Det gør sku ondt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2021

Anonym

Anonym skriver:

Men altså deres kærlighed til hende er vel ikke afhængig af at de skal hedde mormor og morfar tænker jeg

De viser hende jo at de elsker hende ved at hun godt må kalde dem mormor og morfar, ligesom deres biologiske barnebarn. De vil ikke gøre forskel. Det er da fantastisk. Vær dog glad for at de tager sig af hende ligesom deres biologiske barnebarn. Og desuden kan du jo ikke kræve at de ikke må kalde sig mormor og morfar. Du kan jo bare fortælle overfor din datter at der også er en biologisk mormor og morfar som også elskede hende, så hun simpelthen er det mest elskede barn på denne jord. Børn kan sagtens navigere i det. Jeg tror mere at det er dine følelser der er trådt på, og jeg kan sagtens forstå at du har den følelse. Det vigtigste tror jeg bare er, at du ikke giver din datter en følelse af at hun gør noget forkert ved at kalde dem mormor og morfar, hvis hun altså vil kalde dem det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Men altså deres kærlighed til hende er vel ikke afhængig af at de skal hedde mormor og morfar tænker jeg

Det er da en kæmpe kærlighedserklæring fra dem at hun må kalde dem mormor og morfar. Fremfor hvis de sagde til hende “du skal ikke kalde os mormor og morfar, det er kun vores biologiske barnebarn der må det. Du kan kalde os bedstemor og bedstefar” så laver de jo forskelsbehandling. 

Jeg vil ikk kalde dig sippet eller sådan noget. For du er i fulde ret til at have dine følelser. Men synes du skal arbejde med de følelser så de ikke overføres til din datter, så hun føler hun gør noget forkert hvis hun selv ønsker at kalde dem mormor og morfar. 

Anmeld Citér

19. maj 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg forstår sådan set godt dine følelser omkring det, men jeg er enig i at det er dine følelser og du skal passe på ikke at overføre dem til din datter. 

Jeg har selv en bonus nevø som kalder sine bonus bedsteforældre for farmor og farfar. Det er ikke noget han er blevet bedt om eller lign, jeg tror bare han synes det er nemmest fordi det er det alle i huset kalder dem. Men han kalder også sine biologiske bedsteforældre for farmor og farfar. Han ved udemærket hvem der er biologisk uanset hvad han kalder hvem og det samme gør din datter, uden tvivl. 

Prøv at se det positive i at hun føler sig familiær og tæt nok til at kalde dem mormor og morfar på lige fod med sine bonus søskende. 

Anmeld Citér

19. maj 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

For f..... hvor gør det ondt

jeg har mistet begge mine forældre og er alene med mine to piger. 
min den mindste ser hendes far hver anden weekend... han er gift igen og åbenbart skal min datter nu kalde hendes forældre for mormor og morfar når de skriver til hende kalder de sig også mormor og morfar

har forklaret hendes far at jeg synes det er forkert.. for det første ER de jo ikke hendes mormor og morfar og hun kan godt huske hendes egen morfar for det andet kunne de jo være bedstemor og bedstefar.. men jeg synes det er respektløst at tage den titel fra mine forældre... ja jeg ved godt de ikke er her længere men ved hvor meget det betød for dem at være mormor og morfar

når jeg taler med hendes far om det kan han slet ikke se det og han mener det er forvirrende at min datter ikke må kalde dem mormor og morfar  når hans kones søn gør det(ja fordi de jo ER hans mormor og morfar) 

Hun omtaler dem aldrig som mormor og morfar herhjemme og siger hun jo har en mormor og  morfar som er oppe i himlen hun kalder dem ved deres navne og kan ikke forstå det ikke bare kan være sådan... netop for ikke at sætte vores datter i et dilemma

er jeg sippet? Eller ja man skal måske ha mister sine forældre for at forstå hvordan jeg har det.... så ved ikke om nogen kan svare på det? 

ud med det skulle jeg altså....

Det er skønt de tager hende ind som deres barnebarn. 

De kan sige hun gerne må kalde dem det, men at det er HENDES valg, ikke Deres.

Hvad vil din datter kalde dem? 

Hun er vel ikke mindre accepteret, hvis hun kalder dem noget andet.? 

Anmeld Citér

19. maj 2021

BAE

Profilbillede for BAE
AnoMor skriver:

Det er da en kæmpe kærlighedserklæring fra dem at hun må kalde dem mormor og morfar. Fremfor hvis de sagde til hende “du skal ikke kalde os mormor og morfar, det er kun vores biologiske barnebarn der må det. Du kan kalde os bedstemor og bedstefar” så laver de jo forskelsbehandling. 

Jeg vil ikk kalde dig sippet eller sådan noget. For du er i fulde ret til at have dine følelser. Men synes du skal arbejde med de følelser så de ikke overføres til din datter, så hun føler hun gør noget forkert hvis hun selv ønsker at kalde dem mormor og morfar. 

Er det ikke op til barnet hvad hun vil kalde dem? De kan jo sige : du må gerne kalde os det, men det er dit valg..

Men jeg tænker også det havde lidt pænt lige at far nævnte det for ts, så det ikke kom som et slag i hovedet. 

Anmeld Citér

19. maj 2021

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Det er skønt de tager hende ind som deres barnebarn. 

De kan sige hun gerne må kalde dem det, men at det er HENDES valg, ikke Deres.

Hvad vil din datter kalde dem? 

Hun er vel ikke mindre accepteret, hvis hun kalder dem noget andet.? 

Jamen det er jo det... til mig siger hun jo at hun helst vil kalde dem ved deres navn... og at hun jo har en mormor og morfar så jeg synes det er svært at forholde mig til..... 

og synes det er svært når de selvsamme mennesker total ignorerer mig når jeg er i samme rum som dem de hverken hilser eller så meget som smiler til mig.....

Anmeld Citér

19. maj 2021

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Det er dejligt, at de holder af jeres datter. Hvorfor kan de ikke udstå dig?

Hvis gammel er din datter, for hun kan vel selv vælge hvad hun kalder dem, hvis hun er stor nok. 

Det giver kun mening, at kalde dem for mormor og morfar hvis den nye kone adopterede dem og hun skulle kalde hende for mor. Mormor = mors mor.

Det er ligegyldigt om din ex kan sætte sig ind i det... men af respekt for dine følelser skal han da acceptere det.?

Hvad med bedste..?

Jeg ville ønske jeg kunne svare dog på det  har været i samme lokale som dem to gange og ingen af gangene blev der talt til mig overhovedet hverken sagt pænt goddag eller hej... jeg blir total nedstirret når det er... selv mik store datter lagde mærke til det

han er sku ligeglad med mine følelser.... som han selv siger.... det her er hans familie og det er sådan de har bestemt det skal være

Anmeld Citér

19. maj 2021

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg forstår sådan set godt dine følelser omkring det, men jeg er enig i at det er dine følelser og du skal passe på ikke at overføre dem til din datter. 

Jeg har selv en bonus nevø som kalder sine bonus bedsteforældre for farmor og farfar. Det er ikke noget han er blevet bedt om eller lign, jeg tror bare han synes det er nemmest fordi det er det alle i huset kalder dem. Men han kalder også sine biologiske bedsteforældre for farmor og farfar. Han ved udemærket hvem der er biologisk uanset hvad han kalder hvem og det samme gør din datter, uden tvivl. 

Prøv at se det positive i at hun føler sig familiær og tæt nok til at kalde dem mormor og morfar på lige fod med sine bonus søskende. 

Det er jeg med på.... men det skal så også lige siges at pigerne har en reservebedste som han IKKE vil ha hun kalder farmor fordi hans mor lever endnu

det giver jo ingen mening what so ever..... 

Anmeld Citér

19. maj 2021

Lilleluna

Jeg kan nu sagtens forstå dig , selvom jeg har begge mine forældre endnu! 
og ja selvfølgelig er det da dejligt at de falske nye morforældre er glade for jeres datter, men jeg synes faktisk det er lidt respektløst overfor dig og dine afdøde forældre bare at overtage disse titler, uden at tale med dig om det. Mormor/morfar er nu engang nogle der er knyttet til barnets mor og ikke far! Uanset om de stadig er her heller ej. 

jeg synes også argumentet for at hun skal er fjollet. Børn kan sagtens forstå at man har forskellige relationer til forskellige mennesker. Hun ved jo også at fars kone ikke er mor til hende. 
når vi besøger mine børns farmor og farfar, så er der samtidig en fætter og kusine der kalder mine børns farmor og farfar for mormor og morfar - det kan de sagtens finde ud af. Så tænker jeg også godt at din datter kan finde ud af at kalde sin stedbrors mormor og morfar for Berit og Preben!

Anmeld Citér

19. maj 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Jamen det er jo det... til mig siger hun jo at hun helst vil kalde dem ved deres navn... og at hun jo har en mormor og morfar så jeg synes det er svært at forholde mig til..... 

og synes det er svært når de selvsamme mennesker total ignorerer mig når jeg er i samme rum som dem de hverken hilser eller så meget som smiler til mig.....

Hvor gammel er hun??

Hvis hun ikke har lyst til at kalde dem mormor og morfar, skal hun ikke tvinges 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.