Du har fået mange gode svar, men jeg vil også bidrage med noget.
Jeg kender det godt. Min mand er så sød og rar og alt det der. Men i nogle perioder kan jeg virkelig tænke, at han er det mest irriterende menneske, hans humor er nederen, og især kan jeg nogle gange blive helt flov, hvis vi er ude blandt andre, og han så ‘prøver lidt for hårdt’
. Hvis vi skal tale om intelligens, tror jeg også, jeg ligger højest. Og jeg kan også nogle gange få svip af, at han INTET fatter
Jeg ved ikke - jeg tror egentlig det også handler om, at jeg kan føle mig lidt fanget. Her står vi med to børn, hus, ægteskab osv. og så kan jeg tænke, at det hele er leverpostej. Og hvor er de følelser, der var en gang? Hvor er alt det sjove? Hvorfor er jeg ikke sammen med en, der er meget sjovere og mere festlig? Men faktisk synes jeg det hjælper at være alene sammen i længere tid, og måske lære hinanden lidt at kende igen.
Og så er jeg også bevidst om, at det handler om, at jeg mangler noget, og jeg projicerer mine følelser over på ham. Men at opfylde mine behov er mit eget ansvar. Så må jeg bede om det jeg savner, eller opsøge det et andet sted. (Altså.... måske det ikke er alle behov man bare skal få dækket andre steder.....)
Og en sidste ting: Jeg tror nogle gange, vi forventer for meget af vores parforhold. At det skal opfylde alle vores behov. Men det er nok for stort ansvar at lægge på en relation. Hvis nu man kan finde fred med, at nogle ting kan jeg få i mit parforhold, andre kan jeg ikke, så tror jeg det blev lettere.
Men om det er normalt? Ja, det tror jeg bestemt. Og helt ærligt: For mit vedkommende ville det være det samme, hvem end jeg var sammen med... fordi det ikke handler om min partner, men om mig selv. Håber det giver lidt mening.