Føler snart ikke jeg kan mere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2021

kamikaze

MVM skriver:

Åh Gud, hvor jeg håber du ikke får ret... jeg håber at vi åbner landet stille og roligt op i starten af marts.. mere fordi mange virksomheder kan snart ikke mere...

og samtidig mener jeg, at smitten er størst i familien... at man smitter mest, når man samlet i privaten...

Jeg håber også at jeg tager fejl.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2021

Sprit25

kamikaze skriver:

Jeg håber også at jeg tager fejl.

Jeg er helt med dig. Jeg tror de små kommer afsted i næste uge, men de større efter påske. Vidergående bliver først i august og tror faktisk vi skal hen i september/oktober før vi sidder i en restaurant igen. 

Men håber virkelig at det ikke er sådan 

Anmeld Citér

19. februar 2021

Tommelise

Janey skriver:

Nu er det ikke mig, du har citeret, men jeg vil gerne svare på det. Jeg er helt enig i, at minkerhvervet skulle lukkes, men jeg er meget uenig i måden, man gjorde det på. Man kendte til mutationen allerede om sommeren og kunne have gjort noget allerede der for at skaffe lovhjemmel. I stedet vælger man at bryde grundloven og lukke erhvervet i al hast i oktober og på en virkelig uskøn måde, hvor loven brydes flere gange af både regeringen og politiet. Man havde masser af tid til at gøre det på en ordentlig måde og respektere de love og regler vi har her i Danmark.

Som sagt minkerhvervet skulle helt sikkert væk, men jeg er chokeret over, at befolkningen er ok med, at grundloven brydes bare fordi, det er et erhverv, man ikke bryder sig om, det gik ud over. Når det er ok at bryde grundloven denne gang, så er det vel også næste gang af hensyn til sundheden, når det kommer til at gå ud over en mere populær befolkningsgruppe.

Omrking splittelsen så ser jeg den også. Naturligvis er det mest online lige nu, da man jo ikke kommer så meget ud, men folk er godt nok hurtige til at svine andre til i meget grove vendinger, hvis man enten ikke burer sig nok inde efter deres mening eller fra den anden side bliver der svinet til, hvis man blindt følger Mette. Jeg synes, tonen er blevet endnu grovere end tidligere. Man hører også talrige eksempler på folk, der bliver svinet til, hvis de ikke bruger mundbind selv om de er undtaget. Folk, der slår andre, kører indkøbsvogne ind i andre, hvis de mener folk er kommet for tæt på dem.

Min veninde er ikke længere på talefod med hendes forældre, da de ikke kunne acceptere hinandens synspunkter på, hvordan man skal opføre sig under coronaen. Og samme historie har jeg hørt fra andre familier

Jeg er ikke enig i, at minkerhvervet skulle lukkes, hvis der ikke havde været corona (det er heller ikke sikkert, at det er det, du og andre mener).

Men nu kom coronaen jo. Vi er i hvert fald enige om, at måden, det blev gjort på, slet ikke var ok. Som du skriver, så havde der været rigelig tid til at få en lovhjemmel på plads. Og det gik så stærkt, at man nu nogle steder står med et muligt miljøproblem p.gr.a. det sted, minkene er gravet ned. Det var noget værre rod. (Grund)loven skal overholdes, uanset om man er rød eller blå, og om man hedder Mette Frederiksen eller Inger Støjberg. Og den skal overholdes, uanset hvilket erhverv, der er tale om. 

Men ellers er jeg tryg ved nedlukningen af samfundet. 

I forhold til dit spørgsmål TS. Nej, jeg er ikke ved at knække over det, men kan godt forstå, at mange er det. Jeg er desværre ledig, og coronaen har ikke gjort det nemmere at finde et job. Men selve nedlukningen kan jeg godt rumme. Jeg trives godt i mit eget selskab og har bl.a. fået læst en masse bøger og gået mange ture. 

Men jeg glæder mig som mange andre til at få et mere almindeligt liv tilbage og til at kunne se mine venner og veninder igen.

Anmeld Citér

19. februar 2021

kamikaze

Tommelise skriver:

Jeg er ikke enig i, at minkerhvervet skulle lukkes, hvis der ikke havde været corona (det er heller ikke sikkert, at det er det, du og andre mener).

Men nu kom coronaen jo. Vi er i hvert fald enige om, at måden, det blev gjort på, slet ikke var ok. Som du skriver, så havde der været rigelig tid til at få en lovhjemmel på plads. Og det gik så stærkt, at man nu nogle steder står med et muligt miljøproblem p.gr.a. det sted, minkene er gravet ned. Det var noget værre rod. (Grund)loven skal overholdes, uanset om man er rød eller blå, og om man hedder Mette Frederiksen eller Inger Støjberg. Og den skal overholdes, uanset hvilket erhverv, der er tale om. 

Men ellers er jeg tryg ved nedlukningen af samfundet. 

I forhold til dit spørgsmål TS. Nej, jeg er ikke ved at knække over det, men kan godt forstå, at mange er det. Jeg er desværre ledig, og coronaen har ikke gjort det nemmere at finde et job. Men selve nedlukningen kan jeg godt rumme. Jeg trives godt i mit eget selskab og har bl.a. fået læst en masse bøger og gået mange ture. 

Men jeg glæder mig som mange andre til at få et mere almindeligt liv tilbage og til at kunne se mine venner og veninder igen.

Men ved vi, at der ikke har været modstand fra minkfarmernes lobbyister mod at få den nævnte hjemmel på plads? Jeg tror ikke vi kender detaljerne godt nok til at forstå hvorfor den ikke var i orden.

Anmeld Citér

20. februar 2021

Anonym

Både min mand og jeg er i erhverv hvor vi stadig kan arbejde, men med restriktioner. Så her er den største udfordring at have børnene i hjemmeskole og at få dem til at spise frokost, lave lektier osv. 

Men i bund og grund trives vi alle. Måske fordi vi føler os trygge i nedlukningen og trygge på vores arbejdspladser og i hverdagen. 

Jeg har ikke set mine forældre i lang tid og savner også vores store familie. Selv de nærmeste har vi ikke set siden i sommers. Fødselsdage og et bryllup i familien er blevet udsat. 

Men jeg er optimistisk af natur og trøster mig med at det bliver bedre en dag og at vi trods alt har et sted at bo og mad på bordet hver dag

På min arbejdsplads kan jeg godt mærke på samarbejdet at nogle er trætte og at vi mangler at ses rigtigt, frem for online møder. Vi mangler den uformelle snak over frokosten og at grine sammen. I stedet vokser bagateller sig store og kan stå i vejen for et frugtbart samarbejde og det bliver jeg træt af. Men jeg har en god veninde, som jeg ringer meget sammen med, så klarer vi lige verdenssituationen og så er jeg glad igen :-)

Har du selv nogen du kan lukke dampen ud hos ?

Anmeld Citér

20. februar 2021

MT_2011

Jeg tænker faktisk ikke rigtig over det mere. Jeg ser stadig min tætte familie og nogle venner som vi holder os til. Ja folk kan syntes hvad de vil om det, men jeg vil hellere være sammen med min familie end at mine bedsteforældre dør ensomme. Og jeg syntes det er vigtigt at være sammen med min familie 

Jeg savner at butikker osv ikke er åbne og man kan have en mere normal hverdag. Og så er jeg træt af den måde hele befolkningen er i krig med hinanden på.

Anmeld Citér

25. februar 2021

Tommelise

kamikaze skriver:

Men ved vi, at der ikke har været modstand fra minkfarmernes lobbyister mod at få den nævnte hjemmel på plads? Jeg tror ikke vi kender detaljerne godt nok til at forstå hvorfor den ikke var i orden.

Det er selvfølgelig altid svært at vide, hvad der sker bag kulisserne. Men det lyder ret mærkeligt, at man ikke vidste noget om den manglende lovhjemmel før weekenden efter pressemødet. Så er der vist nogle embedsmænd, der har glemt at informere politikerne. Jeg synes, det var på sin plads, at Mogens Jensen måtte gå af som minister (selv om jeg ikke synes, det er fair, hvis man skal tage hele skraldet alene. Det er selvfølgelig ikke alt "roderiet", man kan klandre politikerne for. De lokale myndigheder er ansvarlige for, hvor minkene blev gravet ned, og det er helt tosset at lave en massegrav tæt ved en badesø - med det resultat at minkene skal graves op igen.

Men bortset fra det synes jeg, vores statsminister har klaret det godt. Det er en utrolig svær siutation, og det er ubetrådt land. Ingen nulevende politikere har før skullet føre landet igennem en pandemi. 

Jeg synes faktisk, den første nedlukning sidste forår var den sværeste. Ikke selve nedlukningen - men frygten for hvad det hele skulle ende med. Alle billederne fra Italien.

Den nuværende nedlukning kan jeg godt klare et godt stykke tid endnu. Men forstår godt, at det er rigtig svært for mange.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.