Løn til 17-årige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
AnoMor skriver:

Jeg ville ikke se det som en løn og sidestille det med det. Jeg ville se det som en gestus og tak for hjælpen for at de ville bruge deres fritid på at hjælpe mig. 

1000 kr for to personer er peanuts for mig som tak for hjælpen. Men det kan være mange penge for en 17 årig. 

Præcis derfor jeg synes det meget at give for en lille smule hjælp..

Lidt lommepenge, mad og drikkevarer. Men 1000 kr er mange penge for lidt arbejde i 3 timer, som de er to om. De skal rydde lidt op og sådan en eftermiddag. Synes jeg.

Der er uddannede folk der ikke får så meget, så derfor ville jeg ikke betale så meget, hvis det er sort/vennetjeneste.. Men sørger for at der er mad og drikke til dem. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2021

AnoMor

BAE skriver:

Præcis derfor jeg synes det meget at give for en lille smule hjælp..

Lidt lommepenge, mad og drikkevarer. Men 1000 kr er mange penge for lidt arbejde i 3 timer, som de er to om. De skal rydde lidt op og sådan en eftermiddag. Synes jeg.

Der er uddannede folk der ikke får så meget, så derfor ville jeg ikke betale så meget, hvis det er sort/vennetjeneste.. Men sørger for at der er mad og drikke til dem. 

Der ser vi bare helt forskelligt på det. For jeg ville aldrig sidestille en vennetjeneste med hvad uddannede får. 

Og i min optik ved at betale godt, så vil der også være større chance for at de gør et ordenligt arbejde, at de måske vil blive længere om nødvendigt og måske tage nogle ekstra opgaver. 

Anmeld Citér

13. juli 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
AnoMor skriver:

Der ser vi bare helt forskelligt på det. For jeg ville aldrig sidestille en vennetjeneste med hvad uddannede får. 

Og i min optik ved at betale godt, så vil der også være større chance for at de gør et ordenligt arbejde, at de måske vil blive længere om nødvendigt og måske tage nogle ekstra opgaver. 

Jeg forventer de gøre deres arbejde ordentligt om jeg betaler 100 eller 150. 

Men jeg vil stadigvæk ikke betale 150 i timen eller 500 for tre timer for det der. Synes det lyder voldsomt. Og det kan sætte høje forventninger til næste gang. 

Jeg ville højest gi 100 når de er under 18 og sørger for mad og drikkelse. 

Anmeld Citér

13. juli 2021

AnoMor

BAE skriver:

Jeg forventer de gøre deres arbejde ordentligt om jeg betaler 100 eller 150. 

Men jeg vil stadigvæk ikke betale 150 i timen eller 500 for tre timer for det der. Synes det lyder voldsomt. Og det kan sætte høje forventninger til næste gang. 

Jeg ville højest gi 100 når de er under 18 og sørger for mad og drikkelse. 

Og jeg synes det er for lidt. Hvorfor overhovedet diskuterer det? Vi bliver alligevel aldrig enige

Anmeld Citér

13. juli 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
AnoMor skriver:

Det er nogle dejlige knægte, som nok skal gøre arbejdet omhyggeligt og være fleksible - og som i øvrigt også synes, det bliver hyggeligt/sjovt at “være med på en kigger” til lærerens fest. Så jeg er ikke spor i tvivl om, de leverer en fin indsats. 

Når jeg selv gør andre en vennetjeneste, opfatter jeg det faktisk stik modsat dig: Så gør jeg det gratis eller til en meget favorabel pris. Ellers er der ikke meget tjeneste over det, synes jeg.
Det er så ikke helt sådan, jeg ser på denne tjans, for selvfølgelig ville jeg aldrig bede dem gøre det for mine blå (/brune) øjnes skyld - det ville de nu næppe heller stille op til, håber jeg. Men kunne jeg få professionel hjælp til samme pris eller billigere, ville jeg da bestemt vælge det. Dette skulle gerne være win-win for begge parter. 

Anmeld Citér

14. juli 2021

AnoMor

Mor og meget mere skriver:

Det er nogle dejlige knægte, som nok skal gøre arbejdet omhyggeligt og være fleksible - og som i øvrigt også synes, det bliver hyggeligt/sjovt at “være med på en kigger” til lærerens fest. Så jeg er ikke spor i tvivl om, de leverer en fin indsats. 

Når jeg selv gør andre en vennetjeneste, opfatter jeg det faktisk stik modsat dig: Så gør jeg det gratis eller til en meget favorabel pris. Ellers er der ikke meget tjeneste over det, synes jeg.
Det er så ikke helt sådan, jeg ser på denne tjans, for selvfølgelig ville jeg aldrig bede dem gøre det for mine blå (/brune) øjnes skyld - det ville de nu næppe heller stille op til, håber jeg. Men kunne jeg få professionel hjælp til samme pris eller billigere, ville jeg da bestemt vælge det. Dette skulle gerne være win-win for begge parter. 

Du ved ikke hvordan jeg gør hvis jeg gør andre vennetjenester. Så at sige du er stil modsat mig kan du på ingen måde udtale dig om. 

Du spørger hvad vi ville synes er den rette betaling. Og jeg har svaret at jeg ville give dem en plov hver som tak for hjælpen. 
du synes det er for meget. Jamen så betaler du dem jo bare mindre og betaler dem den pris du finder rigtig for dig. 

kan ikke se hvad dit angreb skal til for når du selv spørger. 

Anmeld Citér

14. juli 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
AnoMor skriver:

Du ved ikke hvordan jeg gør hvis jeg gør andre vennetjenester. Så at sige du er stil modsat mig kan du på ingen måde udtale dig om. 

Du spørger hvad vi ville synes er den rette betaling. Og jeg har svaret at jeg ville give dem en plov hver som tak for hjælpen. 
du synes det er for meget. Jamen så betaler du dem jo bare mindre og betaler dem den pris du finder rigtig for dig. 

kan ikke se hvad dit angreb skal til for når du selv spørger. 

Det var nu hverken ment eller formuleret som et angreb. Jeg forklarer, hvordan jeg ser på tingene, og hvorfor jeg mener, man ved vennetjenester tilbyder sin hjælp til en lavere pris end den, en uddannet/professionel ville kræve. Jeg skriver da heller ikke, hvordan du gør vennetjenester, da jeg umuligt kan vide det, men forholder mig blot til det, du har skrevet om vennetjenester vs. en service fra uddannede/professionelle. For mig giver det netop god mening at holde de to op mod hinanden. 

Nu er der som nævnt slet ikke tale om en ren vennetjeneste her - jeg giver drengene væsentligt mere, end de får i timen på deres jobs, og når jeg spørger ind til dem, der ville give væsentligt mere, er det alene ud fra et ønske om at forstå begrundelsen. Skrev nogen, at fx 30 kroner var rimeligt, ville jeg også være nysgerrig efter argumenterne - stadig uden at angribe. 

Anmeld Citér

14. juli 2021

serinasmor

AnoMor skriver:

Kom ikke og fortæl at du aldrig har modtaget penge for et eller andet uden at betale skat af det. 

du har vel solgt noget at dine børns tøj og legetøj gennem tiden. Det betaler du jo heller ikk slat af. 

Nej jeg har ikke betalt skat af beløb jeg har solgt brugte ting for.

MEN ...

Det skal man jo heller ikke  

https://www.google.com/search?q=betal+skat+af+salg+af+brugte+ting&oq=betal+skat+af+salg+af+br&aqs=chrome.1.69i57j33i22i29i30l4.7518j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Men man skal betale skat af de penge man tjener på at hjælpe andre mennesker. Også når det er privat hjemme i folks stue, have, festlokale eller sommerhus

Men

Ikke hvis du sælger dine børns brugte legetøj og andre brugte ting, som ikke er indkøbt med henblik på videresalg  

Anmeld Citér

14. juli 2021

serinasmor

Jeg snakker ikke om små tyveri.. Slap dog af.

Jeg siger bare at det er nok ikke alle der melder en vennetjeneste, hvor de får lidt "lommepenge" til skat.

Hvorfor gøre det til noget kæmpe stort??? Jeg sagde DET BARE!!!

Og der er forskel på de ting, de er til fare for folk og dem eller de tager noget der IKKE er deres.

Her får de lidt lommepenge for at hjælpe en... Slap dog af. 

Pointen er jo, at det ER tyveri ikke at betale skat. 

Det er bare vores alle sammens lommer, man så stjæler fra.

Jeg har ikke lavet reglen. Det er politikerne der har bestemt det skal være sådan. 

Men hvorfor er nogle regler mindre vigtige at overholde end andre?

Anmeld Citér

14. juli 2021

Kir

serinasmor skriver:

Pointen er jo, at det ER tyveri ikke at betale skat. 

Det er bare vores alle sammens lommer, man så stjæler fra.

Jeg har ikke lavet reglen. Det er politikerne der har bestemt det skal være sådan. 

Men hvorfor er nogle regler mindre vigtige at overholde end andre?

Det handler nok ikke om at nogle regler er vigtigere at overholde end andre. Tror bare at det er meget normalt at man gradbøjer reglerne lidt. Fx så går jeg også overfor rødt hvis der ingen trafik er, har gået på græs der ikke må betrædes osv. Og tjent lidt penge uden at betale skat. Fælles er, at jeg synes det er i småtingsafdelingen og derfor ikke noget alvorligt. Og jeg tror altså også at SKAT er mere interesserede i dem der tjener flere 100.000 sort end nogen der får 500 kr engang imellem.

Tror også det er virkelig sjældent du finder nogen der aldrig nogensinde har overtrådt loven

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.