Anonym skriver:
Det er jeg med på.... men det skal så også lige siges at pigerne har en reservebedste som han IKKE vil ha hun kalder farmor fordi hans mor lever endnu 
det giver jo ingen mening what so ever.....
Det har du ret i. Det er underligt - omend bunder det nok i at han ikke kan sætte sig ind i at dine forældre stadig er mormor og morfar i din optik og i dit hjerte, selvom de ikke er her længere. Nogen mennesker har bare ikke evnen til den indsigt før de selv står i det..
Men.. hvorom alting er, så synes jeg aldrig man skal pådutte børn at bruge titler hvis de ikke naturligt føler for det. Og samtidig den anden vej, synes jeg man skal respektere hvis børn af sig selv bruger titler som de føler er rigtige for dem. Jeg kan læse at din datter siger til dig at hun helst ville kalde dem ved navn... Men.. er hun decideret blevet bedt om at kalde dem mormor og morfar? Jeg kunne godt have en tanke om at din datter mærker dine følelser omkring de her titler og derfor fortæller dig det du gerne vil høre. Det er selvfølgelig ikke sikkert det er sådan! Jeg aner ikke hvor gammel din datter er, om hun overhovedet ville tænke den tanke
jeg ved bare at mine egne børn sommetider gør det.
Anmeld
Citér