Ostespisning under graviditeten!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2009

Ox.

LauraLW skriver:

Det sker vel i takt med forskningen på området... jeg vidste det bestemt heller ikke inden, som man f.eks. ved det med alkohol, men bladrede tilfældigt i en graviditets bog, hvor det stod sammen med oplysninger om f.eks fisk som du nævner og rødt kød. - Da jeg elsker brie, og dengang ikke kunne forestille mig a tundvære det (man er vel gravid) så undersøgte jeg om det virkelig kunne passe...

Mener bestemt også at der er en forskel på hysteri og sund fornuft, men nu blev det nævnt i denne tråd om oste, hvor der rent faktisk er noget viden omkring det, så derfor reagerede jeg. - At jeg kigger på brien inden jeg køber den mener jeg bestemt ikke er hysterisk, men hvis andre mener det, så må de gøre det :-)

Jeg er også vild med ost, og min JM sagde også til mig da jeg var gravid, at selvfølgelig er det i sjældne tilfælde at der kan ske de ting der kan ved at spise bløde oste, men er det virkelig det værd at tage risikoen, og der var svaret selvfølgelig nej for mit vedkommende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tulle28 skriver:

Hvorfor skal man holde sig fra gedeost Caroline?

Knus Tulle

jamen jeg kan faktisk ikke helt huske det Noget med at der ofte er en eller anden bakterie i, som ikke er godt for bebser....

Anmeld

27. oktober 2009

Dictes mor

LauraLW skriver:

Det sker vel i takt med forskningen på området... jeg vidste det bestemt heller ikke inden, som man f.eks. ved det med alkohol, men bladrede tilfældigt i en graviditets bog, hvor det stod sammen med oplysninger om f.eks fisk som du nævner og rødt kød. - Da jeg elsker brie, og dengang ikke kunne forestille mig a tundvære det (man er vel gravid) så undersøgte jeg om det virkelig kunne passe...

Mener bestemt også at der er en forskel på hysteri og sund fornuft, men nu blev det nævnt i denne tråd om oste, hvor der rent faktisk er noget viden omkring det, så derfor reagerede jeg. - At jeg kigger på brien inden jeg køber den mener jeg bestemt ikke er hysterisk, men hvis andre mener det, så må de gøre det :-)

Det var nu heller ikke ment sådan, selvfølgelig mener jeg ikke, at man skal udsætte hverken sig selv eller sin baby for noget, der kan være farligt. Jeg steger foreksempel kødet lidt mere end jeg plejer. Jeg havde ikke hørt, at der kunne være noget i oste, som kunne forårsage abort eller for tidlig fødsel, det er selvfølgelig noget man skal tage alvorligt. Når jeg skriver, at jeg mener, at man skal have det godt med sig selv, og det er det vigtigste, så mente jeg, at det er så mange råd om, hvordan og hvorledes man skal gøre, hvad man må og ikke må, at det kan være meget forvirrende og uoverskueligt, at man må vælge det som passer til ens livsstil. Det er noget helt andet, hvis der er noget som er decideret skadeligt.

Anmeld

27. oktober 2009

Mira0911

Jeg spiste masser af ost under min graviditet, og der skete ikke noget... Har et sundt og rask barn alligevel...

Anmeld

27. oktober 2009

Dictes mor

MoarJ skriver:

Jeg spiste masser af ost under min graviditet, og der skete ikke noget... Har et sundt og rask barn alligevel...

Og en dejlig hund, kan jeg se på dig billede.

Undskyld det var lidt off topic...

Anmeld

27. oktober 2009

Mira0911

Majastina skriver:

Og en dejlig hund, kan jeg se på dig billede.

Undskyld det var lidt off topic...

Heh, tak skal du have...

Anmeld

28. oktober 2009

Nymor

Hej tøser

Mange tak for de mange inputs og meninger; dejligt at man kan skabe lidt debat også, hehe.

Jeg tror, at jeg bare vil holde mig fra upasteuriserede og "grønne" oste og så ellers nyde alle de andre.

Og lige en indskudt - jeg savner et godt glas rødvin en gang imellem, men jeg kan altså ikke få  mig selv til at drikke det mindste, for tænk nu hvis der var noget i vejen med barnet, når det kom ud, så ville jeg altid tænke på om det lige var dét glas vin, der havde haft skylden ...hysterisk? I don't know...jeg har bare ikke lyst til at løbe nogen som helst risici!

Knus og god aften til alle  ;o)

Anmeld

28. oktober 2009

oo

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.