Carina:-) skriver:
Jeg er enig ( pudsigt nok) oh kunne heller ikke finde på demo osv.
Taler ikke udfra sundhedsviden -
Jeg taler udfra følelser og manglende logik i restriktioner.
Og udfra alle de virksomheder der sejler og absolut ikke mærker noget til Mettes samfundssind, og hjælpepakker.
Men det kommer nok an på hvor man befinder sig i erhvervslivet- om man er ramt eller ej osv
Håber ikke os der er selvstændige får ret i vores dystre fremtidsforudsigelser- men ingen tvivl om at vi får en krise der vil få finanskrisen til at ligne et dukketheselskab.
Så må vi håbe alle husker deres samfundssind- når reformerne kommer rullende.
Men ja er self enig i at man ikke holder demo og kramme fester - men nøjes med at råbe fuck da dig af Mettes nytårstale ( og ja så barnlig var jeg )
Tror mig ulogiske restriktioner er min hverdag, eksempel skoletandlægen ligger inde på selve skolen, på vej hen til tandlægen, hvor man er gående, møder en masse børn og lærere, skal man ikke bære mundbind. Men når man når tandlægen og skal sidde stille på en stol, og der oftest kun sidder den ene forælder med et barn, så skal mundbindet på.
Eller børnene må ikke blandes i skolen, men så snart de kommer i sfo så blander man dem, og der er de endda tættere på hinanden. Eller jeg skal virtuelle møder med e samme voksne jeg lige har været sammen med i en time, mennder holdt vi ikke møde med men underviste, og jeg kunne blive ved.
Det er svært at stole på det hele, når det hele er ulogisk. Men jeg har valgt st stole på det, for det er mit inderligste ønske at vi får bugt med den her virus, så vi kan ramme normalitet.
Og ja jeg er offentligt ansat, og jeg er rød (dog på ingen måde socialdemokrat), men jeg kender også folk der er blevet fyret, firmaer der er gået konkurs, og ja så er jeg gift med en leder og endda i der private (de er dog ikke påvirket, for byggebranchen lider ikke - endnu).
Så selv om vi hører til i vores ende af spektret, så tror jeg egentlig det mere handler om det menneskelige nu, hvor et er svært at forstå og være i den her tid. Og vi kan alle se det her må have eftervirkninger på vores samfund (der hvor vi så nok blive uenige er, hvordan vi skal ordne det
)