12 år, hpv vaccine?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anja79 skriver:

Min datter fik den sidste år. Jeg googlede meget og kom frem til at hun skulle have den. Hun har ingen bivirkninger haft. Måske lidt træt og øm dagene efter. 

Tak for svar. 

Ja det har jeg også hørt, flere fortælle. Vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2020

StineW79

Drwhosaidthat skriver:

Har selv fået den (uden bivirkninger) og mine børn kommer også til at få den. Piger som drenge. 

Tak for svar! Vh Stine 

Anmeld Citér

22. september 2020

StineW79

norasfamilie skriver:

Jeg har fået den og fik ingen bivirkninger, og det gør mine børn også- både dreng og pigerne. 

Tak for svar! Vh Stine 

Anmeld Citér

22. september 2020

Carina:-)

Begge mine piger har fået den og ingen problemer. 

Synes personligt den er en af de vigtigste vacciner at få , og mine drenge skal også have den. 

Anmeld Citér

22. september 2020

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
StineW79 skriver:

Så er min store pige jo blevet 12 år, og vi ska tage stilling til, om hun ska ha hpv vaccinen. 

Er der nogen her, som har personlig erfaring med den?

Her tænker jeg i forhold til bivirkninger. Vh Stine 

Fik den for omkring 9 år siden uden bivirkninger. Mine børn skal også have den, min ældste bliver 12 år i 2021.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld Citér

22. september 2020

kamikaze

Æblegrød_dk skriver:

Jeg fik den for 8år siden og så brød helvede løs. Vil under ingen omstændigheder anbefale den også selvom at den for nyligt blev 'frikendt'. Jeg har til forskel for mange andre læst denne famøse videnskabelig undersøgelse og kan fortælle at resultatet er invalid, da forskerne uf fra den lille sjat penge de modtog valgte at se bort fra de praktiserende lægers indberetning af bivirkninger = de er slet ikke taget med - kun de piger, der i hospitalsregi der har fået diagnosekoder. Derudover så har forskerne KUN undersøgt området for tilfælde/diganoser inden for det første år efter vaccinen - ikke efter 12mdr, hvor bivirkningerne virkelig bryder igennem. Så find undersøgelsen selv, læs den og vær kritisk - den er overhovedet ikke valid og på et infomøde hos lægemiddelstyrelsen indrømmede forskerne også at pga yderligere manglende finansiering så var undersøgelsen yderst mangelfuld - deraf bør man ikke stole på deres resultater. 

Hvordan ved du, at dine problemer skyldes vaccinen, især hvis de kom over et år senere? Er det ikke lige så plausibelt at de pågældende sygdomme tenderer til at opstå i ca samme aldersgruppe, som får vaccinen? Og hvad får dig til at tro at det skulle give et bias at kun kigge på hospitalsdata? Mere data er selvfølgelig altid bedre end mindre data, men hvis der var en markant risiko burde den også være tilstede i hospitalsdataen.

Der findes en vaccine mod kræft, og endda en rigtig lumsk kræftform der koster mange unge liv. Det er fantastisk! Så skal man være meget sikker i sin sag inden man prøver at afskrække folk fra at tage den.

Anmeld Citér

23. september 2020

StineW79

Carina:-) skriver:

Begge mine piger har fået den og ingen problemer. 

Synes personligt den er en af de vigtigste vacciner at få , og mine drenge skal også have den. 

Tak for svar! Vh Stine 

Anmeld Citér

23. september 2020

StineW79

Chrizta skriver:

Fik den for omkring 9 år siden uden bivirkninger. Mine børn skal også have den, min ældste bliver 12 år i 2021.

Dejligt og tak for svar! Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.