Tager du en af de "kasserede" vacciner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2021

Pb18

Jeg afventer, at det bliver min tur i det officielle vaccineprogram (med mindre projekt pb lykkedes og jeg må undvære helt). Men jeg vil gerne vaccineres, selvom jeg ikke er i risikogruppen. Det kender jeg andre der heller ikke var, men de kæmper stadig med senfølger som stakåndethed og træthed efter at være blevet smittet (og havde et mildt forløb) for 1 år siden. Det vil jeg gerne undgå 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2021

Babilooo

StortOgSmåt skriver:

Jeg synes helt modsat dig, at det giver mega god mening og er simpelthen så glad for, at jeg med test og vaccine kan være med til at gøre en forskel for andre, hvadenten det er de ældre, eller de som er for syge og sårbare til selv at blive vaccineret, eller de børn/unge/andre som har uopdagede sygdomme og derfor risikerer alvorlige forløb eller eftervirkninger. Tænk at jeg med mit sandsynligvis lille bidrag, kan give dem bedre muligheder - det gør mig glad. 

Jeg vil også meget gerne gøre noget for andre. Men man er på et tidspunkt nødt til st kigge på hvad det koster at teste så ofte? Penge der bliver brugt et sted kan ikke bruges et andet. .. det enormt mange penge vi bruger på vacciner og tests - i en periode hvor vi på ingen måde belaster sundhedssystemet kan bruges til behandlinger og udstyr.

Eks. Mange diabetikere prikker sig selv i fingrene hver dag 10 gange fordi de ikke kan få bevilliget en sensor .. og da slet ikke pumpe i mange tilfælde. De kan få senfølger (dårligt syn, nerveskader) osv som følge af dårligt reguleret blodsukker. 

Psykiske syge der får dårligere behandling fordi midlerne er færre. 

Penge kan bruges en gang. Præcis som i husholdningsbudgettet. Køber man en bil har man måske ikke råd til ferien. 

Det er ikke at være uden samfundsind at mene at penge kan prioriteres anderledes. Og corona fylder alt alt for meget i min mening, når nu de ældre er vaccineret. 

Anmeld Citér

24. maj 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart
Tjullehej skriver:

Jeg vil også meget gerne gøre noget for andre. Men man er på et tidspunkt nødt til st kigge på hvad det koster at teste så ofte? Penge der bliver brugt et sted kan ikke bruges et andet. .. det enormt mange penge vi bruger på vacciner og tests - i en periode hvor vi på ingen måde belaster sundhedssystemet kan bruges til behandlinger og udstyr.

Eks. Mange diabetikere prikker sig selv i fingrene hver dag 10 gange fordi de ikke kan få bevilliget en sensor .. og da slet ikke pumpe i mange tilfælde. De kan få senfølger (dårligt syn, nerveskader) osv som følge af dårligt reguleret blodsukker. 

Psykiske syge der får dårligere behandling fordi midlerne er færre. 

Penge kan bruges en gang. Præcis som i husholdningsbudgettet. Køber man en bil har man måske ikke råd til ferien. 

Det er ikke at være uden samfundsind at mene at penge kan prioriteres anderledes. Og corona fylder alt alt for meget i min mening, når nu de ældre er vaccineret. 

Vores omfang af test er rigtig mange penge. Men i forhold til at undgå nedlukning så er de givet godt ud. Vi belaster ikke sundshedssystemet meget i øjeblikket blandt andet fordi vi tester rigtig meget og vaccinerer.

Du vil gerne af med restriktioner og det lyder også som om du gerne så at vi stoppede med tests og vacciner nu for nu har vi jo sikret en stor del af de gamle. Jeg tror ikke på de ting harmonerer særlig godt.

Vi kan kigge ud i Europa hvor mange lande har kæmpet med en 3. bølge og nedlukninger til trods for udrulning af vacciner.

Så kan man da sagtens tage en snak om hvorvidt restriktioner, testkrav m.m. er for rigide og om et kan gøres mere fleksibelt og måske mindre dyrt.

Anmeld Citér

24. maj 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg tror jeg venter på min tur til en af de andre. Jeg er slet ikke bekymret for risikoen for blodpropper. Den årlige risiko for at dø i trafikken er den samme omtrent. Men mange jeg kender der har fået az har været meget syge i nogle dage efter, og det orker jeg ikke. 

Jeg synes også det er vildt at vi skal gå med tredobbelt livrem og seler. Sidste forår kunne vi åbne samfundet næsten helt op uden tests, mundbind og vacciner, og smitten faldt sjovt nok alligevel. For noget tid siden udtalte Mette F at alle restriktioner er udfaset når folk over 50 er vaccineret, og det er altså lige om lidt. Men der er da ikke tegn på at vi må droppe restriktionerne lige foreløbigt. Det er så meget et politisk spil at det er til at brække sig over

Anmeld Citér

24. maj 2021

Hamse88

Jeg er gravid og skal derfor ikke vaccineres lige foreløbigt

Anmeld Citér

25. maj 2021

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg er meget i tvivl. Jeg overvejer at få en Johnson&Johnson udelukkende fordi det ville gøre mange ting nemmere. Egentlig synes jeg ikke, at jeg har behov for at blive vaccineret, men nu har jeg bl.a. været på restuarant 6 gange siden, der blev åbnet op igen og har lavet andre ting, der hver gang har krævet test, så meget vil bive nemmere som vaccineret. 

Det der egentlig fik mig til at overveje en kasseret vaccine, er den tur vi skal på til Lalandia om et par uger. De kører i hele dage  med gyldigheden af tests og ikke 72 timer, så en test taget mandag kl 16 gælder hos dem mandag, tirsdag og onsdag, hvor den normalt vill gælde til torsdag kl 16. Da jeg fandt ud af det, ville jeg virkelig ønske, at jeg var vaccineret. Det ville også gøre det meget nemmere at komme ud at rejse med EUs kommende coronapas.

Anmeld Citér

25. maj 2021

Astoria

Profilbillede for Astoria

Nu bliver jeg ikke tilbudt en fordi jeg er bosat i udlandet, men jeg har ingen kvaler om at blive vaccineret med en af de vacciner som Danmark har kasseret. Jeg bliver selv tilbudt J&J i juni måned. 

Anmeld Citér

25. maj 2021

Tystys14

Jeg skal slet ikke vaccineres.

Anmeld Citér

26. maj 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Jeg siger nej tak. DR nyhederne siger: 

- I Danmark og Norge er vores bedste bud, at det cirka er én ud af 40.000, som får alvorlige bivirkninger ved AstraZeneca, siger Anton Pottegård, der er professor på Afdeling for Klinisk Farmakologi og Farmaci på Syddansk Universitet.

Sundhedsstyrelsens direktør, Søren Brostrøm, har tidligere sagt, at det tal kan være højere eller lavere, og har kaldt det 'vores bedste bud'. 

Jeg synes ikke det er betryggende, at den alvorlige bivirkningsprocent ikke kan estimeres nærmere. Herudover har jeg læst om spike proteinet, som er i alle vaccinerne og hvilke konsekvenser, dette kan have. Så det bliver et nej tak herfra.

Anmeld Citér

8. juni 2021

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg kom til at tænke på denne tråd, da mine overvejelser nu er gået hen og har ændret sig til et tilvalg. Jeg har sagt ja tak til en Johnson&Johnson vaccine og skal vaccineres i morgen. 

Egentlig synes jeg stadig, at det til dels er unødvendigt med en vaccine, da jeg er sund og rask og stort set aldrig syg, men jeg er kørt sur i alle de test, jeg har skullet igennem den senere tid for at kunne leve et nogenlunde normalt liv. 

Derudover er det nemmere for vaccinerede at rejse. Flere politikere har nævnt, at nogle ting godt kunne åbnes op uden test for vaccinerede og i flere lande har man allerede taget skridtet og åbnet samfundet mere for vaccinerede. Jeg ønsker ikke et A og B hold, men faktum er, at det er her allerede. Ikke så udpræget i Danmark, men det er der i andre lande, og da jeg rejser meget privat og i forbindelse med arbejde, vil det bare være så meget nemmere at tilhøre A-holdet.

Valget er derfor af helt egoistiske årsager for at gøre mit liv og mine børns liv nemmere, men også fordi jeg til dels føler mig presset til at skulle vaccineres for at kunne få et nogenlunde normalt liv. Skal jeg alligevel vaccineres for at få mit liv tilbage, kan jeg lige så godt gøre det nu, og efter at have undersøgt det har jeg tillid til Johnson&Johnson. Jeg havde stadig sagt nej til AZ vaccinen.

Nu behøver jeg om 15 dage ikke længere at sige det kan vi ikke, når børnene spørger, om vi kan gøre en så simpelt ting som at låne et par nye bøger på biblioteket, hvor jeg tidligere har måttet sige nej, fordi min seneste test var udløbet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.