Corona

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2021

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tror heller ik, det blir før efter vinterferien. 

Her arbejder jeg som normalt. Kæresten arbejder hjemmefra. Når jeg har morgenvagt, sidder den mindste i 2 klasse ved siden af ham, og laver skolearbejdet, mens han laver sit arbejde. Den store i 6, køre fjerneundervisning, og det fungere rigtig fint. 

Når jeg har aftenvagt eller fri, sidder jeg med mindste og laver lektier. 

Pt er det igen kun mig der handler ind, da jeg alligevel er ude af huset, og i kontakt med "mange" forskellige grupper pga mit arbejde.

Sammen laver vi mad, ordner tøj osv. Det er forresten igså noget af det, vi har lagt ind i ungerne skema nu, fordi vi er nød til at hjælpe hinanden extra meget, nu vi alle er mere hjemme. Vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2021

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg tro desværre også det er tidligs efter vinterferien, og faktisk tror jeg vi er hende omkring april før vi har normale tilstande på skole området.

Jeg har tre børn hjemme, en i 9, en i 8 og en i 6. De kører undervisning på teams - det kører upåklageligt.

Manden er på arbejde som han plejer, og jeg er selv på job hver dag, jeg har nødundervisning og så underviser jeg mine klasser på teams.

Det kører ok, selv min anden klasser er ved at være gode til at navigere på teams. Men der er meget adminsitrative arbejde, og meget korrespondance med forældre.

Anmeld Citér

7. januar 2021

Baby.mamma

Tror der går lang tid 

Anmeld Citér

7. januar 2021

LSS

Jeg tror det bliver forlænget  

Anmeld Citér

7. januar 2021

Mamman

Profilbillede for Mamman

De kommer tidligst i skole igen efter vinterferien måske først til marts tror jeg

Anmeld Citér

7. januar 2021

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg tror de komme i skole efter påskeferien.

Anmeld Citér

7. januar 2021

kamikaze

CKJ skriver:

Hello ude i stuerne, 

bare lige en føler - tror I eller tror I ikke vores skolebørn kommer i skole efter i næste uge? 

Jeg tror 0-4 er tilbage om en måneds tid. Resten i april-maj, med mindre der kommer flere vacciner i en fart. Desværre :-(

Anmeld Citér

7. januar 2021

serinasmor

Jeg tror desværre vi skal være hjemme længe endnu. 

Og jeg tror også at det er derfor de siger at man gerne må sende børnene afsted i børnehave når forældrene arbejder hjemme. Det er ikke en holdbar situation at arbejde hjemme på fuld tid sammen med sine små børn - ikke hvis man skal yde det samme.

Så hvis alle småbørnsforældre med kontorjob skulle have deres børn hjemme i 3-4 måneder ville vi se ind i mange stresssygemeldinger i stedet.

Og ja jeg tror det bliver 3-4 måneder 

Anmeld Citér

7. januar 2021

lineog4

Jeg tror ikke 0. Til 4. Bliver hjemme længe længe, men som en anden skriver, så håber  jeg godt nok ikke de lukker op med fx små hold og så lukker ned en gang til. Detmed at være omstillingsparat kræver godt nok noget energi.

Nu er min første uge som hjemmeunderviser for to 2. Klasser ved at nå sin ende - i morgen sidder jeg i møde/oplæg fra 8 til 16.30 og så har jeg virkelig brug for weekend (hvor jeg skal læse til min eksamen på onsdag). Og pokkers det her været en hård uge, det har været laaaaange dage, og heldigvis har mine egne børn selv klaret deres skole, primært fordi den yngste stort set ingen skole eller opgaver har haft, så han har levet med amoung us, Minecraft og ja hvem ved hvad.

Og sådan er en hver opstart jo og det er fair, men vil godt nok være hårdt at starte med en ny slags opstart a lå foråret og så lukke ned igen. Så hellere en uge eller to mere hjemme og være sikker. 

Men som sagt jeg spår 0. Til 4. Starter snart måske ikke d.18. Men snart. Derimod tror jeg de store desværre skal vente rigtig længe. I hvert fald til efter vinterferien.

Anmeld Citér

8. januar 2021

Janey

Profilbillede for Janey

Mit gæt vil være, at perioden med "hjemsendte" skolebørn bliver forlænget, men i praksis vil der være færre og færre hjemsendte børn. Lige nu kan alle forældre med arbejde jo tilmelde deres børn til nødpasning, så jeg forudser, at såfremt man vælger at forlænge hjemsendelsen af især de mindste skolebørn, så vil flere forældre begynde at gøre brug af nødpasning.

Vi arbejder begge hjemme og har et børnehavebarn og en 3. klasses elev herhjemme. Vores datter kan til en vis grad selv klare skoleopgaverne, og lillebror er heldigvis god til at lege selv. Derudover har vi købt en Playstation til dem, som de kan få lang tid til at gå med. 

Lige nu fungerer det, men nu starter der en periode på et par måneder, hvor min mand har meget travlt på arbejdet og forventes at arbejde en del over, så forlænges perioden med hjemsendelsen, bliver vores børn sendt afsted i skole og børnehave alligevel på et tidspunkt.

Tallene for indlagte og smitteprocenten falder og, der er ingen smittede i vores skoledistrikt lige nu, og fortsætter det på den måde, så sender vi nok børnene afsted igen om 2-3 uger, og det er jeg ret sikker på, at rigtig mange andre forældre i vores område gør. Vi har meget få ledige eller hjemsendte, der ikke arbejder hjemme, så der er pres på alle familier herude lige nu. 

Så jo i teorien fortsætter det nok noget tid endnu med hjemsendelse, men i praksis tror jeg mange skolebørn snart er tilbage igen på vores skole (og andres steder), så længe det er op til forældre med arbejde selv at beslutte, om de skal afsted. Lige nu er 10% af skoleeleverne i skole på vores skole og nok 2/3 af børnehavebørnene.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.