Jeg har simpelten brug for luft!!!!
Jeg er hjemmegående, mor til en halvanden årig og gravid i 8. uge.
Jeg sætter min anonyme røv i klaskehøjde med dette indlæg, for det er selvoptaget, narcissistisk og emmer af at jeg er et dårligt menneske, der trænger til noget proffesionelt hjælp. Så er det sagt.
Sagen er, at min mand irriterer mig grænseløst. Ikke fordi han roder, bander, spiller, drikker, slår eller er en ukærlig mand eller far. Tværtimod er han god på alle fronter. Pånær lige den detalje, at hans adfærd til tider trykker på alle mine ømme punkter. Rent ud sagt, frastøder han mig, og er bare fucking irritererende.
Når han feks. prøver at lave sjov, og imiterer et eller andet, og det bare falder helt til jorden. Så tænker jeg i mit stille sind....hvad fanden var lige det der? Gud hvor er du kikset.
Og så føler jeg ofte at vi rent mentalt er på lidt forskellig bølgelængde. At han er langsommere og mindre kvik til at opfange ting, og jeg sidder ofte og forklarer ham ting i hverdagen - ej ok det lyder værre end det er......nu siger jeg det lige ud selvom det lyder grimt. Han er ikke helt så skarp i pæren til tider. Og det frusterer mig, og gør, at jeg ikke respekterer ham. Jeg vil gerne kunne se op til min mand. Og det kan jeg ikke når jeg er "klogere" end ham. At han er bedre til feks. "mandeting", vejer ikke op for det i min verden. 
Jeg vil gerne min mand, for udover ovenstående, har vi en rigtig god intern humor, noget der er meget vigtigt for mig, og der er flere punkter hvor vi passer godt sammen. Og så det helt store og afgørende: Vi har en lille dreng sammen og en mere på vej. Plus vi har købt hus sammen.
Alt burde være lykkeligt, og jeg er bare alt andet. Jeg føler mig falsk, stresset, selvbebrejdende, presset og indimellem helt ude i torvene. Når hverdagen kører, kan jeg holde tankerne i skak, men når jeg så er træt om eftermiddagen og han kommer hjem fra arbejde, overstadig og lalleglad, så begynder min negative indre dømmende dialog. Og det er som om de tanker går i selvsving når de først er startet. Og om natten vågner jeg ofte op og ligger og tænker på hvor det skal ende. Det er så hårdt og så ulykkeligt at være så splittet. For ja, jeg er splittet.
Jeg VIL fandeme have det her ægteskab. Både for hans skyld, min skyld, men så sandelig også for vores barns/børns. Øv hvor er jeg træt af at have det sådan her.
Hvis irritationen blot handlede om at få en doven mand til at rydde op efter sig - så kunne jeg bedre håndtere det. Men det her handler om hans adfærd og vores interne mentale ressonans (intelligens - kan stadig ikke få mig selv til at skrive det - jeg græmmes ved mig selv!).
Hvad fanden gør jeg?
Kontakter en psykoterapeut/parterapeut. Det har jeg gjort. Jeg afventer corona bliver bedre, så jeg kan få passet min dreng.
Indtil da? Laver mentale lister over min mands styrker, sørger for at få så meget glæde som muligt ind i mit liv, så jeg ikke projicerer min utilfredshed i hovedet på ham?
Note. Vores forhold har haft perioder før hvor jeg har haft det på denne måde, og jeg føler ikke jeg kan være ærlig overfor ham. Hvad skal han bruge til, at jeg synes hans opførsel indimellem er frastødende, at han er mindre begavet end mig, at jeg i det skjulte går og tvivler så meget? Han kan ikke ændre eller gøre fra eller til. Og det faktum at jeg går det med her selv, gør det så meget værre for mig at være i. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.