Anonym skriver:
Først lidt baggrundsinfo. Min søn er 11 år. Han er en smuk, klog og glad dreng. Han trives godt i skolen, har gode venner, spiller fodbold og er tæt knyttet til sine bedsteforældre også. Han har boet hos sin far siden han var 5 år gammel og jeg har set ham hver anden weekend (i gode perioder) og hver tredje ellers.
Problemet er mig. Jeg har været syg med depressioner og psykoser siden min søn blev født. Det startede med en fødselsdepression, fordi fødslen var så voldsom og så er det gået amok. Vi snakker psykiatri, indlæggelser, medicin mm. Vi har været igennem kommunen et par gange og jeg har fået hjælp gennem mødrehjælpen. Det er sådan, at ALLE professionelle anbefaler samvær, men jeg er så stresset. Vi har prøvet sådan noget med at ses nogle timer her og der i stedet for weekender og ferier, men min dreng blev dybt ulykkelig, så jeg tvinger mig selv til at gennemføre børneweekender.
Det sidste nye er så, at jeg må tage en sovepille, når han er her (min kæreste er her også så han er ikke alene om morgenen), men jeg har fået ind i mit hoved, at jeg ikke kan tilpasse mig drengens søvnmønster. Han er udtalt a menneske og er vågen før fanden får sko på. Jeg ved godt, at de fleste bare ville tænke "Fuck det, jeg sover bare godt igen, når han er taget hjem", men det er eskaleret helt vildt og jeg har nu været på beroligende medicin i over en uge.
Ind i mellem går jeg og ønsker, at min søn bare ville miste interessen for at komme hos mig (jeg havde en ven, hvis datter mistede interessen for ham), men sådan er det ikke for min dreng, han glæder sig hele ugen op til, at han skal komme. Det ved jeg både fra bedsteforældrene og min eksmand og hans egen sms'er. Jeg elsker ham virkelig højt, men jeg tror ikke, at jeg er rask nok til have et barn. Og til jer, der vil skrive, at det skulle jeg have tænkt på før jeg blev mor, vil I ikke godt læse, at jeg blev syg EFTER min søns fødsel.
Hvad mener I, skal der være samvær for enhver pris? Jeg frygter, at det er en nær virkelighed, at det samvær vil finde sted på en psykiatrisk afdeling.
Du er en god mor, der tænker på sin søn, men du er også en mor der har det svært, der kæmper hver dag for at kunne håndtere en hverdag og kunne være der for sin søn..