13. juli 2021

AnoMor

Mor og meget mere skriver:

To af mine gamle elever, nu 17 år gamle, har fået en tjans for mig i forbindelse med en rund fødselsdag, jeg skal holde. De skal komme ca. tre timer og fylde fade op, rydde væk, sætte i opvaskemaskine osv. osv. 
Hvad skal de have i timen, synes I? De har begge job i netto, hvor de får 70 kroner i timen, men jeg havde nu tænkt mig mere. 

Jeg ville ikke give dem en timeløn. Men jeg vidste at de skulle være fer i 3 timer. Så ville jeg bare sige de ville få 500 kr hver som tak for hjælpen. 

Anmeld Citér

13. juli 2021

serinasmor

BAE skriver:

Men det tror jeg ikke at alle gør, når det er sådan. Som vennetjeneste eller lige kort. De få timer..

ok ... 

mit udgangspunkt vil altid være at betale folk efter en formodning om at de selvfølgelig betaler skat. Når nu er det lovpligtigt - uanset, hvor få timer det så er. 

Jeg skal jo også selv betale skat og moms uanset hvor lidt jeg tjener i min virksomhed. 

Jeg kan ikke tvinge andre til at betale skat - men jeg ville gå ud fra at de gjorde det  .. og ikke underbetale dem fordi jeg forventer at de ikke betaler skat. 

Det er bare en mærkelig omvendt holdning at have synes jeg - at gå ud fra at de selvfølgelig bryder lov og regler, og snyder vores samfund

Anmeld Citér

13. juli 2021

Meheju

Profilbillede for Meheju
Sprit25 skriver:

Altså jeg ville give dem 150 i timen! Det er 450 kr for for tre timer. Det syntes jeg er fuldstændig fair 

Jeg er 42 år og får ikke engang 150 kr i timen på mit arbejde, så det kan man altså ikke forvente at få som 17 årig.

Anmeld Citér

13. juli 2021

Kir

Tror jeg har fået 100 kr i timen da jeg var i 20'erne og en gang imellem hjalp til konfirmation og lignende. Men det betalte jeg så ikke skat af

Synes ellers at sort arbejde ikke er i orden, men synes der er forskel på en vennetjeneste en sjælden gang imellem og så fast sort arbejde. Men det er der helt sikkert mange stærke meninger om

Anmeld Citér

13. juli 2021

ErDetSnartNU

Som (dårligt betalt) akademiker tjener jeg Ca 175 kr + pension under handelslærervilkår - det er jo så penge, jeg betaler skat af. Jeg kunne aldrig finde på at betale en 17-årig 150 kr sort i timen for afrydningsarbejde.

Jeg synes 100 kr virker fair

Anmeld Citér

13. juli 2021

BAE

Profilbillede for BAE
serinasmor skriver:

ok ... 

mit udgangspunkt vil altid være at betale folk efter en formodning om at de selvfølgelig betaler skat. Når nu er det lovpligtigt - uanset, hvor få timer det så er. 

Jeg skal jo også selv betale skat og moms uanset hvor lidt jeg tjener i min virksomhed. 

Jeg kan ikke tvinge andre til at betale skat - men jeg ville gå ud fra at de gjorde det  .. og ikke underbetale dem fordi jeg forventer at de ikke betaler skat. 

Det er bare en mærkelig omvendt holdning at have synes jeg - at gå ud fra at de selvfølgelig bryder lov og regler, og snyder vores samfund

For tre timer en eneste gang? Det er jo ikke noget fast, men en hjælp i få timer. 

Jeg kan forstå hvis det er flere gange, over længere tid og sådan. Men det er en enkel eftermiddag, så jeg ville nok bare sørge for at de fik lidt "lommepenge", som hjalp de en bedsteforældre eller andet. De små 300 kr, og så får de jo nok også noget mad og drikke. 

Anmeld Citér

13. juli 2021

BAE

Profilbillede for BAE
ErDetSnartNU skriver:

Som (dårligt betalt) akademiker tjener jeg Ca 175 kr + pension under handelslærervilkår - det er jo så penge, jeg betaler skat af. Jeg kunne aldrig finde på at betale en 17-årig 150 kr sort i timen for afrydningsarbejde.

Jeg synes 100 kr virker fair

Nej det var præcis også min tanke. Der er mange der tjener næsten det samme, for mange timer hver dag og betaler skat af det.

Så jeg er enig, ville heller ikke betale 150 for lidt oprydning og andet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.