Min søster inviterer til fødselsdag. Jeg skriver at vi (min kæreste og jeg) kommer samt hans søn. Mine børn er hos deres far så jeg skal lige cleare med ham om det passer.
Min søster svarer tilbage.. Øh.. Jamen min kærestes søn er velkommen men hvorfor jeg ikke spurgte om han måtte komme med?
Så er det jo at jeg bliver vred. For jeg synes overhovedet ikke at det er okay at ekskludere sådan. Der er intet galt med drengen. Han er ikke udadreagerende, han er ikke voldsom, han råber ikke og han er en ganske almindelig 11 årig dreng. Hun spørger ikke om hvorfor jeg ikke spørger med mine piger men det er specifikt ham.
Det er første gang hun holder noget. Hun har indtil nu boet hjemme og er endelig flyttet ud og har glædet sig til at holde noget siger hun selv.
Min kæreste og jeg har været sammen 3 år. Han har sin søn fleksibelt. De har ikke en fast ordning da hun arbejder i et supermarked så derfor er hendes plan meget varieret, så de tager 3 mdr af gangen.
Jeg ulmer. Har intet sagt til min kæreste for han vil selvfølgelig blive ked af det. Og jeg er sur på min søster at hun tillader sig at forvente at jeg skal spørge om min bonus må komme med. Jeg har spurgt flere veninder der ligesom mig, synes hun er urimelig. Men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det. Jeg er virkelig dårlig til at feje ting ind under gulvtæppet og plejer bare at sige hallo hvis folk træder mig over tæerne. Men samtidig ved jeg godt at der nok intet godt kommer ud af det. Tværtimod en stor konflikt. Hun er nemlig pænt firkantet i sin tilgang til ting. Så hvad skal jeg gøre? Stemningen er at jeg melder fra på dagen og siger at vi desværre har lavet andre planer. Men det synes jeg er virkelig røvet. Og passivt aggressivt. Det kan jeg slet ikke se mig i..
Anmeld
Citér