Bruger I stadig mundbind?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2021

AnoMor

Janey skriver:

Jeg er bare nysgerrig. Jeg smed mundbindet sammen med en meget stor del af befolkningen fra i mandags, men hver gang jeg går i butik eller restaurant har jeg en følelse af, at jeg næsten gør noget forbudt, når mundbindet ikke er med. 

Jeg har ikke tænkt mig at tage det på igen, da jeg virkelig hader det, men jeg er overrasket over, hvor dybt det egentlig ligger i mig mentalt, at mundbindet var et krav så længe og noget man skulle bruge.

Har I smidt det og har det helt normalt med det? Jeg er sikker på, at det også vil føles helt normalt for mig igen om et par uger, men det kom virkelig bag på mig, at jeg ville have følelsen af at gå uden mundbind er en fy ting.

Jeg brugte det kun i starten da det blev krav. Men får angst af at have noget i ansigtet så jeg blev hurtigt fritaget og har derfor ikk brugt det siden. 
Men synes det er rart at se så mange have smidt det så man kan smile til hinanden igen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2021

HapsHapsHaps

Nej! Hader det, så jeg er virkelig glad for at slippe. Jeg er gravid i 3. Trimester, men jeg er ikke vildt bange - holder stadig nødvendig afstand og spritter/vasker. 

Anmeld Citér

18. juni 2021

Baby.mamma

Nej da Det er smidt. Jeg smed det en uge før det blev vedtaget. Jeg er gravid og havde enormt svært ved at trække vejret, så til sidst røg det, det var jeg alligevel berettiget til i følge bekendtgørelsen, men jeg trak den så længe som muligt så jeg næsten besvimede, da jeg havde læst på nettet om stakkels mennesker, som var blevet verbalt overfaldet af samme grundt- det kunne jeg ikke lige håndtere, at skulle have mundlort af uvidende, fremmede personer i et supermarked. Men nu kan man endelig gå rundt uden mundbind sammen med alle andre

For mig var det ikke naturligt- selvfølgelig, og jeg har mange gange glemt det og måtte retur til bilen. Det har jeg set mange gøre, og tilmed folk som drønede ud af butikken fordi de havde glemt det, og var nået så langt som ind og handle DEJLIGT at frihed stadig er den gode, gamle frihed - UDEN - mundbind  

Anmeld Citér

18. juni 2021

Carina:-)

Nej .

Jeg er blevet hostet ind i hovedet af et barn der senere blev testet positiv.

Men ingenting skete - til gengæld fik jeg altid irriterende hoste når jeg havde mundbind på i længere tid end 15 min.

Så jeg er lykkelig for det nu er slut - også med tanke på hvor  stor en miljøbelastning de mundbind er .

Anmeld Citér

18. juni 2021

Astoria

Profilbillede for Astoria

Ville ønske jeg ikke gjorde! Her er det stadig lovpligtigt.. udenfor i 35 graders varme! Jeg kommer ikke til at bruge det udenfor i fremtiden (når det engang ikke er et krav). Indenfor, måske. Det bliver mærkeligt ikke at have det på. 

Anmeld Citér

18. juni 2021

Janey

Profilbillede for Janey
Lje skriver:

Jeg havde termin igår, så ja det bruger jeg. Og min mand. Hvis vi absolut skal ud. Så sent som igår blev vores søns SFO lukket pga. nærkontakt, så mens resten af Danmark har åbnet op, har vi gjort det modsatte. Husket hinanden på håndhygiejne og ser stadig kun udvalgte folk i vores smitteboble. 

Nu har vi holdt det skidt fra døren i 1,5 år - så det giver ingen mening for vores lille familie at åbne op nu. 

Det undrer mig tilgengæld, at folk har behov for at kommentere på det. Jeg parkerede i dag i en parkeringskælder i storcenter og skød genvej gennem center (iført mundbind) til jordemoderbesøg. 2 medmennesker følte sig kaldet til - med negative tonefald - at spørge, hvorfor jeg var så sart

Vh. 

Jeg forstår heller ikke trangen til at kommentere på det. Jeg forventer heller ikke, at folk kommenterer på, at jeg går uden mundbind. Folk skal da have lov til at gøre det, de har det bedst med. 

Jeg så flere i et kommentarspor til en artikel om fjernelse af mundbindskravet, der påstod, at nu var det faktisk ulovligt at gå med mundbind, da det ville være at overtræde maskeringsforbuddet. Det er så ikke korrekt.

Anmeld Citér

18. juni 2021

Janey

Profilbillede for Janey
Boyz2 skriver:

Jeg bruger ikke mundbind mere, jeg vendte mig aldrig til det.

jeg har dog gemt det til efteråret, hvor jeg tænker, vi skal bruge det igen, når 3. bøjle kommer.

Der er selvfølgelig en risiko for 3. bølge, men umiddelbart burde den vel være mindre, da alle over 12, der vil vaccineres, burde være det til den tid.

Så virker vaccinerne, som de påstår, så skulle vi vel være rimelig sikret i forhold til flere bølger. Man kan selvfølgelig aldrig gardere sig helt mod nye varianter, som vaccinerne ikke virker mod, men umiddelbart skull Pfizer, Moderne og Johnsons virke fornuftigt mod de eksisterende varianter.

Anmeld Citér

18. juni 2021

Janey

Profilbillede for Janey
Astoria skriver:

Ville ønske jeg ikke gjorde! Her er det stadig lovpligtigt.. udenfor i 35 graders varme! Jeg kommer ikke til at bruge det udenfor i fremtiden (når det engang ikke er et krav). Indenfor, måske. Det bliver mærkeligt ikke at have det på. 

Jeg er glad for, at det aldrig blev et krav udenfor i Danmark. Netop kravet om mundbind udenfor i sommervarmen gjorde, at vi for nylig ombestemte os med vores sommerferie. Vi ville have været 14 dage til Italien, men kravet om mundbind udendørs gjorde, at vi droppede det. Da Danmark så valgte at droppe mundbindet helt bortset fra i kollektiv trafik, valgte vi at blive hjemme i år. 

Det er vildt underligt for mig kun at have været i Danmark i et år (bortset fra en enkelt tur over grænsen for at handle), da jeg plejer at være i udlandet hver måned enten privat eller pga. arbejde. Jeg har ikke siddet i et fly siden februar 2020

Anmeld Citér

18. juni 2021

Astoria

Profilbillede for Astoria
Janey skriver:

Jeg er glad for, at det aldrig blev et krav udenfor i Danmark. Netop kravet om mundbind udenfor i sommervarmen gjorde, at vi for nylig ombestemte os med vores sommerferie. Vi ville have været 14 dage til Italien, men kravet om mundbind udendørs gjorde, at vi droppede det. Da Danmark så valgte at droppe mundbindet helt bortset fra i kollektiv trafik, valgte vi at blive hjemme i år. 

Det er vildt underligt for mig kun at have været i Danmark i et år (bortset fra en enkelt tur over grænsen for at handle), da jeg plejer at være i udlandet hver måned enten privat eller pga. arbejde. Jeg har ikke siddet i et fly siden februar 2020

Jeg bor netop i Italien. Vi vil meget gerne have turister, men jeg synes ærlig talt er det er en god beslutning. Det er bare ikke sjovt i varmen... De har talt om at det kun skal gælde indenfor fra d. 15 Juli (så inden italienerne starter ferie), men det er bare for sent i forhold til turister. 

Vi tager til gengæld til Danmark i sommerferien!

Anmeld Citér

18. juni 2021

Lje

Janey skriver:

Jeg forstår heller ikke trangen til at kommentere på det. Jeg forventer heller ikke, at folk kommenterer på, at jeg går uden mundbind. Folk skal da have lov til at gøre det, de har det bedst med. 

Jeg så flere i et kommentarspor til en artikel om fjernelse af mundbindskravet, der påstod, at nu var det faktisk ulovligt at gå med mundbind, da det ville være at overtræde maskeringsforbuddet. Det er så ikke korrekt.

Meget enig. Og sikke en fred folk ville få i deres hoveder hvis ikke de skulle bruge alt det krudt på at fokusere på andre mennesker. 

De sidste 1,5 år har virkelig fået samfundets grimmeste holdninger frem i lyset på alle digitale platforme. Alt hvad den kan trække af hjemme-virologer, -politimænd, -jurister og andre selvbestaltede "eksperter" . De misser den altid velkomne dialog og spreder bare gylle rundt i stedet. 

Vh.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.