Ud af dårlig forhold.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.977 visninger
34 svar
105 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. april 2021

Anonym trådstarter

Jeg ved ikke rigtig, hvordan jeg skal starte. Jeg er så forvirret. 

Jeg har været med min kæreste i mange år, men hele forholdet har været turbulent, og jeg ved ikke rigtig om det er mig, eller ham som egentlig er forkert på den. Så denne bliver lidt lang, men jeg håber i måske kan give mig svar. 

Det sidste år, har min kæreste blevet selvstændig, det er fantastisk, da han ellers har været arbejdsløs resten af tiden i vores forhold, men hans adfærd er blevet noget ringere. 
Han har altid været bestemmende, såsom bestemme hvem der må komme her hjem, hvornår jeg må tage bilen, om jeg må købe tøj osv, for mine egne penge, om dyrene skal til dyrlæge, hvordan tingene skal se ud osv men nu er det næsten blevet for meget. 

Han er begyndt at mene, at fordi jeg ikke arbejder og har aldrig gjort (sygdom) så er jeg en nasser af samfundet. Han skælder mig hele tiden ud, for at være på offenlig ydelse, og er begyndt at presse mig til arbejde. 
Jeg er førtidspensionist. 
Hvis ikke jeg finder et arbejde, vil han ansætte mig i hans. Det ser bedre ud på papirerne. (Han er yderst flov over jeg er pensionist, og ingen af hans venner ved det. 
Det kunne jeg mærke, at det var langt fra min grænse. Hvis jeg en dag endelig kunne arbejde, så skulle det aldrig være for ham. Hvilken magt, han ville have, hvis han også styrede min indkomst, ville jeg ikke kunne leve med. 
Han mener nu, at jeg er doven og ikke ønsker at komme videre med mit liv. 
Når jeg prøver at forklare ham, at jeg ikke ville kunne klare et almindelig arbejde, siger han altid “Gu kan du så, du sidder alligevel bare her hjemme og laver ingenting, så kan du også arbejde, og truer mig med at ringe til kommunen og anmelde mig, for snyd “da jeg jo sagtens kan arbejde”, nu hvor jeg går rundt og holder huset. 

Han fortæller mig dagligt, at ingen kan lide mig, og det er derfor ingen kommer og besøger mig eller skriver og ringer og sikkert derfor kommunen satte mig på pensionen, de gad ikke at spilde tid på mig. 

Nu kommer vi til forvirringen. 
Vi har egentlig dagligt fortalt hinanden, at vi ikke længere gider det her, og når jeg endelig sætter mig ned, skriver på lejeboliger og for aftaler sat i stand, så begynder han at være sød. Vil have sex, fortæller mig hvor lækker jeg er, og smuk mm, snakker om fremtiden, huskøb osv. 

men dagen efter igen, nægter han at han overhovedet har snakket om sådan noget, , og sexen var bare for at få “dyppet den”, det kan han jo med alle, men stadig sørger for at jeg ikke vil kunne få bilen “i mit navn og købt af mig” til at komme ud og se på lejeboliger. 
Jeg tør ikke at tænke på, hvor meget han vil modsætte mig, den dag jeg vil flytte. 
Han truer allerede med at tage bilen. Han mener ikke vores 4 hunde skal skilles af, så alle 4 vil han også selvom 2 af dem er mine. Og han truer mig også med at ruinere mig. 

Min opførelse mod ham- Jeg er begyndt at blive passiv, aldrig smile, grine osv ja jeg svare ham næsten ikke, hvis han snakker til mig. Kun et mmmh eller ja og nej. 
Jeg er helt stoppet med at “holde huset” jeg hat simpelhen ikke engerien til det længere, og er faktisk bare stoppet med at intressere mig for noget som helst. Så i tiden, laver jeg ikke andet end at sidde i vores sofa, og nu løbe rundt og gøre det som han ber mig om. 
Jeg vil så mange ting, ud og gå, møde mennesker osv, men det er som om jeg har en mut imellem mine drømme og jeg. Så man man kan sige, jeg har givet op. Det er jo heller ikke fair imod ham, at have en kæreste som aldrig viser en følelse eller vise interesse. 

Burde jeg bare tage mig sammen og få et arbejde? 
Jeg ved i realiteten ikke, hvordan det kommer til at gå, men jeg ved jeg kan sætte min pension i bero.. 

Hvad gør jeg

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2021

Mom

Profilbillede for Mom

Kort og kontant, du rejser dig, pakker (hvis han IKKE er hjemme), det allermest nødvendige, og så forlader du matriklen og ham for evigt.

Er han hjemme, gør du det samme, måske bare uden at pakke.

Se at komme væk, nu!

Anmeld Citér

8. april 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Sagt helt seriøst og uden fordømmelse: Hvordan kan du sidde og skrive alt det der og stadig være i tvivl om hvad du skal gøre?

Jeg er i chok både over hvordan nogle mennesker kan behandle andre og over hvad nogle mennesker vil finde sig i.

Du skal væk fra ham så hurtigt som overhovedet muligt. Om du så skal bo i papkasse i starten, så kan det næsten kun blive bedre.

Drop alt det med om du skal tage job eller ej.

Anmeld Citér

8. april 2021

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Kort og kontant, du rejser dig, pakker (hvis han IKKE er hjemme), det allermest nødvendige, og så forlader du matriklen og ham for evigt.

Er han hjemme, gør du det samme, måske bare uden at pakke.

Se at komme væk, nu!

Dette har også været i mine tanker mange gange, men jeg har ingen steder at gå hen. De fleste familiemedlemmer er døde, og resten har jeg ingen kontakt til. 
Krisecenter er ikke en mulighed, da de ikke tillader dyr. Går jeg uden dem, ser jeg dem aldrig igen og de er “mine” børn. 
Han har adgang til alle mine oplysninger, koder mm så han for hurtigt sat i værk, at hundene kommer i hans navn, inden jeg har set mig om. 

Jeg er ligeglad med mine ting, kun bilen, da penge ikke det som kommer vildt meget af, så har jeg nogle penge i den til opstart et nyt sted. 

Anmeld Citér

8. april 2021

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Sagt helt seriøst og uden fordømmelse: Hvordan kan du sidde og skrive alt det der og stadig være i tvivl om hvad du skal gøre?

Jeg er i chok både over hvordan nogle mennesker kan behandle andre og over hvad nogle mennesker vil finde sig i.

Du skal væk fra ham så hurtigt som overhovedet muligt. Om du så skal bo i papkasse i starten, så kan det næsten kun blive bedre.

Drop alt det med om du skal tage job eller ej.

Jeg forstår dig! 
Jeg sidder selv og tænker når jeg læser opslag fra kvinder, i voldelige forhold, at de ikke kan se hvor forkert det er. 
Jeg ved også det er forket, det siger min fornuft, men når man har en som manipulere dag ud og dag en at jeg aldrig ville kunne klare mig alene, at jeg ender med at blive fundet død, spist af mine dyr fordi ingen nogensinde vil tjekke op på mig, sætter en angst igang, og man ender med at tro det. 

10-11 år har det været sådan nu, men det er først det sidste år jeg er begyndt at se hvor dårligt jeg har det i forholdet. 

Jeg ved ikke hvorfor jeg er i tvivl, mit hovede kører med tusinde tanker, og bliver ret hurtigt forvirret 

Anmeld Citér

8. april 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Du skal væk. Nu. 

Anmeld Citér

8. april 2021

Babilooo

1) Du skal ALDRIG lade en anden have adgang til din NemID/ koder m/ konti osv   Det vider om hvilken kontrol han har haft/ har over dig... jeg er målløs. Du er en voksen kvinde. 
Lav koderne om med det samme! 

2) Det er ikke let overhoved at få førstidspension - så der er en grund til at du ikke arbejder. Og der er intet flovt ved det! 

3) Ring til et krisecenter - det er en god mulighed. Og dine hunde er ligegyldige i forhold til at du kommer ud af er psykisk voldligt parforhold... som nedbryder dig. Du har livet foran dig. Og hunde er ikke børn - uanset hvor glad, man er for dem. Du kommer aldrig væk til en veninde, et krisecenter, familie - hvis du insisterer på at have 4 hunde med.

4) Pak  dine ting i bilen og kør til krisecentret med dine egendele. 

5) Han bliver aldrig bedre og han kunne lige så godt slå dig gul og blå. Hvorfor har du sex med en der behandler dig,  som han gør? Han har nedbrudt dig så respekten for dig  selv er væk. Kom til er center med bilen og få kigget på lejligheder/ andre steder at bo. 

6) skift nummer på telefon

Anmeld Citér

8. april 2021

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Dette har også været i mine tanker mange gange, men jeg har ingen steder at gå hen. De fleste familiemedlemmer er døde, og resten har jeg ingen kontakt til. 
Krisecenter er ikke en mulighed, da de ikke tillader dyr. Går jeg uden dem, ser jeg dem aldrig igen og de er “mine” børn. 
Han har adgang til alle mine oplysninger, koder mm så han for hurtigt sat i værk, at hundene kommer i hans navn, inden jeg har set mig om. 

Jeg er ligeglad med mine ting, kun bilen, da penge ikke det som kommer vildt meget af, så har jeg nogle penge i den til opstart et nyt sted. 

Nu bliver jeg lidt strid:

Så du vil hellere komme med undskyldninger end at komme væk.?

Tag hundene og bilen, ændr dine koder og kør. Kør væk i en fart. Tag kontakt til de familiemedlemmer du ikke har set længe, måske kan de hjælpe. Kør på motel, lej et værelse, hvor du må have hundene. Eller kør dem til dyreværnet!

Enten gør du noget, eller også gør du ikke - det er sådan set såre simpelt. Gør du ingenting, er der intet der ændre sig.

Det er IKKE for at sparke en der ligger ned, men for at ruske dig til at vågne.

Anmeld Citér

8. april 2021

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

1) Du skal ALDRIG lade en anden have adgang til din NemID/ koder m/ konti osv   Det vider om hvilken kontrol han har haft/ har over dig... jeg er målløs. Du er en voksen kvinde. 
Lav koderne om med det samme! 

2) Det er ikke let overhoved at få førstidspension - så der er en grund til at du ikke arbejder. Og der er intet flovt ved det! 

3) Ring til et krisecenter - det er en god mulighed. Og dine hunde er ligegyldige i forhold til at du kommer ud af er psykisk voldligt parforhold... som nedbryder dig. Du har livet foran dig. Og hunde er ikke børn - uanset hvor glad, man er for dem. Du kommer aldrig væk til en veninde, et krisecenter, familie - hvis du insisterer på at have 4 hunde med.

4) Pak  dine ting i bilen og kør til krisecentret med dine egendele. 

5) Han bliver aldrig bedre og han kunne lige så godt slå dig gul og blå. Hvorfor har du sex med en der behandler dig,  som han gør? Han har nedbrudt dig så respekten for dig  selv er væk. Kom til er center med bilen og få kigget på lejligheder/ andre steder at bo. 

6) skift nummer på telefon

Har skiftet mine koder mange mange, men et par slag, og trusler for han dem hurtigt igen. 
Han tager tit og kigger i min telefon om natten, når jeg sover. 
Det er kun 2 hunde jeg skal have med mig, de andre 2 er hans. 
Den ene af hundene er en terapi hund, trænet specielt til mig. Det er en dyr og ret lang proces at få sådan en, og den anden er i træning. Så det er ikke noget, jeg bare lige forlader. 
Goft sagt, lyder det som en undskyldning, men hvis man ellers ser hvad jeg faktisk efterlader mig, så er hundene kun en meget lille ting. 

Det er måske svært at forstå, men de Hunde er de eneste jeg har, og det eneste jeg aldrig bliver ligeglad med og dem som gør at jeg overhovedet kommer ud af min seng om morgen. De er mit krav, mit eneste krav. 

Jeg har ingen venner, og det familie har er ikke gode typer (de ser min kæreste som den klogeste mand i verden) derfor ingen kontakt.
Jeg er helt alene. 

Jeg har formået i smug, at få en lejlighed d 1 maj, problemet bliver når jeg skal betale indskudet, og han opdager pengene er væk fra min konto. 

Anmeld Citér

8. april 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Har skiftet mine koder mange mange, men et par slag, og trusler for han dem hurtigt igen. 
Han tager tit og kigger i min telefon om natten, når jeg sover. 
Det er kun 2 hunde jeg skal have med mig, de andre 2 er hans. 
Den ene af hundene er en terapi hund, trænet specielt til mig. Det er en dyr og ret lang proces at få sådan en, og den anden er i træning. Så det er ikke noget, jeg bare lige forlader. 
Goft sagt, lyder det som en undskyldning, men hvis man ellers ser hvad jeg faktisk efterlader mig, så er hundene kun en meget lille ting. 

Det er måske svært at forstå, men de Hunde er de eneste jeg har, og det eneste jeg aldrig bliver ligeglad med og dem som gør at jeg overhovedet kommer ud af min seng om morgen. De er mit krav, mit eneste krav. 

Jeg har ingen venner, og det familie har er ikke gode typer (de ser min kæreste som den klogeste mand i verden) derfor ingen kontakt.
Jeg er helt alene. 

Jeg har formået i smug, at få en lejlighed d 1 maj, problemet bliver når jeg skal betale indskudet, og han opdager pengene er væk fra min konto. 

Snak med kommunen om de kan hjælpe med indskuddet. Fortæl situationen og så snart du er ude kan du betale indskuddet til dem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.