Ostespisning under graviditeten!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2009

Valle81

Tjuhl skriver:

det er du i din gode ret til at syntes, men når nu der findes forholdsregler man kan følge, så er det da tosset at skide højt og flot på dem.

jeg kan kun sige, at efter at have kæmpet i snart 3 år og været igennem 5 fertilitetsbehandlinger, der tager jeg disse ting meget alvorligt. det kan da godt være, at hvis man bliver gravid i en håndevending, at man så ikke når at tænke voldsomt meget, men når man har så meget tid INDEN graviditeten rent faktisk indtræffer, så gør man!

ja sorry...jeg er bare lidt træt af kommentarerne om at vi er hysteriske når vi bare gerne vil gøre det bedste vi kan

Hejsa,

Jeg har intet sted skrevet at man skal skide højt og flot på dem. Og havde også sat ind for at det ikke skulle lyde som om jeg bare er total modstander.

Synes da bestemt også at man skal sikre sig at gøre det bedste man kan, men synes virkelig at det kan kamme over til det hysteriske, for det er jo alt fra hvad vi spiser og drikker, til hvad vi børster tænder med osv. Det er jo lige før jeg synes folk "holder op med at leve et "normalt" liv!!

Alt hvad vi foretager os udgør jo en risiko, og nogle gange så kan jeg ikke lade være med at tænke at sandsynligheden for at få det og det hvis man fx spiser flødeost i sin gravidtet er mindre en sandsynlighede for at vælte på sin cykel eller noget andet.

Synes til tider også at vi er alt for oplyste i det samfund vi lever i, og vi kan nærmest ikke finde ud af at leve, hvis vi ikke kan læse os frem til en guideline eller resultat i en bog. Det samme synes jeg gælder det at være gravid og få børn. Hvis ikke vi kan læse os til det og det, og ikke følger det og det, og hvis vores børn ikke følger den og den kurve, ja så puha, så ryster vi i bukserne og tænker alt er helt forkert!!

Jeg føler bestemt med Jer, som må kæmpe en meget stor kamp for at få børn. Synes det er dybt uretfærdigt. (Har selv haft to SA, lige en indskudt bemærkning)

Christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2009

Diana...

suanne85 skriver:

Vidste så slet ikke at der var regler ved ost også hehe.

Jeg spiste da som jeg plejer af sot da jeg var gravid. Altså alt det jeg har fundet ud af efter jeg har fået ham, ja så burde han slet ikke være til den dag i dag

Ha ha det vidste jeg sgu heller ikke. og vi har sgu nogen vidunderlige børn

Anmeld

27. oktober 2009

Vingummien

MoarDS skriver:

Ha ha det vidste jeg sgu heller ikke. og vi har sgu nogen vidunderlige børn

Ja helt sikkert

Anmeld

27. oktober 2009

Dictes mor

Jeg må indrømme, at jeg ligesom Valle81 ikke spekulerer så meget over det man må spise og det man ikke må, jeg kan ikke overskue det hele på en gang, så jeg tager det jeg nu har lyst til. Men dermed siger jeg bestemt ikke, at andre er hysteriske eller lignende, jeg synes, at man skal gøre helt som man har det bedst med, det er nemlig, hvis I spørger mig, det allervigtigste, at man har det godt og har en god fornemmelse med sig selv og sin krop. Eller sådan ser jeg på det. Hvis man har det skidt med at spise bestemte ting, og man bekymrer sig om det, så synes jeg helt klart at man skal lade være, det er der bestemt ikke noget hysterisk i, eller sådan ser jeg det i hvert fald. Men jeg tager mig nu gerne et stykke ost, hvis jeg altså lige får lyst til det, og jeg har altså kommet til at synde med for mange ting allerede, fordi jeg bare er for madglad og vinglad - jeg har nemlig lavet den ultamitive synd, et lille bitte glas vin til en god middag.

Anmeld

27. oktober 2009

Valle81

Jeg må indrømme, at jeg ligesom Valle81 ikke spekulerer så meget over det man må spise og det man ikke må, jeg kan ikke overskue det hele på en gang, så jeg tager det jeg nu har lyst til. Men dermed siger jeg bestemt ikke, at andre er hysteriske eller lignende, jeg synes, at man skal gøre helt som man har det bedst med, det er nemlig, hvis I spørger mig, det allervigtigste, at man har det godt og har en god fornemmelse med sig selv og sin krop. Eller sådan ser jeg på det. Hvis man har det skidt med at spise bestemte ting, og man bekymrer sig om det, så synes jeg helt klart at man skal lade være, det er der bestemt ikke noget hysterisk i, eller sådan ser jeg det i hvert fald. Men jeg tager mig nu gerne et stykke ost, hvis jeg altså lige får lyst til det, og jeg har altså kommet til at synde med for mange ting allerede, fordi jeg bare er for madglad og vinglad - jeg har nemlig lavet den ultamitive synd, et lille bitte glas vin til en god middag.

Et lille glas vin til en god middag er ikke den ultimative synd.

Anmeld

27. oktober 2009

Dictes mor

Valle81 skriver:

Et lille glas vin til en god middag er ikke den ultimative synd.

Nej egentlig ikke. Jeg har det heller ikke skidt med det egentlig. Det smager jo bare så godt.

Anmeld

27. oktober 2009

Valle81

Majastina skriver:

Nej egentlig ikke. Jeg har det heller ikke skidt med det egentlig. Det smager jo bare så godt.

Det skal du heller ikke have:0) Synden kommer i det øjeblik man drikker store mængder gennem graviditet:0)

Anmeld

27. oktober 2009

LauraLW

Når nu man ved at der er en bakterie i de upasteuriserede oste, som kan medføre abort eller for tidlig fødsel, så må jeg være ærlig at sige at modargumenter som "så længe man har det godt med sig selv" ikke holder hos mig. - Hvorfor dog udsætte sig selv og barnet for noget, når det er ret nemt at undgå? Det er ikke et spørgsmål om at man ikke kan leve et normalt liv, men et spørgsmål om at tilpasse små ting i hverdagen efter det... Sidder i også ude i rygerummet og bruger argumentet "så længe jeg er glad og har det godt..."?

Jeg er bestemt ikke hysterisk selv, men tilpasser mit liv og mine vaner så godt som jeg kan, uden at det påvirker mit liv særlig voldssomt.

Anmeld

27. oktober 2009

Valle81

LauraLW skriver:

Når nu man ved at der er en bakterie i de upasteuriserede oste, som kan medføre abort eller for tidlig fødsel, så må jeg være ærlig at sige at modargumenter som "så længe man har det godt med sig selv" ikke holder hos mig. - Hvorfor dog udsætte sig selv og barnet for noget, når det er ret nemt at undgå? Det er ikke et spørgsmål om at man ikke kan leve et normalt liv, men et spørgsmål om at tilpasse små ting i hverdagen efter det... Sidder i også ude i rygerummet og bruger argumentet "så længe jeg er glad og har det godt..."?

Jeg er bestemt ikke hysterisk selv, men tilpasser mit liv og mine vaner så godt som jeg kan, uden at det påvirker mit liv særlig voldssomt.

Nej, jeg ryger ikke, og drikker ikke alkohol ( hvilket jeg aldrig gør, gravid eller ej) Så nej.

Men jeg underer mig også bare nogle gange over, hvor alle de oplysninger kommer fra?? Jeg er 2. gangs gravid og har ALDRIG hørt fra hverken Jordemoder eller læge at man ikke må få upasteuriserede oste.

Det eneste jeg kan hsuke jeg har fået fortalt er at jeg ikke måtte tømme kattebakker eller spise fed fisk i store mængder pga tungmetaller.

Jeg mener der er stor forskel på at bruge sin sunde fornuft og så bliver nærmest helt "hysterisk og fanatisk"

Christina

Anmeld

27. oktober 2009

LauraLW

Valle81 skriver:

Nej, jeg ryger ikke, og drikker ikke alkohol ( hvilket jeg aldrig gør, gravid eller ej) Så nej.

Men jeg underer mig også bare nogle gange over, hvor alle de oplysninger kommer fra?? Jeg er 2. gangs gravid og har ALDRIG hørt fra hverken Jordemoder eller læge at man ikke må få upasteuriserede oste.

Det eneste jeg kan hsuke jeg har fået fortalt er at jeg ikke måtte tømme kattebakker eller spise fed fisk i store mængder pga tungmetaller.

Jeg mener der er stor forskel på at bruge sin sunde fornuft og så bliver nærmest helt "hysterisk og fanatisk"

Christina

Det sker vel i takt med forskningen på området... jeg vidste det bestemt heller ikke inden, som man f.eks. ved det med alkohol, men bladrede tilfældigt i en graviditets bog, hvor det stod sammen med oplysninger om f.eks fisk som du nævner og rødt kød. - Da jeg elsker brie, og dengang ikke kunne forestille mig a tundvære det (man er vel gravid) så undersøgte jeg om det virkelig kunne passe...

Mener bestemt også at der er en forskel på hysteri og sund fornuft, men nu blev det nævnt i denne tråd om oste, hvor der rent faktisk er noget viden omkring det, så derfor reagerede jeg. - At jeg kigger på brien inden jeg køber den mener jeg bestemt ikke er hysterisk, men hvis andre mener det, så må de gøre det :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.