Mit gæt vil være, at perioden med "hjemsendte" skolebørn bliver forlænget, men i praksis vil der være færre og færre hjemsendte børn. Lige nu kan alle forældre med arbejde jo tilmelde deres børn til nødpasning, så jeg forudser, at såfremt man vælger at forlænge hjemsendelsen af især de mindste skolebørn, så vil flere forældre begynde at gøre brug af nødpasning.
Vi arbejder begge hjemme og har et børnehavebarn og en 3. klasses elev herhjemme. Vores datter kan til en vis grad selv klare skoleopgaverne, og lillebror er heldigvis god til at lege selv. Derudover har vi købt en Playstation til dem, som de kan få lang tid til at gå med.
Lige nu fungerer det, men nu starter der en periode på et par måneder, hvor min mand har meget travlt på arbejdet og forventes at arbejde en del over, så forlænges perioden med hjemsendelsen, bliver vores børn sendt afsted i skole og børnehave alligevel på et tidspunkt.
Tallene for indlagte og smitteprocenten falder og, der er ingen smittede i vores skoledistrikt lige nu, og fortsætter det på den måde, så sender vi nok børnene afsted igen om 2-3 uger, og det er jeg ret sikker på, at rigtig mange andre forældre i vores område gør. Vi har meget få ledige eller hjemsendte, der ikke arbejder hjemme, så der er pres på alle familier herude lige nu.
Så jo i teorien fortsætter det nok noget tid endnu med hjemsendelse, men i praksis tror jeg mange skolebørn snart er tilbage igen på vores skole (og andres steder), så længe det er op til forældre med arbejde selv at beslutte, om de skal afsted. Lige nu er 10% af skoleeleverne i skole på vores skole og nok 2/3 af børnehavebørnene.
Anmeld
Citér