Corona

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2021

De3Guldklumper

Jeg tror vi skal forbi de kolde måneder inden de kommer i skole igen. Især fordi der nu er nye mutationer i omløb. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2021

Carina:-)

Jeg tror de trækker den et par uger , men ikke længere. 

Børns vilkår har advaret om øget vold i hjemmene. Børn i stærk mistrivesel, og generelt opfordre de til at få skoler igang - og de har en ret stærk stemme.

Samfundsmæssigt har det her så store konsekvenser, at jeg tvivler på det kan blive ved med at gå... 

Og det er sgu også noget pjat - special skoler er åbne daginstitutioner er åbne . 0-4 kl må komme i sfo .

Børnene og de unge mødes i aftaler så det her er bare for at gøre noget...

Anmeld Citér

8. januar 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nej, jeg tror først, at de kommer tilbage 1/3. Men lad dem endelig blive hjemme, så vi kan få den satans sygdom et andet sted hen

Anmeld Citér

8. januar 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg tror det hele afhænger af, hvordan det kommer til at gå med mutationerne. Hvis de smitter så meget mere end vi har oplevet hidtil og det kommer til at give udslag på indlæggelsestallet, så tror jeg det her kommer til at trække ud i lang tid.

Anmeld Citér

8. januar 2021

Tin

Profilbillede for Tin
Carina:-) skriver:

Børns vilkår har advaret om øget vold i hjemmene. Børn i stærk mistrivesel, og generelt opfordre de til at få skoler igang - og de har en ret stærk stemme.

Samfundsmæssigt har det her så store konsekvenser, at jeg tvivler på det kan blive ved med at gå... 

Og det er sgu også noget pjat - special skoler er åbne daginstitutioner er åbne . 0-4 kl må komme i sfo .

Tænker det er lidt nemmere at strukture en special klasse på 5 frem for en almindelig folkeskole klasse på 30 børn. Hvor skal de være,hvis de skal opdeles i mindre hold??

Og hvis børn og unge mødes i fritiden, så er der da noget galt!? Ingen af vores børn må have aftaler i denne tid. Alt har en pris! Og det har corona også, så vi må jo alle ofre lidt. Ungerne synes da det er træls, ja. Men mine unger skal ikke være et led i en smittekilde!

Det er helt fint med mig, hvis der er lukket 1-2 mdr endnu, og helt sikkert også det bedste på sigt. Tænker da de fleste nok skal komme igennem det. 

Anmeld Citér

8. januar 2021

lineog4

Carina:-) skriver:

Tror det er forskelligt fra sted til sted, for her kan man ikke bare komme i sfo, der vurderes fra sag til sag.

Og behøver da virkelige forældre er deres ansvar bevidst og ikke lader deres børn mødes med gud og hver mand. Min en ældste mødes med en (og passer sit arbejde som andre der arbejder i supermarkeder), den mellemste mødes med 0 oh den yngste har også en stående aftale med mig om t mødes med en, men har ikke gjort brug af det endnu.

Tænker de fleste forældre tager det samme ansvar, så det her kan blive så kort som muligt.

Anmeld Citér

8. januar 2021

Tænker det er lidt nemmere at strukture en special klasse på 5 frem for en almindelig folkeskole klasse på 30 børn. Hvor skal de være,hvis de skal opdeles i mindre hold??

Og hvis børn og unge mødes i fritiden, så er der da noget galt!? Ingen af vores børn må have aftaler i denne tid. Alt har en pris! Og det har corona også, så vi må jo alle ofre lidt. Ungerne synes da det er træls, ja. Men mine unger skal ikke være et led i en smittekilde!

Det er helt fint med mig, hvis der er lukket 1-2 mdr endnu, og helt sikkert også det bedste på sigt. Tænker da de fleste nok skal komme igennem det. 

Men det gør de , og gjorde også nytårsaften. 

Eller kender mange der gør .

Og jeg mødes fx med 100 mennesker gennemsnitlig hver dag via arbejde. 

I min branche er der ikke hjælpepakker  - så enten arbejder vi eller lukker virksomheder. 

Og så kan d da først se langt efter 2 mdr derhjemme for er der ikke private skattekr er vi alle først på den. 

Anmeld Citér

8. januar 2021

Tror det er forskelligt fra sted til sted, for her kan man ikke bare komme i sfo, der vurderes fra sag til sag.

Og behøver da virkelige forældre er deres ansvar bevidst og ikke lader deres børn mødes med gud og hver mand. Min en ældste mødes med en (og passer sit arbejde som andre der arbejder i supermarkeder), den mellemste mødes med 0 oh den yngste har også en stående aftale med mig om t mødes med en, men har ikke gjort brug af det endnu.

Tænker de fleste forældre tager det samme ansvar, så det her kan blive så kort som muligt.

Kender mange der gør - og her er det ikke nødpasning, men pasning hvis du har brug for det.

Og det kan være af andre årsager end arbejde. 

Virkelig mange private kan altså  ikke passe deres arbejde hjemmefra. 

Der er ikke hjælpepakker eller løn til vores ansatte .

Så her hedder det på arbejde hver dag med kontakk t til min 100 pers hver dag ( kunder, leverandører og ansatte ) 

Vi har 160 ansatte plus minus og ikke en har været syg på trods af at de er i rengøring alle mulige steder hver dag og nej jeg siger ikke corona ikke findes - lige så lidt som 33 procent færre  fundne kræfttilfælde betyder de er raske ....

Men nu er smittekurven knækket - så mon ikke vi  overlever  nu og her , så må  vi se når vi bliver de gamle om vores egen pension opsparing er nok .for der bliver næppe folkepension og læge af litium .

Men det er en diskution vi aldrig bliver enig i - hverken jobmæssigt eller politisk set ( med tanke på andre debatter ) 

Anmeld Citér

8. januar 2021

Janey

Profilbillede for Janey
lineog4 skriver:

I vores kommune er det delvist op til forældrene, om skolebørnene kommer afsted. Hvis man arbejder, kan man tilmelde sit barn til skole/SFO, hvis de går i 0. til 4. klasse. Ifølge beskeden fra vores skoleleder er det udmeldingen fra Undervisningsministeriet, så det burde vel egentlig være ens over hele landet. 

Mit bud er, at på vores skole er 75% af 0. til 4. klasse tilbage på skolen inden udgangen af denne måned, da forældrene skal passe deres arbejde. Lige nu er 10% i skole/SFO.

Anmeld Citér

8. januar 2021

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg håber på de senest starter op igen fra 1/3 da jeg har et barn der skal starte førskole der og en der skifter til ny skole fra 8/3 og det er ikke nemt at starte med nye lærere og bøger hjemmefra 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.