Bruger I stadig mundbind?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.572 visninger
37 svar
15 synes godt om
17. juni 2021

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg er bare nysgerrig. Jeg smed mundbindet sammen med en meget stor del af befolkningen fra i mandags, men hver gang jeg går i butik eller restaurant har jeg en følelse af, at jeg næsten gør noget forbudt, når mundbindet ikke er med. 

Jeg har ikke tænkt mig at tage det på igen, da jeg virkelig hader det, men jeg er overrasket over, hvor dybt det egentlig ligger i mig mentalt, at mundbindet var et krav så længe og noget man skulle bruge.

Har I smidt det og har det helt normalt med det? Jeg er sikker på, at det også vil føles helt normalt for mig igen om et par uger, men det kom virkelig bag på mig, at jeg ville have følelsen af at gå uden mundbind er en fy ting.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2021

Babilooo

Hadede det, så det aldrig som relevant overhoved og elsker min frihed. 
Jeg kunne stadigvæk glemme det på vej ind i en butik. Jeg synes det er så fjernt fra ordentlig menneskelig kontakt. Jeg har godt nok savnet smil og mimik.

Anmeld Citér

17. juni 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg har aldrig haft det store problem med det og går stadig med det når jeg skal ind steder hvor folk går lidt tæt. Jeg har fået første stik og jeg regner med i hvert fald at bruge mundbindet til jeg har fuld effekt af stikket. Så overvejer jeg det igen til den tid.

Anmeld Citér

17. juni 2021

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Bruger det kun i toget  

men har også følelsen af, det er forbudt ellers. Lidt sjovt det ligger så dybt i en. 

Anmeld Citér

17. juni 2021

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Da jeg er gravid og i 3. Trimester gør jeg hvad jeg kan for ikke at blive smittet, så jeg bruger fortsat mundbind i butikker og i offentlig transport. 

Anmeld Citér

17. juni 2021

Optimom

Profilbillede for Optimom

Jeg kan godt genkende det du siger. Jeg synes også det var mærkeligt at gå ind og handle uden mundbind. Og overvejede at jeg som gravid er særligt udsat og måske stadig burde have det på. Men omvendt er smittetallene jo også faldet så meget at risikoen er meget lille. Så længe det er muligt at holde afstand tror jeg gør ligesom alle andre og går uden mundbind.

Anmeld Citér

17. juni 2021

Lala

Profilbillede for Lala

Jeg har altid hadet mundbind, så nej, jeg går ikke længere med det, med mindre det er påkrævet. 

Anmeld Citér

17. juni 2021

Lje

Jeg er bare nysgerrig. Jeg smed mundbindet sammen med en meget stor del af befolkningen fra i mandags, men hver gang jeg går i butik eller restaurant har jeg en følelse af, at jeg næsten gør noget forbudt, når mundbindet ikke er med. 

Jeg har ikke tænkt mig at tage det på igen, da jeg virkelig hader det, men jeg er overrasket over, hvor dybt det egentlig ligger i mig mentalt, at mundbindet var et krav så længe og noget man skulle bruge.

Har I smidt det og har det helt normalt med det? Jeg er sikker på, at det også vil føles helt normalt for mig igen om et par uger, men det kom virkelig bag på mig, at jeg ville have følelsen af at gå uden mundbind er en fy ting.

Jeg havde termin igår, så ja det bruger jeg. Og min mand. Hvis vi absolut skal ud. Så sent som igår blev vores søns SFO lukket pga. nærkontakt, så mens resten af Danmark har åbnet op, har vi gjort det modsatte. Husket hinanden på håndhygiejne og ser stadig kun udvalgte folk i vores smitteboble. 

Nu har vi holdt det skidt fra døren i 1,5 år - så det giver ingen mening for vores lille familie at åbne op nu. 

Det undrer mig tilgengæld, at folk har behov for at kommentere på det. Jeg parkerede i dag i en parkeringskælder i storcenter og skød genvej gennem center (iført mundbind) til jordemoderbesøg. 2 medmennesker følte sig kaldet til - med negative tonefald - at spørge, hvorfor jeg var så sart

Vh. 

Anmeld Citér

17. juni 2021

Babilooo

Lje skriver:

Jeg havde termin igår, så ja det bruger jeg. Og min mand. Hvis vi absolut skal ud. Så sent som igår blev vores søns SFO lukket pga. nærkontakt, så mens resten af Danmark har åbnet op, har vi gjort det modsatte. Husket hinanden på håndhygiejne og ser stadig kun udvalgte folk i vores smitteboble. 

Nu har vi holdt det skidt fra døren i 1,5 år - så det giver ingen mening for vores lille familie at åbne op nu. 

Det undrer mig tilgengæld, at folk har behov for at kommentere på det. Jeg parkerede i dag i en parkeringskælder i storcenter og skød genvej gennem center (iført mundbind) til jordemoderbesøg. 2 medmennesker følte sig kaldet til - med negative tonefald - at spørge, hvorfor jeg var så sart

Vh. 

Dårlig stil at kommentere din brug af mundbind.

Jeg er i den anden grøft og elsker at have fået muligheden for at kunne bevæge mig frit og uden besvær trække vejret. Jeg er nysgerrig - hvad skal der til for at du smider mundbindet..? Jeg mener ...du er ung og vil sandsynligvis i tilfælde af du bliver smittet have et mildt forløb. Og smitten og indlagte falder for hver dag drastisk. Er det efter vaccination ... eller 

Anmeld Citér

17. juni 2021

HendeDer!

Profilbillede for HendeDer!

Jeg bruger det de steder, hvor man skal og ellers ikke.. Fødte i Sep 2020 og blev vaccineret i Januar/Februar  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.