Unicorn1 skriver:
Jeg er helt enig i især det sidste.. Jeg tror heller ikke, at intelligensen er dét, der påvirker, for så ville du aldrig være kommet så langt med ham..
Jeg har selv lige været til psykolog, hvor jeg sagde, at jeg ofte er sur/irriteret på min kæreste uden jeg helt ved hvorfor.. Jeg kan gå og savne ham og være helt forelsket, når jeg tænker på ham.. Når jeg så ser ham, så bliver jeg irriteret med det samme.. Jeg troede, at det hang sammen med, at jeg gik og var sur på ham over noget i vores fortid, men fandt ud af, at det var det faktisk ikke..
Psykologen spurgte "når du tænker på ham, hvordan ser du ham så?".. Og så ser jeg ham som den der kærlige, drillende, glade og forelsket mand, som krammer og holder om mig, mens han smiler stort.. Men når jeg så ser ham, så er han småirriteret/småsur, snerrer nogle gange ret hurtigt, og prøver ofte at skabe en god stemning ved at komme med overdrevet platte jokes.. Og så sagde psykologen, at vi måske begge var kommet lidt langt væk fra os selv, og vi skulle prøve at finde tilbage til den person, vi engang var (altså så godt som man nu kan efter man ændrer sig med årene)..
Så jeg tænker mere, at der ligger noget bagvedliggende, som du/I skal have arbejdet med.. Men først skal du have fundet ud af, hvad det er.. Og så vil jeg faktisk mene, at du skal være ærlig overfor din mand om, at du er irriteret på ham i perioder, men at du er meget interesseret i at finde ud af hvorfor.. Synes både han og jeres forhold fortjener, at man snakker åbent om sådan noget.. For ellers mærker han bare en kvinde, der skubber sig lidt væk og er irriteret på ham uden han ved, hvad der foregår..
Super svar som jeg kan bruge til noget og jeg er enig i det du skriver. Tak for det.