Er jeg forkert på den??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2020

Lje

Anonym skriver:

Her i husstanden er det mig der handler.

Min kæreste skal altid have noget at spise når han kommer hjem fra arbejde om eftermiddagen. Jeg har ikke samme behov og jeg kan spise hvad det end skulle være....jeg er ikke så krævende...

Men kæreste har en forventning om at jeg finder på hvad han skal spise..... Og jeg syntes det er mega svært at komme på noget der ikke er Frankbrød.... og han vil ikke have hvad som helst....

Jeg har sagt til ham at jeg gerne vil købe det for ham men at han altså selv må sende mig en sms med hvad han kunne tænke sig den pågældende dag da jeg ikke er tankelæser....

Men han vil så gerne hygge og være romantisk og mener at hvis han hver dag skal sige hvad han vil have så kommer det ikke fra mig og mit hjerte.... Når jeg så spørger ham hvad han vil have siger han bare hvad foreslår du...??...Og bliver irriteret og siger ikke noget til hvis jeg siger at det ved jeg ikke.

Det hænger mig efterhånden ud af halsen på mig at jeg hver dag skal lege gætteleg... Jeg har nok i at skulle passe mit arbejde og hente børn... Han bliver sur hvis jeg siger fra.

Så hvad mener I?? Hvordan gør I derhjemme med evt eftermiddagsmad??

Hvordan får jeg sagt fra så han forstår det??

Altså du skriver "min mand" men den opførsel, du beskriver, henleder mere tankerne på et møgforkælet barn, som der ikke bliver sat grænser for. 

Eftermiddagensmad hos os er et fad med grove grøntsager/æbler/pærer og fx lidt nødder eller en skrive rugbrød hvis man er mega sulten. Altså noget, de voksne forbereder til et par dage af gangen og hvis ikke vi går nået det, så hjælpes barn og voksen. Og barnet smører sin egen rugbrød. Helt uden brok. 

Det lyder fuldstændig skørt, at du skal bevise sin kærlighed gennem mad og gættekonkurrence. Og hvem har ærlig talt tid til at kokkerere et større eftermiddagsmåltid lige inden aftensmaden? 

Sig fra! Du har job, børn og husholdning - øm end det ærlig talt lyder til at han med fordel kunne bidrage mere til børn og husholdning. 

Vh.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Så du skal hver eneste dag bruge energi på st skræddersy et nyt lækkert eftermiddagsmåltid? Handle ind til det og have det klar til han kommer hjem? Plus hente børn og passe dit arbejde naturligvis. 

Det er ikke for at være arrogant men kan du slet ikke selv høre det? 

Mit råd: 

Du handler ind 1, max 2 gange om ugen. I laver sammen madplan og indkøbsliste. Du spørger ham hvad der skal købes til hans eftermiddagsmad. Han svarer- du køber. 
Og helt ærligt, det er en eftermiddagssnack - ingen grund til at piske det op til et stort romantisk moment. 

Ps. Min mand er også ofte sulten når han kommer hjem. Vi har altid rugbrød, knækbrød og masser af frugt og grønt. Så laver hans sig en hurtig klapsammen og tager måske et æble - det klarer han fint selv uden vi andre bliver involverede i det. Jeg sørger bare for at handle masser af frugt/grønt og brød/knækbrød. 

Sig til din mand at han skal tage sig sammen, vis ham evt den her tråd så han fatter at det ikke er normal opførsel 

Anmeld Citér

1. december 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart

Kan kun istemme de andre kommentarer. Det lyder dybt bizart at sådanne udtalelser kommer fra en voksen mand. Hvis man er sulten om eftermiddagen så går man ud og åbner køleskabet og finder noget at spise. Det bør ikke involvere andre end en selv.

Og hvis man ikke kan finde noget man gider spise så sørger man selvfølgelig for selv at handle så man ved der kommer noget med hjem man har lyst til. 

Anmeld Citér

1. december 2020

AnoMor

Hvis jeg havde en kæreste/mand der forventede at jeg sørgede for eftermiddags snack til ham hver dag og han ikk selv fortalte hvad han kunne tænke sig og så i stedet blev sur når jeg købte noget han ikke bad om. Så havde jeg bedt ham om at pakke sydfrugterne pg komme tilbage når han kunne opfører sig som et voksens menneske 

Anmeld Citér

1. december 2020

Anonym trådstarter

Ano18 skriver:

What the fu.k

der er to muligheder

1. Du er en troll (beklager - det er ellers aldrig noget jeg ellers ville skrive, men altså CMON det er langt ude)

2. Din mand opfører sig som en 3 årig - ikke engang 4. Men 3 år og i trodsalderen. 
Han er dog ikke et barn så han manipulerer dig for vildt til at tro hans dybt igennem urimelige opførsel er det mindste ok. Jeg havde aldrig magtet leve under det. Er min mand sulten må han spise, og vi hjælpes af med at købe, finde på - ja everything! Skal han skide så tørrer han sig selv og han må også selv tage tøj på. De basale behov forventer jeg han kan. Hold nu op hvor langt ude. 
Det er det modsatte af romantik - det ville tænde mig helt og aldeles af. 
undskyld men altså ... stop det der. Lad ham ikke behandle dig sådan. Hvordan er han ellers - voksenbaby agtig all around ??

Jeg er lige gået amok på ham  Jeg lever næsten dagligt i frustrationer og stress over ham!! Jeg er fyldt op...men det hjælper ingenting...han er ligeglad...han siger at jeg bare kan flytte hvis jeg er utilfreds.... Han ændrer sig ikke  

Jeg er svag....meget svag og lader mig manipulere med jeg ved det godt..... Jeg er et offer.... 

Jeg tror aldrig at jeg kommer ud af offer rollen. 
Når han ikke får det som han vil så truer han med et eller andet. Nu siger han at han aflyser vores julefrokost med hans forældre hvor det også er hans fødselsdag bare fordi jeg siger fra.... 

Jeg kan ikke styre min vrede netop fordi jeg føler mig så uretfærdigt behandlet... Jeg giver altid efter til sidst og ender med at sige undskyld...

Jeg skulle have luft......

Anmeld Citér

1. december 2020

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Hvis jeg havde en kæreste/mand der forventede at jeg sørgede for eftermiddags snack til ham hver dag og han ikk selv fortalte hvad han kunne tænke sig og så i stedet blev sur når jeg købte noget han ikke bad om. Så havde jeg bedt ham om at pakke sydfrugterne pg komme tilbage når han kunne opfører sig som et voksens menneske 

Men han har en forventning om at når det er mig der handler så skal jeg også sørge for det....

Anmeld Citér

1. december 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Jeg er lige gået amok på ham  Jeg lever næsten dagligt i frustrationer og stress over ham!! Jeg er fyldt op...men det hjælper ingenting...han er ligeglad...han siger at jeg bare kan flytte hvis jeg er utilfreds.... Han ændrer sig ikke  

Jeg er svag....meget svag og lader mig manipulere med jeg ved det godt..... Jeg er et offer.... 

Jeg tror aldrig at jeg kommer ud af offer rollen. 
Når han ikke får det som han vil så truer han med et eller andet. Nu siger han at han aflyser vores julefrokost med hans forældre hvor det også er hans fødselsdag bare fordi jeg siger fra.... 

Jeg kan ikke styre min vrede netop fordi jeg føler mig så uretfærdigt behandlet... Jeg giver altid efter til sidst og ender med at sige undskyld...

Jeg skulle have luft......

Men så må han jo aflyse julefrokosten.. Ellers afholder DU den bare, og så kan han være pigesur oppe i soveværelset 

Anmeld Citér

1. december 2020

Unicorn1

Anonym skriver:

Men han har en forventning om at når det er mig der handler så skal jeg også sørge for det....

Det er så nemt med det.. Så stopper du med at handle ind.. Så er det ham, der står for det 

Anmeld Citér

1. december 2020

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Men så må han jo aflyse julefrokosten.. Ellers afholder DU den bare, og så kan han være pigesur oppe i soveværelset 

Ja og så må han forklare sine forældre hvorfor han ikke vil være med alligevel... 

Anmeld Citér

1. december 2020

Unicorn1

Anonym skriver:

Ja og så må han forklare sine forældre hvorfor han ikke vil være med alligevel... 

Nemlig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.