Anonym skriver:
I har fuldstændig ret. Desværre også ret i, at det næsten er lykkes ham at negligere det til, at det ikke er noget. Det var meget ydmygende, jeg kan stadig ikke holde ud at han er i nærheden af mig. Og jeg forstår stadig ikke helt at det skete og hvor alvorligt det efterhånden er. Jeg har også tænkt på om der var sket mere, hvis ikke vores søn havde været der. Hvis jeg vidste det aldrig skete igen, kunne jeg tilgive. Men min søn er der vigtigste i mit liv og jeg kan ikke risikere at han mister besindelsen og det går ud over ham. Ja det har det allerede gjort faktisk, han reagerede meget på det. Det er så pinligt og det bliver meget svært at fortælle det til nogen.
Ja det er pinligt: FOR HAM. Hvis min veninde kom og fortalte, at hun var udsat for det samme som dig og havde forladt sin kæreste, ville jeg være imponeret og stolt af den styrke, hun viste ved at få sig selv og ikke mindst barnet væk fra situationen, inden det eskalerer. Det er så stærkt gået, når nogen har styrken til at bryde væk fra sådan noget.
Egentlig tror jeg på, at folk kan ændre sig, hvilket også gælder for folk, der har været voldelige, men en person der ikke tager ansvar for sin egen handling og i stedet giver modparten skylden (og nej man er aldrig selv skyld i at man udsættes for vold), vil IKKE ændre sig. Hans ord og handlinger viser jo, at han synes, at det var ok det han gjorde, for du var selv ude om det, så i hans hoved er det vel også ok, når han næste gang går lidt længere og klapper til dig eller, når jeg jeres søn når trodsalderen og smider med noget, så er det vel også hans egen skyld, hvis far slår eller skubber ham?
Anmeld
Citér