Tager du en af de "kasserede" vacciner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2021

AnoMor

Sprit25 skriver:

Jeg blev testet hver tredje dag for at komme i skole, nu læseferie, også er en vaccine nu noget med tidsbesparende 

Jeg bliver også testet ca hver 3. Dag. Men bor 500 meter fra test sted så det generer mig ikke. Så får jeg lidt ekstra motion  

Synes det er fint at folk gerne vil have den. Men nøj hvor er jeg træt af dem der bruger den der “jeg gør det for samfundsind” osv. som om at os der vælger fra er ligeglade med udsatte. 
min mor har KOL med lungekapacitet på 37% og over 60 år og ønsker heller ikke vaccinen selvom hun har fået tilbudt den. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart
AnoMor skriver:

Jeg bliver også testet ca hver 3. Dag. Men bor 500 meter fra test sted så det generer mig ikke. Så får jeg lidt ekstra motion  

Synes det er fint at folk gerne vil have den. Men nøj hvor er jeg træt af dem der bruger den der “jeg gør det for samfundsind” osv. som om at os der vælger fra er ligeglade med udsatte. 
min mor har KOL med lungekapacitet på 37% og over 60 år og ønsker heller ikke vaccinen selvom hun har fået tilbudt den. 

Du behøver vel ikke tolke det på den måde? Det er fint at folk synes de også gør af hensyn til samfundet når de lader sig vaccinere. Det kan man godt synes uden samtidig at mene man er asocial hvis man vælger det fra.

Så er det også bare en kendsgerning at uden en vis mængde vaccinerede så kommer vi aldrig rigtig ud på den anden side og kan begynde at droppe restriktionerne og de mange tests. Så når folk vælger at lade sig vaccinere med en af de fravalgte vacciner så er det et skridt på vejen.

Anmeld Citér

23. maj 2021

Altea

For  jeg gør det, betyder ikke jeg ser ned på de som ikke har lyst?? Min mand vælger heller ikke til, fordi jeg ikke gør. 
Jeg tror så slet ikke jeg får lov, da jeg aldersmæssigt ligger så skidt som jeg nu kan, og har kroniske sygdomme. Det må lægesamtalen én af de kommende dage vise.

Men jeg er af dén opfattelse, at det er lidt vanvid at droppe vaccinerne, der betyder vi stort set kunne være færdigvaccinerede nu. Hele verden vaccinerer rask derudaf, og EMA har givet grønt lys. For J&J hedder risikoen 1:180.000 i de seneste tal, det er i min verden = 0, når vi fx har 200 trafikdrab i landet om året. Det er jeg på ingen måde bekymret for. For mig er det værre at mange unge kommer til at trækkes med senfølger fordi vi nu lukker op for samfundet, og sakker bagud med vaccine. Så for mig  er det for samfundets skyld, og det er da på ingen måde for at være et større og bedre menneske - det forstår jeg slet ikke folk tænker

Anmeld Citér

23. maj 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
AnoMor skriver:

Men måske er det heller ikke de rette tolkning? Hvis jeg skulle vælge en af vaccinerne til nu, ville det netop være af “samfundssind”, for jeg har ingen grund til selv at tro, at Covid-19 skulle være specielt farligt for mig. Men jeg vil gerne medvirke til at beskytte andre. Det er samme årsag, jeg ligger grund for fx ikke at deltage i sociale arrangementer - jeg vil gerne medvirke til ikke at sætte nogen i risiko, så meget jeg overhovedet kan. Men det har jo ikke noget at gøre med, at jeg mener andre er ligeglade for ikke at gøre det samme? Alle har forskellige muligheder, prioriteringer, vurderinger, behov og ressourcer... men derfor vil jeg jo stadig gerne gøre alt jeg kan, uden at se ned på andre som gør noget andet?

Anmeld Citér

23. maj 2021

Moep

Nej, venter til at jeg alligevel skal vaccineres. Skal leve de næste par måneder i min barselsbobel + jeg ammer. Vil gerne lige være helt sikker på hvad anbefalingen er ifbm. amning. Men jeg skal have den, på et tidspunkt.

Anmeld Citér

23. maj 2021

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu er jeg godt nok færdig vaccineret med phifer, men inden da, har jeg bevist fravalgt, at få en af de andre.

Stod jeg og sku ta et valg omkring, at ta imod az, eller ik blive vaccineret, vil jeg stadig sige nej tak.

Alle mine kollegaer blev rigtig dårlige efter første stik, og de sidste 2 fik første stik, lige 2 dage inden, den blev sat på pause.

De første har gået i snart 12 uge, og er nu blevet stukket med phifer, første gang i starten af denne uge. Det har været enormt utrygt for den, hva der sku ske/ka ske.

Min venindes fodboldtræner fik en blodbrop i hjernen, efter 1 stik med az, og den eneste forklaring lægerne ka finde, er at det er pga az. Hun har aldrig været syg, overvægtig, eller andet livsstils relateret. Dyrket masser af motion osv. Hun ska være i behandling resten af livet, og får ingen erstatning, for at ha været forsøgsdyr.

Her snart 7 uger efter mit sidste stik, har jeg stadig bivirkninger. Jeg har ondt i alle led, og får stadig svimmelhedsanfald. Så er i tvivl om, hva jeg evt vil vælge fremad rettet.

Jeg syntes folk ska vælge, hva de føler for. Vh Stine 

Anmeld Citér

23. maj 2021

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg har skrevet mig op til dem og håber at kunne få første stik meget snart ��

Jeg bliver testet hele tiden og så igen - nemmere at blive vaccineret. Og derudover savner jeg familie og venner i udlandet, som jeg først kan se igen, når jeg er vaccineret, som tingene ser ud nu.

Anmeld Citér

23. maj 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
AnoMor skriver:

Når det nu reelt er deres begrundelse, er det da ikke noget at være træt af. Det ER samfundssind at lade sig vaccinere af hensyn til andre - hvad vil du ellers kalde det? 

Anmeld Citér

24. maj 2021

Babilooo

Da der i 90’erne var en slem influenza, som slog en del ældre ihjel. Besluttede man at det nok var bedst at tilbyde gratis influenza vaccine.. vel at mærke kun til folk over 65.

Der er ingen folk (så vidst jeg ved), der tidligere er bliver vaccineret mod noget som udgør en minimal risiko for deres helbred. 

Personligt synes jeg det er helt absurd, at vores liv gøres så surt af restriktioner, at det reelt ikke er en mulighed at fravælge vaccinen, hvis man ikke ønsker at stå i testkø hver tredje dag. Narrativet presser også i den retning - “du er uden samsundsind” hvis du ikke lader dig vaccinere. 
Og nu skal unge på 16 vaccineres?? Deres risikoprofil er jo helt væk i forhold til at skulle vaccineres. 

Men jeg skal også vaccineres - for at få mit liv igen! Men ikke med en af de kasserede.

Anmeld Citér

24. maj 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Tjullehej skriver:

Da der i 90’erne var en slem influenza, som slog en del ældre ihjel. Besluttede man at det nok var bedst at tilbyde gratis influenza vaccine.. vel at mærke kun til folk over 65.

Der er ingen folk (så vidst jeg ved), der tidligere er bliver vaccineret mod noget som udgør en minimal risiko for deres helbred. 

Personligt synes jeg det er helt absurd, at vores liv gøres så surt af restriktioner, at det reelt ikke er en mulighed at fravælge vaccinen, hvis man ikke ønsker at stå i testkø hver tredje dag. Narrativet presser også i den retning - “du er uden samsundsind” hvis du ikke lader dig vaccinere. 
Og nu skal unge på 16 vaccineres?? Deres risikoprofil er jo helt væk i forhold til at skulle vaccineres. 

Men jeg skal også vaccineres - for at få mit liv igen! Men ikke med en af de kasserede.

Jeg synes helt modsat dig, at det giver mega god mening og er simpelthen så glad for, at jeg med test og vaccine kan være med til at gøre en forskel for andre, hvadenten det er de ældre, eller de som er for syge og sårbare til selv at blive vaccineret, eller de børn/unge/andre som har uopdagede sygdomme og derfor risikerer alvorlige forløb eller eftervirkninger. Tænk at jeg med mit sandsynligvis lille bidrag, kan give dem bedre muligheder - det gør mig glad. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.