Ostespisning under graviditeten!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18.153 visninger
37 svar
0 synes godt om
26. oktober 2009

Nymor

Hej tøser

Jeg er begyndt  at spekulere lidt i ost for tiden. Jeg er nemlig lidt af en osteelsker, men synes at have hørt, at man som gravid ikke kan spise alle tænkelige oste.

Jeg holder mig dog primært til fetaost og almindelig skæreost. Er det noget, der er værd at bekymre sig over?

Knus  ;o)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

Nymor skriver:

Hej tøser

Jeg er begyndt  at spekulere lidt i ost for tiden. Jeg er nemlig lidt af en osteelsker, men synes at have hørt, at man som gravid ikke kan spise alle tænkelige oste.

Jeg holder mig dog primært til fetaost og almindelig skæreost. Er det noget, der er værd at bekymre sig over?

Knus  ;o)

skimmel, er det eneste jeg ved der frarådes :0)

Anmeld

26. oktober 2009

oo

jeg ved i hvert fald, at man skal holde sig fra bløde oste, som fx dana blue, brie osv osv jeg ved ikke om der er noget problem i at spise feta, men faste skæreoster er helt allright

Anmeld

26. oktober 2009

LouiseNielsen

Feta ost må man ikke spise.....

Anmeld

26. oktober 2009

Nymor

Pheeew, så er jeg alt andet lige home free  ;o)

Anmeld

26. oktober 2009

Bom

Hvorfor må man ikke spise brie og feta når man er gravid?? Kan forstå at man ikke må spise oste med "muk" på..

Anmeld

26. oktober 2009

LouiseNielsen

Kan faktisk ik huske hvorfor man ik må spise feta, men der er noget i som fosteret ikke har så godt af.... Har læst det flere steder faktisk!

Anmeld

26. oktober 2009

oo

Mini-Terp skriver:

Hvorfor må man ikke spise brie og feta når man er gravid?? Kan forstå at man ikke må spise oste med "muk" på..

jeg har læst inde under hende overjordmoderfisterinden der var med i mission baby, hun har en side inde på DR hvor hun svarer på spørgsmål, og hun siger at man skal holde sig helt fra alle bløde oste, og det må man jo sige brie er jeg kan ikke lige huske grunden, det er maaaaaange måneder siden de oste røg af min spiseplan

Anmeld

26. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

jeg har fået at vide man bare skal holde sig fra skimmeloste og oste lavet på upast. mælk. ellers skulle det være ok. Jeg var nemlig bekymret omkring feta og brie, som jeg rigtig godt kan lide! Fik at vide det måtte jeg gerne spise, så længe jeg sikrer mig at det er past. mælk - generelt er det dog en god idé at holde sig fra gedeost, med feta skulle altså være ok!

knus Caroline

Anmeld

26. oktober 2009

linemus

Det man skal undgå er oste lavet på Upasteuriseret mælk, da de kan indeholde en bakterie, der kan være skadelig for fosteret. Jeg er selv osteelsker (især brie), så jeg har læst pænt meget om det efterhånden Det står som regel på "indholdsfortegnelsen" om det er u- eller pasteuriseret mælk, der er brugt. Alle oste fra Danmark skal laves på pasteuriseret mælk, så der sker derfor ikke noget ved at spise fx Arlas oste.

- Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.