Abracadabra skriver:
Betyder det, at du ikke bliver fulgt overhovedet ift blodsukkerkontrol? Det lyder ikke trygt eller forsvarligt. Selvfølgelig skal du da have taget blodprøver, justeret pumpe mm. Bliver du ikke indkaldt eller ringet til?
Ja, der ER mange steder, hvor behandling/kontrol omlægges til fx tlf.konsultationer. Men det bør kun ske efter en individuel vurdering.
Jeg tror først, at vi får at klarere billede af, om Danmark gjorde det rigtige om flere år. Sveriges model (hvor de gamle blot har fået lov til at dø uden overhovedet at blive vurderet ift indlæggelse) har ikke været god. Boris Johnson (som insisterede på, at englænderne skulle kunne holde jul) har kostet mange liv. Og så nævner vi hverken Brasilien eller USA...
Jeg føler mig tryg ved den nuværende regering - Lars Løkke havde været en katastrofe med hans forelskelse i privat sundhedsvæsen. Så var mange sygeplejersker blevet trukket fra akut funktion til knæoperationer...
Er alt logisk? Nej! Men den overordnede strategi synes rimelig og fornuftig.
Ville jeg gerne snart tilbage til det almindelige liv? Ja for helvede! Men jeg venter lidt endnu...
Jeg er ikke imod nedlukning som sådan - men når MF ignorere eksperters henstillinger , er det bekymrende.
Hun lukkede Nordjylland pga en mutation- men ikke Sjælland nu her hvor de fandt den Afrikanske mutant .
Hun lukkede heller ikke vestegnen ned selv om det gik " amok" her i julen .
Jeg er slet ikke for Lars Løkke - han har været lige så egoistisk som Mette i beslutninger .
Men jeg holder på at dem der har viden skal bruge den - og der lukker hun tydeligt ned for fornuft og handler febrilsk , og uden logik.
Nej jeg har fået 2 opkald om at jeg må ringe hvis jeg får problemer- men jeg kan ikke selv tage blodprøver osv . Og ja jeg er sgu bekymret for det lige pludselig bliver noget skidt - jeg har haft det i en milliard år , og det slider jo på især nyrer og lever .
Bruger ikke pumpe - da jeg ikke ville have den.... og er velreguleret- men ja du ved jo godt som læge - at det er en lumsk sygdom.
Men der er lukket ned for alt der ikke er akut - og når de så fx i sommers havde lukket op nåede de ikke til mig inden de lukkede igen....
Har en god praktiserene læge , men er altid blevet fulgt på sygehuset med fast læge og sygeplejersker- så ham er slet ikke inde i min medicin osv.
Håber det synger på sidste vers - men tvivler der bliver lukket op inden sommer...