Hvad siger man? Eller tier man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2020

kamikaze

Anonym skriver:

Men for lige at uddybe. Jeg spurgte hende.. jeg skrev:

Det forstår jeg ikke. Hvorfor skal jeg spørge om han må komme? Han er jo en del af min familie. Og pigerne er jo inviteret.

Hun svarede: 

Jeg gider ikke en konflikt. Han må gerne komme.

Jeg synes din besked var spot on, og jeg ville også undre hvad pokker jeg skulle lægge i det svar.

Jeg synes i skal gå i fødselsdagen. Og så, for ikke at ødelægge dagen, tag en snak med hende bagefter med mindre du allerede ved hvad, der ligger bag.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2020

kamikaze

BAE skriver:

Jeg havde også mine tanker. Lige pludselig kommer der en lille bunke opslag, hvor ts er fraværende en del, eller kommer med korte eller sure svare.

Men nogen gange håber jeg virkelig også at det ikke passer. Bliv sku lidt nervøs. 

Nu er i da vidst også pigefornærmede. Folk flest med en familie og et arbejde sidder ikke på baby.dk hele dagen :-)

Og ville det være noget at være nervøs over hvis nu det var samme bruger? Jeg tror det dog ikke. TS virker rimelig rolig.

Anmeld Citér

22. oktober 2020

Loa

Hvor gamle er i?

Og vil du gerne være uvenner med hende? I stedet for at skabe drama og problemer, så lad dog være at overfortolk og bare tag ham med altså.....

Anmeld Citér

22. oktober 2020

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Det lyder i mine ører som om at der ligger flere ting bag end lige det her, men hvis der ikke gør optræder i begge 2 lige “kejtet/kvajet” i det du beskriver her

Hvordan opfører jeg mig kvajet? 

Anmeld Citér

22. oktober 2020

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Hvor gamle er i?

Og vil du gerne være uvenner med hende? I stedet for at skabe drama og problemer, så lad dog være at overfortolk og bare tag ham med altså.....

Hvad mener du med overfortolke? Har du set hvad jeg skrev tidligere om den præcise dialog? 

Anmeld Citér

22. oktober 2020

Anonym trådstarter

Lje skriver:

Det lyder da til, at der ligger noget bag. Som jeg ville være nysgerrig på hvis jeg var dig og gerne vil forholdet til min søster.

Hvis det var mig, ville jeg trække en kæmpe jahat på (og droppe alle barnligheder om afbud på dagen) og ringe til min søster og sige: "du søster, jeg fornemmer en modvilje mod Børge. Det vil jeg gerne tale med dig om, da Børge og hans far er en vigtig del af mit liv. Jeg forstår, du kan være udfordret på praktik ifht. om Børge er hos sin mor eller hos os på hvilke tidspunkter men Børge er og bliver en del af min familie".

Og så få en snak om det. Ikke over SMS. Og uden der er børn eller din kæreste til stede. Så kan du langt bedre finde ud af, hvorfor din søster skriver, som hun gør. Handler det om økonomi, praktisk antal stole eller noget tredje. Og så kan du agere ud fra det.

Vh.

Ved du hvad.. Det var også min tanke men helt ærligt, nu kender jeg min søster så meget at jeg ved at hvis jeg prøver at snakke mere med hende om det vil hun stille sig på bagbenene eller blive vildt aggressiv. Jeg har forsøgt mange gange hvis hun har gjort mig ked af det, feks da hun ikke kom til min 30 års fødselsdag fordi hun pludselig heller ville til koncert, selvom hun havde sagt ja til mig. Og hun kunne hverken komme før eller efter for tænk nu hvis hun havde drukket. Der forsøgte jeg at tale med hende da jeg var kølet ned en stille eftermiddag og det endte med at hun gik og vi ikke talte sammen i flere måneder. Hun er som vores far. Derfor virker det ikke at tale med hende face to face.. 

Anmeld Citér

22. oktober 2020

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Men hvorfor har du så ikke bare snakket med din søster? Hvorfor være pige fornærmet? Snak dog med hende 

Det forsøgte jeg jo. Og man kan ikke tale med hende face to face. Hun bliver vildt aggressiv eller kold. 

Anmeld Citér

22. oktober 2020

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Men hvorfor har du så ikke bare snakket med din søster? Snak dog med hende face to face. Der må jo lægge noget bag ved det, ellers også tror i begge at den anden er sur og din søster gider så ikke diskutere. 

Jeg er ikke sur. Jeg er mere såret. 

Anmeld Citér

22. oktober 2020

Lje

Anonym skriver:

Ved du hvad.. Det var også min tanke men helt ærligt, nu kender jeg min søster så meget at jeg ved at hvis jeg prøver at snakke mere med hende om det vil hun stille sig på bagbenene eller blive vildt aggressiv. Jeg har forsøgt mange gange hvis hun har gjort mig ked af det, feks da hun ikke kom til min 30 års fødselsdag fordi hun pludselig heller ville til koncert, selvom hun havde sagt ja til mig. Og hun kunne hverken komme før eller efter for tænk nu hvis hun havde drukket. Der forsøgte jeg at tale med hende da jeg var kølet ned en stille eftermiddag og det endte med at hun gik og vi ikke talte sammen i flere måneder. Hun er som vores far. Derfor virker det ikke at tale med hende face to face.. 

Av det kan jeg godt se. Det lyder svært at få hul igennem. Hvad med at skrive er brev? Ville det kunne trænge ind i hjertet hos hende? Hvor du fx skriver, at du ikke forventer svar nu og her.

Sikke en trist opførsel til din fødselsdag. 

Vh.

Anmeld Citér

22. oktober 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Det forsøgte jeg jo. Og man kan ikke tale med hende face to face. Hun bliver vildt aggressiv eller kold. 

Hun lyder som en teenager, der ikke rigtig kan se at i er en sammensat familie (har desværre hørt om folk der ikke accepter bonus/papbørn som rigtige/del af familien.)

Er det kun hende der er sådan overfor ham?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.