Anonym skriver:
Jeg ville droppe sove medicinen og så leve uden søvn den weekend. Tænker ikke du er i arbejde ud fra det du skrive, så ville jeg udskyde mit behov for søvn til at han/de var taget hjem. Tænker godt man kan klare sig en Weekend uden søvn og ellers går det jo af sig selv anden nat 
For mig er det altså barnet der er vigtigst i en relation og så er det faktisk næsten ligemeget med den voksnes behov for syg eller ej, så kan man vel behovsudsætte.
Det ville være et kæmpe svigt at droppe ham, puha stakkels barn
Du kan på ingen måde sammenligne med, hvad sunde og raske mennesker kan.
Manglende søvn kan udløse psykoser, og det går ikke at undvære/udsætte søvn hveranden weekend. Og nej, søvnen kommer ikke nødvendigvis af sig selv den anden nat.
Og rammer psykosen først - ja så kan TS jo slet ikke være alene med sin dreng. Og man kan ikke bare tage sig sammen, hvis man er ramt af depression.
Kære TS - det gør mig ondt at høre, at du er syg.
Jeg er enig i, at det er en dårlig idé helt at droppe samværet, da det kan føles som et svigt for barnet.
Som andre skriver, så kan I måske droppe overnatning og nøjes med samvær nogle få timer. Det ville være så skønt, hvis du kunne bruge dit lillebitte overskud til at tage på de små udflugter, som din søn holder så meget af.
Måske kan noget af samværet foregå sammen med bedsteforældrene.
Og så er det nok en god idé igen at få noget hjælp til din dreng på hans niveau.
Det lyder, som om du har et godt samarbejde med din eksmand, og det er guld værd for både dig og barnet. Og heldigvis lyder det, som om dit barn er i god trivsel.
Der er ingen tvivl om, at samværet betyder meget for din søn, og du lyder som en god mor, der elsker sit barn og vil ham det bedste. Men du har ikke overskud til at være "almindelig" delemor.
Jeg har selv haft depression og har haft to psykoser. Jeg er dog så heldig, at der var mange år mellem de to psykoser, og jeg kan holde mig sund og rask i hverdagen, så længe jeg ikke bliver udsat for unødig stress. Jeg kan også klare et fleksjob på 20 timer om ugen. Så du er uden tvivl meget hårdere ramt end jeg. Og jeg har god grund til at tro, at jeg ikke behøver frygte flere psykoser. Men jeg ved ikke, om jeg nogensinde bliver helt medicinfri. Jeg har ikke egne biologiske børn. Som du ved så er den træthed, der følger oven på en psykose, fuldstændig ubeskrivelig.
Jeg håber det bedste for dig.