Anonym skriver:
Det er lidt det samme synes jeg . Alle har jo en familie . Men jeg har ingen kontakt til dem. Overhovedet.
Ja, alle har en familie, men det er jo individuelt, om den består af nære eller fjerne medlemmer. Om det er forældre og/eller søskende, man faktisk har, men ingen kontakt har til, eller om man kun - som fx min mand - har fætre og kusiner tilbage.
Har man fx forældre/søskende, men ingen kontakt til dem, er det, set med mine øjne, mere alvorligt end at have mistet forbindelsen til fætre eller en onkel. Det er derfor, jeg spørger, om alle broer er brændt - om der faktisk er en søster eller en far derude, som du ville kunne få en vis kontakt med?
Det er meget trist, uanset årsagen, når man absolut ingen familie har (kontakt til). Det har ingen fortjent at opleve. Det er nok derfor, jeg ikke kan lade være at tænke på, om der dog ikke er nogen, du ville kunne genetablere kontakten med? Min mand har et ret nært forhold til sine kusiner, bl.a. som et resultat af, at de netop er den nærmeste familie, der er tilbage.
Jeg håber og ønsker for dig, at der bliver nogen til at fejre dig fremadrettet, udover dine børn. Om ikke familie, så måske nære venner og veninder - som du jo godt kan indvie i, at det er særligt ensomt at være alene netop på sin fødselsdag.
Anmeld
Citér