12 år, hpv vaccine?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.015 visninger
37 svar
57 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. september 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Så er min store pige jo blevet 12 år, og vi ska tage stilling til, om hun ska ha hpv vaccinen. 

Er der nogen her, som har personlig erfaring med den?

Her tænker jeg i forhold til bivirkninger. Vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2020

xStinepigen

StineW79 skriver:

Så er min store pige jo blevet 12 år, og vi ska tage stilling til, om hun ska ha hpv vaccinen. 

Jeg fik den for nogle pr siden. Har ingen former for bivirkninger haft

Anmeld Citér

20. september 2020

Kir

Jeg fik den for nogle år tilbage, jeg har ingen bivirkninger oplevet. 

Ift de piger der skulle have oplevet helt vilde bivirkninger, så har man lige for nylig fundet ud af at der ingen sammenhæng er mellem deres symptomer og vaccinen:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/14-millioner-kvinder-undersogt-ingen-sammenhaeng-mellem-hpv-vaccine-og-lidelser

Anmeld Citér

20. september 2020

Annemette07

StineW79 skriver:

Jeg fik den dengang jeg var de 13-14 år, dvs. 13-14 år siden og jeg har ingen bivirkninger haft af vaccinen ��

Anmeld Citér

20. september 2020

AnoMor

StineW79 skriver:

Jeg har fået den. Har ingen bivirkninger haft overhovedet. 

Anmeld Citér

21. september 2020

MEF

Jeg har fået den - ingen bivirkninger. 
Der er lige afsluttet en stor undersøgelse som fastslår at den ikke har nogen betydelige bivirkninger. Hvis du har brug for guidning dynes jeg du skal rådføre dig med din læge. 

Min datter får den når tid er. Tænk hvis man valgte noget fra på deres vegne, som år efter ville føre til at de skulle få kræft. Jeg synes det er genialt at man kan vaccinerer mod det!

Anmeld Citér

21. september 2020

Æblegrød_dk

Jeg fik den for 8år siden og så brød helvede løs. Vil under ingen omstændigheder anbefale den også selvom at den for nyligt blev 'frikendt'. Jeg har til forskel for mange andre læst denne famøse videnskabelig undersøgelse og kan fortælle at resultatet er invalid, da forskerne uf fra den lille sjat penge de modtog valgte at se bort fra de praktiserende lægers indberetning af bivirkninger = de er slet ikke taget med - kun de piger, der i hospitalsregi der har fået diagnosekoder. Derudover så har forskerne KUN undersøgt området for tilfælde/diganoser inden for det første år efter vaccinen - ikke efter 12mdr, hvor bivirkningerne virkelig bryder igennem. Så find undersøgelsen selv, læs den og vær kritisk - den er overhovedet ikke valid og på et infomøde hos lægemiddelstyrelsen indrømmede forskerne også at pga yderligere manglende finansiering så var undersøgelsen yderst mangelfuld - deraf bør man ikke stole på deres resultater. 

Anmeld Citér

21. september 2020

UnderCover37

Jeg købte og fik vaccinen for snart 15 år siden, og har på intet tidspunkt oplevet bivirkninger af den.

Anmeld Citér

21. september 2020

Abracadabra

Der er ingen grund til at tro, at man bliver syg af den vaccine - tværtimod beskytter den mod alvorlig og dødelig sygdom. 

Desværre havde den et dårligt ry på baggrund af TV2’ elendige udsendelse, som formentlig kommer til at koste menneskeliv. 

Jeg er selv vaccineret som en del af forsøget, der førte til godkendelsen, og jeg havde selvfølgelig ikke bivirkninger. 

Anmeld Citér

21. september 2020

Mamman

Profilbillede for Mamman

Min datter blev 12 sidste år og har fået den - hun har ingen bivirkninger haft

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.