Temperamentsfuld kæreste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

I har fuldstændig ret. Desværre også ret i, at det næsten er lykkes ham at negligere det til, at det ikke er noget. Det var meget ydmygende, jeg kan stadig ikke holde ud at han er i nærheden af mig. Og jeg forstår stadig ikke helt at det skete og hvor alvorligt det efterhånden er. Jeg har også tænkt på om der var sket mere, hvis ikke vores søn havde været der. Hvis jeg vidste det aldrig skete igen, kunne jeg tilgive. Men min søn er der vigtigste i mit liv og jeg kan ikke risikere at han mister besindelsen og det går ud over ham. Ja det har det allerede gjort faktisk, han reagerede meget på det. Det er så pinligt og det bliver meget svært at fortælle det til nogen. 

Ja det er pinligt: FOR HAM. Hvis min veninde kom og fortalte, at hun var udsat for det samme som dig og havde forladt sin kæreste, ville jeg være imponeret og stolt af den styrke, hun viste ved at få sig selv og ikke mindst barnet væk fra situationen, inden det eskalerer. Det er så stærkt gået, når nogen har styrken til at bryde væk fra sådan noget.

Egentlig tror jeg på, at folk kan ændre sig, hvilket også gælder for folk, der har været voldelige, men en person der ikke tager ansvar for sin egen handling og i stedet giver modparten skylden (og nej man er aldrig selv skyld i at man udsættes for vold), vil IKKE ændre sig. Hans ord og handlinger viser jo, at han synes, at det var ok det han gjorde, for du var selv ude om det, så i hans hoved er det vel også ok, når han næste gang går lidt længere og klapper til dig eller, når jeg jeres søn når trodsalderen og smider med noget, så er det vel også hans egen skyld, hvis far slår eller skubber ham?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2020

Anonym

Den regel med bopæl kan da ikke gælde hvis der er vold i hjemmet? 

Det sker desværre ofte end man regner med.  Det er det at en voldlig far er så dygtig til at manipulere at han i retten får tildelt både bopæl og fuld forældremyndighed over barnet. 

Vold skal kunne bevises. Kan det ikke bevises ses det som tomme ord. Desværre. 

Derfor anbefales TS også hvis der sker den mindste vold og hun får nogen former for mærker får det politi anmeldt og kommer på skadestuen så de kan lave en rapport til politiet. 

Indtil der fremlægger beviser er det opstand mod påstand, og lovene hjælper ikke hinanden, i retten er bopæl og anmeldelse af vold ikke samme kasse, det er først når manden er dømt det påvirker bopælen.

Desværre er det danske system totalt sygt. 

Anmeld Citér

4. december 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Det sker desværre ofte end man regner med.  Det er det at en voldlig far er så dygtig til at manipulere at han i retten får tildelt både bopæl og fuld forældremyndighed over barnet. 

Vold skal kunne bevises. Kan det ikke bevises ses det som tomme ord. Desværre. 

Derfor anbefales TS også hvis der sker den mindste vold og hun får nogen former for mærker får det politi anmeldt og kommer på skadestuen så de kan lave en rapport til politiet. 

Indtil der fremlægger beviser er det opstand mod påstand, og lovene hjælper ikke hinanden, i retten er bopæl og anmeldelse af vold ikke samme kasse, det er først når manden er dømt det påvirker bopælen.

Desværre er det danske system totalt sygt. 

Bare en lille kommentar. Hvorfor mener du at systemet et sygt. Fordi det sikre at far ikke kan miste sit barn, sit omdømme og evt komme i fængsel, for påstand om vold?

Anmeld Citér

4. december 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Mom skriver:

Bare en lille kommentar. Hvorfor mener du at systemet et sygt. Fordi det sikre at far ikke kan miste sit barn, sit omdømme og evt komme i fængsel, for påstand om vold?

Er heller ikke enig i, at systemet er sygt.. Jeg kender/har hørt fra mange, at de har anklaget deres mand/kæreste for vold eller voldtægt UDEN at det var sandt.. Simpelthen kun fordi de havde set sig sure på manden, og ville tage barnet fra ham.. 

Man skal ikke altid gå ud fra, at kvinden taler sandt, bare fordi hun er kvinde (jeg siger bestemt ikke, at TS lyver, for det tror jeg ikke, at hun gør)

Anmeld Citér

4. december 2020

Anonym

Mom skriver:

Fordi det i særlige tilfælde går ud over de kvinder som rent faktisk taler sandt. Derfor er det et sygt system, man har ikke et enligt system som fungere på en optimal måde, et system som kan gemme skue om kvinden taler sandt eller ej.

Anmeld Citér

5. december 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Fordi det i særlige tilfælde går ud over de kvinder som rent faktisk taler sandt. Derfor er det et sygt system, man har ikke et enligt system som fungere på en optimal måde, et system som kan gemme skue om kvinden taler sandt eller ej.

Man kan i min optik aldrig få et system der kan gennemskue om kvinders påstand om vold er sand, så længe det blot er netop det, en påstand..

Jeg syntes det er fuldstændig fair at der skal forelægge beviser.

Anmeld Citér

5. december 2020

Unicorn1

Anonym skriver:

Har du nogen idé til, hvordan man skulle kunne vide, om en kvinde taler sandt uden beviser? 

Anmeld Citér

5. december 2020

Anonym

Er heller ikke enig i, at systemet er sygt.. Jeg kender/har hørt fra mange, at de har anklaget deres mand/kæreste for vold eller voldtægt UDEN at det var sandt.. Simpelthen kun fordi de havde set sig sure på manden, og ville tage barnet fra ham.. 

Man skal ikke altid gå ud fra, at kvinden taler sandt, bare fordi hun er kvinde (jeg siger bestemt ikke, at TS lyver, for det tror jeg ikke, at hun gør)

Jeg har været udsat for psykisk vold. Husk lige det kan godt være manden mener de ikke har gjort noget. Men det har de. Min eksmand kan slet ikke forstå han gør ngort forkert. Siger til andre det er mig som galt på den. Men nu er det jo ikke mig som har svinet ham til og kaldt ham for en dårlig far. Sagt han ikke tager ansvar og at børnene lider under mine valg osv osv. Samtidig med han altid gav mig dårlig samvittighed og han aldrig kunne sige undskyld i vores forhold var sur på mig i flere dage og nærmest forventede jeg skulle sige undskyld selvom det var ham der var helt gal på den. Så nogen gange tror jeg at man skal passe på med at tage parti og sige man kender mange..psykisk vold er meget hårdt og har ødelagt min selvværd efter for mange år.. 

Anmeld Citér

5. december 2020

Unicorn1

Anonym skriver:

Jeg har været udsat for psykisk vold. Husk lige det kan godt være manden mener de ikke har gjort noget. Men det har de. Min eksmand kan slet ikke forstå han gør ngort forkert. Siger til andre det er mig som galt på den. Men nu er det jo ikke mig som har svinet ham til og kaldt ham for en dårlig far. Sagt han ikke tager ansvar og at børnene lider under mine valg osv osv. Samtidig med han altid gav mig dårlig samvittighed og han aldrig kunne sige undskyld i vores forhold var sur på mig i flere dage og nærmest forventede jeg skulle sige undskyld selvom det var ham der var helt gal på den. Så nogen gange tror jeg at man skal passe på med at tage parti og sige man kender mange..psykisk vold er meget hårdt og har ødelagt min selvværd efter for mange år.. 

Når jeg siger, at jeg kender/har hørt om mange, så er fordi kvinderne SELV har sagt til/foran mig, at de har løjet og anklaget manden pga. hævn 

Anmeld Citér

5. december 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Og hvad så i de tilfælde hvor det går udover faren fordi moren lyver fordi hun har set sig sur på faren ? Er systemet så også sygt at han skal undvære sit barn fordi moren bare har taget det med selvom det har ret til at blive hos far på bopælen? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.