Hvad siger man? Eller tier man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2020

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Hun lyder som en teenager, der ikke rigtig kan se at i er en sammensat familie (har desværre hørt om folk der ikke accepter bonus/papbørn som rigtige/del af familien.)

Er det kun hende der er sådan overfor ham?

Ja. Altså det er sjældent vi får invitationer med navn på, feks kære x og x, I inviteres osv. Især i Corona. Det jeg studsede over var jo at I den første besked fra hende, var det jo bare: Jeg holder fødselsdag, har I lyst til at komme agtig. Så blev det rykket en uge og jeg har derfor ikke mine børn med men kun hans. Og da jeg så siger det, er det jo fordi jeg ikke har spurgt om han må komme med, og ikke plads-problemer som andre ellers foreslår for jeg medbringer 2 mindre end andet. 

Jeg synes det er svært .. jeg føler jo at han er en del af min familie nu. Og så når andre ikke accepterer det, så bliver jeg såret. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Ja. Altså det er sjældent vi får invitationer med navn på, feks kære x og x, I inviteres osv. Især i Corona. Det jeg studsede over var jo at I den første besked fra hende, var det jo bare: Jeg holder fødselsdag, har I lyst til at komme agtig. Så blev det rykket en uge og jeg har derfor ikke mine børn med men kun hans. Og da jeg så siger det, er det jo fordi jeg ikke har spurgt om han må komme med, og ikke plads-problemer som andre ellers foreslår for jeg medbringer 2 mindre end andet. 

Jeg synes det er svært .. jeg føler jo at han er en del af min familie nu. Og så når andre ikke accepterer det, så bliver jeg såret. 

Hvor gammel er hun? 

Anmeld Citér

23. oktober 2020

kamikaze

Anonym skriver:

Jeg kan godt forstå at det er sårende.

Hvor gammel er hun? Ikke at det burde betyde noget, men hvis hun er 20 kunne man nok regne med at hun bliver mere forstående efter som livserfaringerne kommer. Hvis hun er 40 skal du lære at leve med hendes sociale handicap.

Anmeld Citér

23. oktober 2020

Loa

Anonym skriver:

Hvad mener du med overfortolke? Har du set hvad jeg skrev tidligere om den præcise dialog? 

Men vil du gerne have et problem med hende omkring situationen? Ellers forstår jeg ikke at du ikke bare opfører dig som den voksne og vælger ikke at tolke det som et angreb. So what at hun barnligt vælger at formulere sig som hun gjorde, men du vælger jo selv at køre videre på bølgen.

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Men vil du gerne have et problem med hende omkring situationen? Ellers forstår jeg ikke at du ikke bare opfører dig som den voksne og vælger ikke at tolke det som et angreb. So what at hun barnligt vælger at formulere sig som hun gjorde, men du vælger jo selv at køre videre på bølgen.

Men jeg vælger da netop ikke at køre med på bølgen? Da hun skriver det sidste, at hun ikke ønsker en konflikt, skriver jeg da netop, at det ønsker jeg heller ikke?

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Hvor gammel er hun? 

28.

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Anonym trådstarter

kamikaze skriver:

Jeg kan godt forstå at det er sårende.

Hvor gammel er hun? Ikke at det burde betyde noget, men hvis hun er 20 kunne man nok regne med at hun bliver mere forstående efter som livserfaringerne kommer. Hvis hun er 40 skal du lære at leve med hendes sociale handicap.

28.

Anmeld Citér

26. oktober 2020

kamikaze

Anonym skriver:

28.

Jeg ville nok bare prøve at være den voksne og, efter fødselsdagen, gøre hende opmærksom på at drengen er en del af din familie og at du selvfølgelig også fremover vil regne med, at han er inviteret til enhver tid hvor dine biologiske børn også er inviteret, og at hun ellers må være eksplicit (og regne med at I føler jer skidt behandlet). Forhåbentlig er hun bare umoden.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.