Anonym skriver:
Her i husstanden er det mig der handler.
Min kæreste skal altid have noget at spise når han kommer hjem fra arbejde om eftermiddagen. Jeg har ikke samme behov og jeg kan spise hvad det end skulle være....jeg er ikke så krævende...
Men kæreste har en forventning om at jeg finder på hvad han skal spise..... Og jeg syntes det er mega svært at komme på noget der ikke er Frankbrød.... og han vil ikke have hvad som helst....
Jeg har sagt til ham at jeg gerne vil købe det for ham men at han altså selv må sende mig en sms med hvad han kunne tænke sig den pågældende dag da jeg ikke er tankelæser....
Men han vil så gerne hygge og være romantisk og mener at hvis han hver dag skal sige hvad han vil have så kommer det ikke fra mig og mit hjerte.... Når jeg så spørger ham hvad han vil have siger han bare hvad foreslår du...??...Og bliver irriteret og siger ikke noget til hvis jeg siger at det ved jeg ikke.
Det hænger mig efterhånden ud af halsen på mig at jeg hver dag skal lege gætteleg... Jeg har nok i at skulle passe mit arbejde og hente børn... Han bliver sur hvis jeg siger fra.
Så hvad mener I?? Hvordan gør I derhjemme med evt eftermiddagsmad??
Hvordan får jeg sagt fra så han forstår det??
Ærligt så hvade jeg sat foden ned.
Vi har lige haft en ligende situration her hjemme. (Min kæreste har arbejdet meget hjemme, så vi har spist morgenmad sammen)
Det er selvfølgelig Fantastisk at have muligheden for at spise morcrn mad sammen, han er kaffe drikker, jeg rør det bare ikke, kan ikke lide smage. Men åbenbart laver jeg en skide god kaffe. Så jeg har i en lang periode lavet kaffe hver morgen til ham. En dag sagde jeg fra. Jeg kunne simpelthen ikke overskue det, jeg kunne mærke jeg blev sur og gnaven over at jeg altid skulle lave kaffe. Det var så slemt at jeg nogen morgner rystede af raseri over det skide kaffe.
Sagde det til ham, fortalt hvordan jeg havde det inden i mig, og at jeg følte der kom en kløft mellem os for jeg kunne virkelig mærke det hylede mig fuldstændig ud af den.
Han er heldigvis så skide sød, så den seneste måned har han selv lavet kaffe, jeg har kun en gang gjordt det, det var fordi jeg fik lysten til at gøre lidt ekstra. Som netop kommer fra hjertet.
Så jeg ville slå meget hårdt på at når det bliver hverdag kan mister man ligsom den er kærlighed der er i det, men hvis man gør det en gang imellem. Så kan man meget bedre vise kærligheden.