Er det stadig lovpligtigt udenfor i Italien? Hvad med fx på stranden eller campingplads osv. Spørger kun fordi jeg næsten ikke kan rumme vores tur til familie hvis det inkluderer mundbind på udenfor i varmen.
Godt spørgsmål. Det er stadig et lovkrav at have mundbind. Loven skelner egentlig ikke mellem ude- eller indenfor. Det eneste tidspunkt hvor det ikke er et krav er hvis du er et sted hvor en gruppe af samlevende kan være konsekvent isoleret fra andre grupper. Så f.eks. hvis du løber en tur i skoven alene, så kan man argumentere at risikoen for at komme i kontakt med andre er lille. Måske kan man også argumentere at hvis du er ved stranden og layout gør sådan at i ikke kommer i nærheden af andre at i så kan i undvære masken, f.eks. når i sidder ned. Ligeledes hvis i sidder udenfor jeres campingplads så kunne man argumentere det samme. Men ja, hvis der er mange mennesker og i let kommer i kontakt med andre som i ikke bor sammen med, så skal masken på. Jeg vil sige at de sidste par dage er folk begyndt at slække på brugen. Du ser flere der enten ikke har den på eller har den siden kun over munden.
Det er forventet at reglerne bliver ændret i løbet af de næste par uger. Jeg tror sandsynligheden for at den bliver afskaffet indenfor er meget lille. Udenfor, kommer der formentlig ændringer.
Som altid er loven kompliceret i Italien! De gør det ikke nemt for folk. Det sikreste er at have den på hele tiden medmindre i er alene eller spiser/drikker er siddende ved en restaurant.
Anmeld
Citér