LauraLW skriver:
Det sker vel i takt med forskningen på området... jeg vidste det bestemt heller ikke inden, som man f.eks. ved det med alkohol, men bladrede tilfældigt i en graviditets bog, hvor det stod sammen med oplysninger om f.eks fisk som du nævner og rødt kød. - Da jeg elsker brie, og dengang ikke kunne forestille mig a tundvære det (man er vel gravid) så undersøgte jeg om det virkelig kunne passe...
Mener bestemt også at der er en forskel på hysteri og sund fornuft, men nu blev det nævnt i denne tråd om oste, hvor der rent faktisk er noget viden omkring det, så derfor reagerede jeg. - At jeg kigger på brien inden jeg køber den mener jeg bestemt ikke er hysterisk, men hvis andre mener det, så må de gøre det :-)
Det var nu heller ikke ment sådan, selvfølgelig mener jeg ikke, at man skal udsætte hverken sig selv eller sin baby for noget, der kan være farligt. Jeg steger foreksempel kødet lidt mere end jeg plejer. Jeg havde ikke hørt, at der kunne være noget i oste, som kunne forårsage abort eller for tidlig fødsel, det er selvfølgelig noget man skal tage alvorligt. Når jeg skriver, at jeg mener, at man skal have det godt med sig selv, og det er det vigtigste, så mente jeg, at det er så mange råd om, hvordan og hvorledes man skal gøre, hvad man må og ikke må, at det kan være meget forvirrende og uoverskueligt, at man må vælge det som passer til ens livsstil. Det er noget helt andet, hvis der er noget som er decideret skadeligt.
Anmeld