Løn til 17-årige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Meheju skriver:

Jeg er 42 år og får ikke engang 150 kr i timen på mit arbejde, så det kan man altså ikke forvente at få som 17 årig.

Præcis..

Tænk på næste gang, forventningerne til at det skal de da også have næste gang.

100 er mere end nok. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2021

BAE

Profilbillede for BAE
AnoMor skriver:

Jeg ville ikke give dem en timeløn. Men jeg vidste at de skulle være fer i 3 timer. Så ville jeg bare sige de ville få 500 kr hver som tak for hjælpen. 

166 kr i timen, sort. Det er sku en god deal for to 17 årige. Det er der mange uddannede det ikke tjener.

Men fair nok du ville betale så meget for lidt oprydning og sådan. 

Anmeld Citér

13. juli 2021

Sprit25

Meheju skriver:

Jeg er 42 år og får ikke engang 150 kr i timen på mit arbejde, så det kan man altså ikke forvente at få som 17 årig.

Tror heller ikke nogen 17 årige forventer det  men det er hvad jeg ville give 

Anmeld Citér

13. juli 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Sprit25 skriver:

Tror heller ikke nogen 17 årige forventer det  men det er hvad jeg ville give 

Men det kan jo være med til at give forventninger til næste gang. Og der er ikke mange der vil betale 150 i timen, sort for små ting. 

Anmeld Citér

13. juli 2021

Sprit25

BAE skriver:

Men det kan jo være med til at give forventninger til næste gang. Og der er ikke mange der vil betale 150 i timen, sort for små ting. 

Okay, men det ændre ikke på det er hvad jeg vil give 

Anmeld Citér

13. juli 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Sprit25 skriver:

Okay, men det ændre ikke på det er hvad jeg vil give 

Fair nok. 

Anmeld Citér

13. juli 2021

serinasmor

BAE skriver:

For tre timer en eneste gang? Det er jo ikke noget fast, men en hjælp i få timer. 

Jeg kan forstå hvis det er flere gange, over længere tid og sådan. Men det er en enkel eftermiddag, så jeg ville nok bare sørge for at de fik lidt "lommepenge", som hjalp de en bedsteforældre eller andet. De små 300 kr, og så får de jo nok også noget mad og drikke. 

Det er ikke spor svært at oplyse B-skat og det kan man sagtens gøre for 3 timers arbejde !

Og jeg synes det er underligt, at du mega gerne vil diskutere, hvorfor du mener, at 2 17årige ikke skal overholde loven i det land de bor i ...

Bare sådan lidt "hygge"småkriminelt 

Nej men de stjæler jo kun en lille smule ... 

Det er jo bare et enkelt par bukser. Butikken kommer slet ikke til at mangle dem, så hvorfor skal de betale for dem ...

Det er kun denne ene gang de kører 40 km/t hurtigere end man må - lige ved skolen ... De havde jo travlt

Jaaa de er jo næsten gamle nok til at købe alkohol og cigaretter. Der er jo kun 3 år til - hvilken forskel gør det ... 

Arh - han kørte jo kun bil uden kørekort i 3 måneder. Det er jo mega kort tid - og han har NÆSTEN pengene til at starte med at tage kortet. 

Han havde jo kun drukket 3 øl og 2 shots inden han satte sig bag rettet ...

Det er en glidebane

Man betaler skat i Danmark fra først tjente krone - fra man er 16 år gammel ... OGSÅ når man tjener penge i private hjem. Det er reglen.

Og jo det er det samme. For hvorfor skal nogle regler mon overholdes og andre ikke - bare fordi vi ikke lige føler for det. 

Anmeld Citér

13. juli 2021

AnoMor

BAE skriver:

166 kr i timen, sort. Det er sku en god deal for to 17 årige. Det er der mange uddannede det ikke tjener.

Men fair nok du ville betale så meget for lidt oprydning og sådan. 

Jeg ville ikke se det som en løn og sidestille det med det. Jeg ville se det som en gestus og tak for hjælpen for at de ville bruge deres fritid på at hjælpe mig. 

1000 kr for to personer er peanuts for mig som tak for hjælpen. Men det kan være mange penge for en 17 årig. 

Anmeld Citér

13. juli 2021

BAE

Profilbillede for BAE
serinasmor skriver:

Det er ikke spor svært at oplyse B-skat og det kan man sagtens gøre for 3 timers arbejde !

Og jeg synes det er underligt, at du mega gerne vil diskutere, hvorfor du mener, at 2 17årige ikke skal overholde loven i det land de bor i ...

Det er jo bare et enkelt par bukser. Butikken kommer slet ikke til at mangle dem, så hvorfor skal de betale for dem ...

Det er kun denne ene gang de kører 40 km/t hurtigere end man må - lige ved skolen ... De havde jo travlt

Jaaa de er jo næsten gamle nok til at købe alkohol og cigaretter. Der er jo kun 3 år til - hvilken forskel gør det ... 

Arh - han kørte jo kun bil uden kørekort i 3 måneder. Det er jo mega kort tid - og han har NÆSTEN pengene til at starte med at tage kortet. 

Det er en glidebane

Man betaler skat i Danmark fra først tjente krone - fra man er 16 år gammel ... OGSÅ når man tjener penge i private hjem. Det er reglen.

Og jo det er det samme. For hvorfor skal nogle regler mon overholdes og andre ikke - bare fordi vi ikke lige føler for det. 

Jeg snakker ikke om små tyveri.. Slap dog af.

Jeg siger bare at det er nok ikke alle der melder en vennetjeneste, hvor de får lidt "lommepenge" til skat.

Hvorfor gøre det til noget kæmpe stort??? Jeg sagde DET BARE!!!

Og der er forskel på de ting, de er til fare for folk og dem eller de tager noget der IKKE er deres.

Her får de lidt lommepenge for at hjælpe en... Slap dog af. 

Anmeld Citér

13. juli 2021

AnoMor

serinasmor skriver:

Det er en glidebane

Kom ikke og fortæl at du aldrig har modtaget penge for et eller andet uden at betale skat af det. 

du har vel solgt noget at dine børns tøj og legetøj gennem tiden. Det betaler du jo heller ikk slat af. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.