Afslag på julehjælp :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

"Næstekærlighed og sammenhold" på facebook. Prøv den! Jeg oplever kun positive historier derfra..

Den er jeg kommet ind i, en anden anbefalede selv samme gruppe, tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Nu er det jo ikke mig der tikker om penge/gaver, så det er da ligemeget om jeg er anonym eller ej?

Virkelig uheldig kommentar. Jeg ville også være anonym, hvis jeg skrev sådan 

Anmeld

8. december 2020

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså nu spørger jeg bare helt ligeud om folk er naive herinde ?

Det sker hvert år at anonyme bruger opretter sådan en tråd her, har i overvejet at personen har nok og blot vil have mere ?

I aner intet om personen bag, men tror blindt på det? 

Hvis du eller andre er i tvivl om en brugers motiver, så er du og andre meget velkomne til at lave en anmeldelse. 

Du og andre skal ikke skrive jeres mistanke i en tråd.

God dag- Line 

Anmeld

8. december 2020

lineog4

Det sker hvert år at anonyme bruger opretter sådan en tråd her, har i overvejet at personen har nok og blot vil have mere ?

Måske er folk naive, men er det ikke skønt? Er det ikke skønt, at så mange tror på det gode i mennesket, tror på hinanden og endda også har overskud og lyst til at række en hånd frem til  en eller flere som har et svært?

Jeg kan da også blive skeptiker, men skal det virkelig være som skeptiker jeg møder verden og mine medmennesker? Jeg kæmper imod min egen skeptiker, for hvor bliver verden dog et lille sted, hvis jeg ikke tillader mig selv at tro på andre. 

Er det ikke fantastisk, at nogen kan finde noget legetøj frem om bare samler støv, men som kan give lykke et andet sted? Og hvad så om man en gang får hjulpet en, der havde nok, den støvede lastbil skulle alligevel væk.

Anmeld

8. december 2020

Anonym trådstarter

Jeg vil bare sige tak til alle jer, der har forståelse for vores situation. Det betyder utrolig meget!

Og tusind tak for jer der har vært så søde at hjælpe 

Anmeld

8. december 2020

Carina:-)

Astoria skriver:

Selv hvis det var tilfældet... og hvad så? Skal man stoppe med at hjælpe andre fordi der er en lille procentdel som snyder? Derudover handler det indtil videre om aflagt legetøj. Hvis det er snyd så får personen lidt ekstra legetøj, hvis det er sandt så har du potentielt gjort julen meget bedre for en anden familie. 

Enig - og tror næppe der er nogen der tigger sig til brugt lego, og en bil fordi de vil spare 25 kr i genbrug. 

Jeg giver af princip ikke penge tl l private men giver alt muligt andet .

Jeg har været i en situation hvor jeg havde knap 5000 til alt til 5 pers. Nu er jeg i en helt anden situation- og kan istedet gøre en forskel .men kan stadig huske ondt i maven op til jul.

Ts send mig en pb - så finder vi ud af noget .

Anmeld

8. december 2020

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Enig - og tror næppe der er nogen der tigger sig til brugt lego, og en bil fordi de vil spare 25 kr i genbrug. 

Jeg giver af princip ikke penge tl l private men giver alt muligt andet .

Jeg har været i en situation hvor jeg havde knap 5000 til alt til 5 pers. Nu er jeg i en helt anden situation- og kan istedet gøre en forskel .men kan stadig huske ondt i maven op til jul.

Ts send mig en pb - så finder vi ud af noget .

Det er nemlig bare slet ikke sjovt nej 

jeg sender dig en pb! Hvor er du sød 

Anmeld

9. december 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Der findes både en hjemmeside og en facebookside der hedder Julehjælp..

det er 2 forskellige men begge handler om at man giver sine brugte ting væk..

Julehjælp.dk har jeg selv søgt igennem og modtaget 2 gaver, facebooksiden sidder jeg og prøver at se om jeg måske kan give noget videre af det vi ikke selv bruger mere da jeg tidligere har fået fra andre derinde...

nu ved jeg ikke hvorhenne du bor men hvis i nærheden af roskilde eller københavn så prøv at kontakte Vineyard frikirke.. de uddeler julehjælp igen i år.. jeg ved ikke om du kan nå at ansøge men det er et forsøg værd for jeg ved at i hvert fald i Roskilde vil de gøre deres bedste for at hjælpe hvis de kan...

Anmeld

9. december 2020

LSS

Anonym skriver:

Er det nu dig “Fortvivlet” igen? Eller måske vedkommendes tvilling. Fristes til at tro det første. Samme ubehagelige og modbydelige måde at skrive på. 

Anmeld

10. december 2020

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Der findes både en hjemmeside og en facebookside der hedder Julehjælp..

det er 2 forskellige men begge handler om at man giver sine brugte ting væk..

Julehjælp.dk har jeg selv søgt igennem og modtaget 2 gaver, facebooksiden sidder jeg og prøver at se om jeg måske kan give noget videre af det vi ikke selv bruger mere da jeg tidligere har fået fra andre derinde...

nu ved jeg ikke hvorhenne du bor men hvis i nærheden af roskilde eller københavn så prøv at kontakte Vineyard frikirke.. de uddeler julehjælp igen i år.. jeg ved ikke om du kan nå at ansøge men det er et forsøg værd for jeg ved at i hvert fald i Roskilde vil de gøre deres bedste for at hjælpe hvis de kan...

Det vil jeg prøve, tusind tak for dit svar 

vi bor desværre i Nordjylland 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.