Det gør sku ondt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Det er jeg med på.... men det skal så også lige siges at pigerne har en reservebedste som han IKKE vil ha hun kalder farmor fordi hans mor lever endnu

det giver jo ingen mening what so ever..... 

Så han er faktisk dobbelt moralsk��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Det er jeg med på.... men det skal så også lige siges at pigerne har en reservebedste som han IKKE vil ha hun kalder farmor fordi hans mor lever endnu

Det har du ret i. Det er underligt - omend bunder det nok i at han ikke kan sætte sig ind i at dine forældre stadig er mormor og morfar i din optik og i dit hjerte, selvom de ikke er her længere. Nogen mennesker har bare ikke evnen til den indsigt før de selv står i det.. 

Men.. hvorom alting er, så synes jeg aldrig man skal pådutte børn at bruge titler hvis de ikke naturligt føler for det. Og samtidig den anden vej, synes jeg man skal respektere hvis børn af sig selv bruger titler som de føler er rigtige for dem. Jeg kan læse at din datter siger til dig at hun helst ville kalde dem ved navn... Men.. er hun decideret blevet bedt om at kalde dem mormor og morfar? Jeg kunne godt have en tanke om at din datter mærker dine følelser omkring de her titler og derfor fortæller dig det du gerne vil høre.  Det er selvfølgelig ikke sikkert det er sådan! Jeg aner ikke hvor gammel din datter er, om hun overhovedet ville tænke den tanke jeg ved bare at mine egne børn sommetider gør det.  

Anmeld Citér

19. maj 2021

kvinden88

Ej, jeg synes det er langt over grænsen og respektløst af dem. Selvom din mor og far ikke er her længere, er det DEM der var mormor og morfar og de kommer desværre ikke igen.

Det er super fedt at de tager imod bonusbørnene med åbne arme, men de skal respektere familieforholdene.

Anmeld Citér

19. maj 2021

fehår

Min mor har været død, siden jeg var en lille pige, og fandme nej om nogen nogensinde skal kalde sig selv mormor til mine børn. De  har en mormor, også selvom hun ikke lever endnu. 

Bedstemor og bedstefar er ganske fine titler, der passer glimrende til netop denne her slags situationer. 

Anmeld Citér

19. maj 2021

Babilooo

Der er for mange følelser i dette. Måske fokuser på din datters ønske - tal med hende om hvad hun kunne tænke sig at kalde dem. Og så støt hende i st det er det hun kalder dem. Hvis hun ikke ønsker at kalde dem mormor og morfar, gør hun det jo bare ikke. 

Anmeld Citér

19. maj 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Tjullehej skriver:

Der er for mange følelser i dette. Måske fokuser på din datters ønske - tal med hende om hvad hun kunne tænke sig at kalde dem. Og så støt hende i st det er det hun kalder dem. Hvis hun ikke ønsker at kalde dem mormor og morfar, gør hun det jo bare ikke. 

Hun skriver jo at hun kalder dem ved navn.. Så har pigen vel taget et valg. 

Anmeld Citér

19. maj 2021

Babilooo

Havde overset det med at hun helst vil kalde dem ved navn. Så er det jo det du støtter hende I. Og du siger til far, at det er jeres datters ønske. 
Der er grænser for hvor lang tid far siger “nu skal du til mormor og morfar” hvis hun svarer med “ja - jeg glæder mig til at se Jens og Grethe”.

Anmeld Citér

19. maj 2021

AnoMor

BAE skriver:

Er det ikke op til barnet hvad hun vil kalde dem? De kan jo sige : du må gerne kalde os det, men det er dit valg..

Men jeg tænker også det havde lidt pænt lige at far nævnte det for ts, så det ikke kom som et slag i hovedet. 

Du har vidst ikke læst hvad jeg skriver. 

Anmeld Citér

19. maj 2021

AnoMor

Jeg så er han dæleme da også dobbeltmoralsk !  
hvor gammel er din datter ? 

Anmeld Citér

19. maj 2021

Jixy

Profilbillede for Jixy

Mormor og morfar er jo et barns mors forældre og ikke bare et tilfældigt kaldenavn til nogle, der måske har en lignende relation til barnet. Så uanset hvad, så synes jeg ikke det giver mening at de gerne vil kaldes det af hende, uanset deres tanker omkring det.

Så på den baggrund, så synes jeg det virker mærkeligt at hun “skal” kalde dem det. Bedstemor/-far må da være passende, hvis de skal have en titel i den stil.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.