Føler snart ikke jeg kan mere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2021

Abracadabra

Chri9000 skriver:

Du er bestemt ikke alene, jeg går dog stadig på arbejde - men alle de restriktioner fylder, frygten fylder og alt i mit liv lige nu fylder.. ikke kun coronaens skyd..

men jeg tror det sætter alle under et enormt pres på enten den ene eller anden måde.. det kan ikke undgås man bliver påvirket af det, for det er en total ændring i vores daglige liv, gøre måde og væremåde.. 

jeg føler mig selv lidt mere en ensom og enormt presset i dagligdagen.. med arbejde i en børnehave, føler jeg man er i et krydspres mellem egne tanker, følelser, frygt og mm.. kontra at nej nej, vi skal forsætte med at holde åbent. Men vi står lige så meget, føler jeg i fronten som læge/syge/pleje personale.. hvorfor er vi så langt bag i køen til vaccine?

Jeg forstår din frygt og uro. 

Du står længere nede i køen end læger/sygeplejersker/plejepersonale, fordi du ikke umiddelbart skal håndtere hverken coronapatienter eller sårbare patienter, og fordi din evt sygdom med corona ikke ville lægge en hel afdeling eller plejehjem ned. Jeg lader mig vaccinere af hensyn til mine patienter, mine kollegaer og vagtplan, og fordi jeg står med patienter med corona. 

Giver det mening?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2021

Anonym

Janey skriver:

Nu er det ikke mig, du har citeret, men jeg vil gerne svare på det. Jeg er helt enig i, at minkerhvervet skulle lukkes, men jeg er meget uenig i måden, man gjorde det på. Man kendte til mutationen allerede om sommeren og kunne have gjort noget allerede der for at skaffe lovhjemmel. I stedet vælger man at bryde grundloven og lukke erhvervet i al hast i oktober og på en virkelig uskøn måde, hvor loven brydes flere gange af både regeringen og politiet. Man havde masser af tid til at gøre det på en ordentlig måde og respektere de love og regler vi har her i Danmark.

Som sagt minkerhvervet skulle helt sikkert væk, men jeg er chokeret over, at befolkningen er ok med, at grundloven brydes bare fordi, det er et erhverv, man ikke bryder sig om, det gik ud over. Når det er ok at bryde grundloven denne gang, så er det vel også næste gang af hensyn til sundheden, når det kommer til at gå ud over en mere populær befolkningsgruppe.

Omrking splittelsen så ser jeg den også. Naturligvis er det mest online lige nu, da man jo ikke kommer så meget ud, men folk er godt nok hurtige til at svine andre til i meget grove vendinger, hvis man enten ikke burer sig nok inde efter deres mening eller fra den anden side bliver der svinet til, hvis man blindt følger Mette. Jeg synes, tonen er blevet endnu grovere end tidligere. Man hører også talrige eksempler på folk, der bliver svinet til, hvis de ikke bruger mundbind selv om de er undtaget. Folk, der slår andre, kører indkøbsvogne ind i andre, hvis de mener folk er kommet for tæt på dem.

Min veninde er ikke længere på talefod med hendes forældre, da de ikke kunne acceptere hinandens synspunkter på, hvordan man skal opføre sig under coronaen. Og samme historie har jeg hørt fra andre familier

Så fint skrevet . 

Anmeld Citér

30. januar 2021

Carina:-)

Kræftbehandling og i øvrigt også diabetesbehandling er da ikke lukket? Men hvis al sygehus-kapacitet går til corona, kommer kræftbehandling og anden sygehusbehandling til at blive nedprioriteret. 

Jeg er personligt pissetræt af restriktionerne, men som læge er jeg overbevist om, at de er nødvendige. 

Jeg har ikke været til kontrol i et år med min type 1 diabetes- plejer at gå hver 3 måned.

Jrg håber ikke jeg får problemer med nyrer osv inden der bliver lukket op....

Og der går mange eksempler på folk der svigtes i sundhedssektoren .

Endnu mere bekymrende er det at der nu tales om at der ikke er baggrund sundhedsmæssigt set for fortsat nedlukning. 

Børn og voksne mistrives - de liberale erhverv knækker , og vold er stigende.

Vi må gerne handle blomster , men ikke støtte de små butikker.

Fanme ulogisk ....

Og det kom til at lyde som om det er din skyld . Undskyld - det er det self ikke .

Anmeld Citér

30. januar 2021

Abracadabra

Carina:-) skriver:

Jeg har ikke været til kontrol i et år med min type 1 diabetes- plejer at gå hver 3 måned.

Endnu mere bekymrende er det at der nu tales om at der ikke er baggrund sundhedsmæssigt set for fortsat nedlukning. 

Fanme ulogisk ....

Og det kom til at lyde som om det er din skyld . Undskyld - det er det self ikke .

Betyder det, at du ikke bliver fulgt overhovedet ift blodsukkerkontrol? Det lyder ikke trygt eller forsvarligt. Selvfølgelig skal du da have taget blodprøver, justeret pumpe mm. Bliver du ikke indkaldt eller ringet til? 

Ja, der ER mange steder, hvor behandling/kontrol omlægges til fx tlf.konsultationer. Men det bør kun ske efter en individuel vurdering. 

Jeg tror først, at vi får at klarere billede af, om Danmark gjorde det rigtige om flere år. Sveriges model (hvor de gamle blot har fået lov til at dø uden overhovedet at blive vurderet ift indlæggelse) har ikke været god. Boris Johnson (som insisterede på, at englænderne skulle kunne holde jul) har kostet mange liv. Og så nævner vi hverken Brasilien eller USA...

Jeg føler mig tryg ved den nuværende regering - Lars Løkke havde været en katastrofe med hans forelskelse i privat sundhedsvæsen. Så var mange sygeplejersker blevet trukket fra akut funktion til knæoperationer... 

Er alt logisk? Nej! Men den overordnede strategi synes rimelig og fornuftig.

Ville jeg gerne snart tilbage til det almindelige liv? Ja for helvede! Men jeg venter lidt endnu... 

Anmeld Citér

30. januar 2021

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Nej du er ikke den eneste. Det er en røv lorte statsminister og rådgivere der kun har corona for øje og skider stort på kræft, diabetes, angst, depression og mental sundhed generelt. Føj for en prioritering ude at proportioner og magtliderlighed. 
De kan blive ved med at finde mutationer. 

Jeg er ikke helt sikker på om det bare er en sur bøvs fra dig om en situation/situationer fra før Corona, eller om det er noget der er sket i Corona tiden. Nu ved jeg ikke i hvad region du bor i , men på det sygehus jeg har min daglige gang er der åbent for mange andre områder end lige Corona patienter. Der er selvfølgelig lavet restektioner i venteværelserne  ang plads og hvor mange der må være, men det kører fint de fleste steder.

Ret skal være ret, jeg er personligt også møg træt, af alle de regler og restriktioner og jeg glæder mig til det er overstået. Jeg kan også sagtens se det fra det de “små virksomheders side”, men samtidig var jeg egentlig glad da den kære fru Frederiksen forlængede det til sidst i februar, måske fordi at  jeg også ser den kedelige side af Corona hver dag. Jeg ser hospitals personale i alle afskygninger der er meget af tiden er maks presset, jeg har set hvordan et enkelt uopdaget Corona tilfælde kan brede sig og næsten nedlægge en hel afdeling ( med rigtig hårde følger). Jeg ser visir, mundbind, handsker, briller, overtrækskitler alle vegne og bruger også noget af det selv hele dagen og endelig er jeg med til bringe flere Corona patienter på deres sidste køretur gennem sygehuset til kapellet ( jeg siger ikke at de nødvendigvis er døde af Corona)

Anmeld Citér

30. januar 2021

Carina:-)

Abracadabra skriver:

Betyder det, at du ikke bliver fulgt overhovedet ift blodsukkerkontrol? Det lyder ikke trygt eller forsvarligt. Selvfølgelig skal du da have taget blodprøver, justeret pumpe mm. Bliver du ikke indkaldt eller ringet til? 

Ja, der ER mange steder, hvor behandling/kontrol omlægges til fx tlf.konsultationer. Men det bør kun ske efter en individuel vurdering. 

Jeg tror først, at vi får at klarere billede af, om Danmark gjorde det rigtige om flere år. Sveriges model (hvor de gamle blot har fået lov til at dø uden overhovedet at blive vurderet ift indlæggelse) har ikke været god. Boris Johnson (som insisterede på, at englænderne skulle kunne holde jul) har kostet mange liv. Og så nævner vi hverken Brasilien eller USA...

Jeg føler mig tryg ved den nuværende regering - Lars Løkke havde været en katastrofe med hans forelskelse i privat sundhedsvæsen. Så var mange sygeplejersker blevet trukket fra akut funktion til knæoperationer... 

Er alt logisk? Nej! Men den overordnede strategi synes rimelig og fornuftig.

Ville jeg gerne snart tilbage til det almindelige liv? Ja for helvede! Men jeg venter lidt endnu... 

Jeg er ikke imod nedlukning som sådan - men når MF ignorere eksperters henstillinger , er det bekymrende. 

Hun lukkede Nordjylland pga en mutation- men ikke Sjælland nu her hvor de fandt den Afrikanske mutant .

Hun lukkede heller ikke vestegnen ned selv om det gik " amok" her i julen .

Jeg er slet ikke for Lars Løkke - han har været lige så egoistisk som Mette i beslutninger . 

Men jeg holder på at dem der har viden skal bruge den - og der lukker hun tydeligt ned for fornuft og handler  febrilsk , og uden logik. 

Nej jeg har fået 2 opkald om at jeg må ringe hvis jeg får problemer- men jeg kan ikke selv tage blodprøver osv . Og ja jeg er sgu bekymret for det lige pludselig bliver noget skidt - jeg har haft det i en milliard år , og det slider jo på især nyrer og lever . 

Bruger ikke pumpe - da jeg ikke ville have den.... og er velreguleret- men ja du ved jo godt som læge - at det er en lumsk sygdom.

Men der er lukket ned for alt der ikke er akut - og når de så fx i sommers havde lukket op nåede de ikke til mig inden de lukkede igen.... 

Har en god praktiserene læge , men er altid blevet fulgt på sygehuset med fast læge og sygeplejersker- så ham er slet ikke inde i min medicin osv. 

Håber det synger på sidste vers - men tvivler der bliver lukket op inden sommer...

Anmeld Citér

30. januar 2021

Anonym

Nej! 
Jeg er alene hver weekend med mine børn, da min mand renovere hus: hverdagen er led skolebørn og mig på arbejde og en i bhv: jeg og min mand arbejder begge og det resultere jo for fanden i, at det skide undervisning bare glipper / særligt for den mindste i 1. Klasse. Jeg bliver sindsyg!!!! Over ikke at se mine venner, mine forældre, og at det skaber konflikter min mand og mig imellem omkring AlT!!!! Hvem der burde hjælpe børnene mest, hvem der skal gøre hvad. Og vores hidsige 3-årige der prøver grænser!!! Aaaarhhggg! Nej! Du er ikke den eneste!!!!& 

Anmeld Citér

30. januar 2021

kamikaze

Carina:-) skriver:

Fanme ulogisk ....

Dem, der taler om at der ikke er sundhedsmæssigt belæg for den nuværende nedlukning, ved ikke hvordan en statistisk model der blander to fordelinger, ser ud. Lige nu ved vi at den "gamle" Corona er under fin kontrol. Og vi ved at den nye britiske mutation er i vækst. Men fordi de to former bliver målt under et, ved vi ikke endnu hvor hurtigt den britiske vokser under den nuværende nedlukning. Det ved vi først om 2-3 uger eller mere, når den har vokset sig stor nok til at vi kan lave nogenlunde sikre modeller. Lige nu er vi i en situation, der minder om Titanic der har slukket for motoren og drejet på rattet, og venter på at se om den rammer isbjerget.

Jeg tror de små børn snart kommer i skole, selv med mutation i vækst. Men jeg tror resten af os skal regne med at være lukket ned til efter påske. Desværre! Jeg er også meget frustreret. Har nyansatte jeg knapt har mødt!

Anmeld Citér

30. januar 2021

lineog4

Jeg er mød træt af cororna, jeg savner og mangler min hversag helt vildt. Jeg havde den jo sådan set før jul, og var der ikke særlig træt af cororna. Men januar, hold da op - der har stort set intet velkendt været ved hverdagen udover, at min familie er den samme (dog synes jeg især den ældste teenager kan muteres utroligt i denne tid). 

Jeg savner (og det troede jeg da bare aldrig, at jeg skulle sige) at stige ned på min cykel ved 7 tiden, jeg savner larmen med en masse børn i et lille rum,  jeg savner at tage hjem og vide, at jeg har fri og vi som familie mødes med en masse oplevelser. 

Jeg savner teatret, koncerter, oplevelser og ikke mindst drømmene om fx Roskilde, ferier osv. Jeg savner at kunne tale om den 18 års fødselsdag der kommer i april, konfirmationen som nu er rykket osv.

Men i alt det savn, så føler jeg mig taknemmelig for  at ingen jeg holder af har været ramt. Taknemmelig for at vi ikke har mistet vores indkomst, ikke er selvstændige med frygten for at skullw dreje nøglen rundt osv. 

Og ja så er jeg jo formodentlig heldig og får min hverdag med mine to 2. klasser, for jeg tror de åbner d.8.2. Trods ferie i det meste af landet ugen efter - der er jeg også heldig for vi har først ferie i uge 8, og står derfor 14 dage til at finde rytmen igen før den brydes. 

Anmeld Citér

30. januar 2021

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
kamikaze skriver:

Dem, der taler om at der ikke er sundhedsmæssigt belæg for den nuværende nedlukning, ved ikke hvordan en statistisk model der blander to fordelinger, ser ud. Lige nu ved vi at den "gamle" Corona er under fin kontrol. Og vi ved at den nye britiske mutation er i vækst. Men fordi de to former bliver målt under et, ved vi ikke endnu hvor hurtigt den britiske vokser under den nuværende nedlukning. Det ved vi først om 2-3 uger eller mere, når den har vokset sig stor nok til at vi kan lave nogenlunde sikre modeller. Lige nu er vi i en situation, der minder om Titanic der har slukket for motoren og drejet på rattet, og venter på at se om den rammer isbjerget.

Jeg tror de små børn snart kommer i skole, selv med mutation i vækst. Men jeg tror resten af os skal regne med at være lukket ned til efter påske. Desværre! Jeg er også meget frustreret. Har nyansatte jeg knapt har mødt!

Åh Gud, hvor jeg håber du ikke får ret... jeg håber at vi åbner landet stille og roligt op i starten af marts.. mere fordi mange virksomheder kan snart ikke mere...

og samtidig mener jeg, at smitten er størst i familien... at man smitter mest, når man samlet i privaten...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.