12 år, hpv vaccine?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79
AnoMor skriver:

Jeg har fået den. Har ingen bivirkninger haft overhovedet. 

Mange tak for svar! Vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2020

StineW79

MEF skriver:

Jeg har fået den - ingen bivirkninger. 
Der er lige afsluttet en stor undersøgelse som fastslår at den ikke har nogen betydelige bivirkninger. Hvis du har brug for guidning dynes jeg du skal rådføre dig med din læge. 

Min datter får den når tid er. Tænk hvis man valgte noget fra på deres vegne, som år efter ville føre til at de skulle få kræft. Jeg synes det er genialt at man kan vaccinerer mod det!

Tak for svar!

Har self også tænkt mig, at snakke med lægen omkring det vh Stine 

Anmeld Citér

22. september 2020

StineW79

Æblegrød_dk skriver:

Jeg fik den for 8år siden og så brød helvede løs. Vil under ingen omstændigheder anbefale den også selvom at den for nyligt blev 'frikendt'. Jeg har til forskel for mange andre læst denne famøse videnskabelig undersøgelse og kan fortælle at resultatet er invalid, da forskerne uf fra den lille sjat penge de modtog valgte at se bort fra de praktiserende lægers indberetning af bivirkninger = de er slet ikke taget med - kun de piger, der i hospitalsregi der har fået diagnosekoder. Derudover så har forskerne KUN undersøgt området for tilfælde/diganoser inden for det første år efter vaccinen - ikke efter 12mdr, hvor bivirkningerne virkelig bryder igennem. Så find undersøgelsen selv, læs den og vær kritisk - den er overhovedet ikke valid og på et infomøde hos lægemiddelstyrelsen indrømmede forskerne også at pga yderligere manglende finansiering så var undersøgelsen yderst mangelfuld - deraf bør man ikke stole på deres resultater. 

Hvilke bivirkninger osv har du fået, og hvordan ved man at de hænger sammen med vacinen?

Har self tænkt mig, at undersøge det hele nærmer, da jeg syntes at vi skylder vores børn, at undersøge det grundigt, at de bliver fyldt, med alt muligt. Vh Stine 

Anmeld Citér

22. september 2020

StineW79

UnderCover37 skriver:

Jeg købte og fik vaccinen for snart 15 år siden, og har på intet tidspunkt oplevet bivirkninger af den.

Tak for svar! Vh Stine 

Anmeld Citér

22. september 2020

StineW79

Abracadabra skriver:

Der er ingen grund til at tro, at man bliver syg af den vaccine - tværtimod beskytter den mod alvorlig og dødelig sygdom. 

Desværre havde den et dårligt ry på baggrund af TV2’ elendige udsendelse, som formentlig kommer til at koste menneskeliv. 

Jeg er selv vaccineret som en del af forsøget, der førte til godkendelsen, og jeg havde selvfølgelig ikke bivirkninger. 

Tak for svar! Vh Stine 

Anmeld Citér

22. september 2020

StineW79

Mamman skriver:

Min datter blev 12 sidste år og har fået den - hun har ingen bivirkninger haft

Tak for svar! Vh Stine 

Anmeld Citér

22. september 2020

StineW79

Lulu86 skriver:

Det er vel 13 år siden jeg fik den, og ikke en eneste bivirkning.

Men ja, det er ganske, ganske få som ved hvilken som helst vaccine vil kunne risikere en bivirkning. Det man går efter er vel en afvejning af bivirkning mod hvad man rent faktisk vaccinerer imod, og selvfølgelig af risikoen for bivirkning er mindre end risikoen for det man vaccinere imod (hvis man nu valgte ikke at vaccinere). Men her kan en læge sikkert bedre give dig tal til at du kan bedømme ud fra hvad du har lyst til (eller måske din datter da det jo er hendes helbred det gælder).

Ja der er mange ting, der ska tages stilling til og tak for svar! Vh Stine 

Anmeld Citér

22. september 2020

StineW79

Kir skriver:

Helt ærligt så virker det som en grundig, omfattende og valid undersøgelse der er lavet. Kan ikke se hvorfor man ikke skulle stole på SSI. Og så tænker jeg også, at hvis der var så store bivirkninger, hvorfor er der så ikke andre lande der har reageret? Og WHO?

Derimod så synes jeg flere gange tv2 har lavet det trick med at lave en historie om noget og kun belyst sagen fra en side.

Jeg har fundet link til SSI hvor de forklarer undersøgelsens resultater og hvor der er link til selve undersøgelsen. Så kan man selv vurdere om man har tillid til den 

https://www.ssi.dk/aktuelt/nyheder/2020/ingen-sammenhang-mellem-hpv-vaccinen-og-alvorlige-neurologiske-lidelser

Tak for svar! Vh Stine 

Anmeld Citér

22. september 2020

StineW79

MorTil3+ skriver:

Jeg har ingen bivirkninger haft. Jeg havde fået lavet 2 keglesnit grundet celleforandringer og efterfølgende havde jeg stadig celleforandringer, så fik jeg vaccinen og ved næste undersøgelse var alle celleforandringer væk. Om det var tilfældigt eller om vaccinen har haft noget med det at gøre ved jeg ikke, men der har intet været siden. Jeg vil uden at tvivle vaccinere mine børn.

Fedt at høre! Og tak for svar. Vh Stine 

Anmeld Citér

22. september 2020

StineW79

Liland skriver:

Vores datter på nu 14 år, fik den da hun blev 12, altså for 2 pr siden, hun har ingen bivirkninger haft 

Tak for svar! Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.