12 år, hpv vaccine?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2020

Lulu86

Profilbillede for Lulu86

Det er vel 13 år siden jeg fik den, og ikke en eneste bivirkning.

Men ja, det er ganske, ganske få som ved hvilken som helst vaccine vil kunne risikere en bivirkning. Det man går efter er vel en afvejning af bivirkning mod hvad man rent faktisk vaccinerer imod, og selvfølgelig af risikoen for bivirkning er mindre end risikoen for det man vaccinere imod (hvis man nu valgte ikke at vaccinere). Men her kan en læge sikkert bedre give dig tal til at du kan bedømme ud fra hvad du har lyst til (eller måske din datter da det jo er hendes helbred det gælder).

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2020

Kir

Helt ærligt så virker det som en grundig, omfattende og valid undersøgelse der er lavet. Kan ikke se hvorfor man ikke skulle stole på SSI. Og så tænker jeg også, at hvis der var så store bivirkninger, hvorfor er der så ikke andre lande der har reageret? Og WHO?

Derimod så synes jeg flere gange tv2 har lavet det trick med at lave en historie om noget og kun belyst sagen fra en side.

Jeg har fundet link til SSI hvor de forklarer undersøgelsens resultater og hvor der er link til selve undersøgelsen. Så kan man selv vurdere om man har tillid til den 

https://www.ssi.dk/aktuelt/nyheder/2020/ingen-sammenhang-mellem-hpv-vaccinen-og-alvorlige-neurologiske-lidelser

Anmeld Citér

21. september 2020

MorTil3+

Jeg har ingen bivirkninger haft. Jeg havde fået lavet 2 keglesnit grundet celleforandringer og efterfølgende havde jeg stadig celleforandringer, så fik jeg vaccinen og ved næste undersøgelse var alle celleforandringer væk. Om det var tilfældigt eller om vaccinen har haft noget med det at gøre ved jeg ikke, men der har intet været siden. Jeg vil uden at tvivle vaccinere mine børn.

Anmeld Citér

21. september 2020

Liland

Profilbillede for Liland
StineW79 skriver:

Så er min store pige jo blevet 12 år, og vi ska tage stilling til, om hun ska ha hpv vaccinen. 

Er der nogen her, som har personlig erfaring med den?

Her tænker jeg i forhold til bivirkninger. Vh Stine 

Vores datter på nu 14 år, fik den da hun blev 12, altså for 2 pr siden, hun har ingen bivirkninger haft 

Anmeld Citér

21. september 2020

Ellie79

StineW79 skriver:

Så er min store pige jo blevet 12 år, og vi ska tage stilling til, om hun ska ha hpv vaccinen. 

Er der nogen her, som har personlig erfaring med den?

Her tænker jeg i forhold til bivirkninger. Vh Stine 

Min datter fik den sidste år. Jeg googlede meget og kom frem til at hun skulle have den. Hun har ingen bivirkninger haft. Måske lidt træt og øm dagene efter. 

Anmeld Citér

21. september 2020

Drwhosaidthat

Har selv fået den (uden bivirkninger) og mine børn kommer også til at få den. Piger som drenge. 

Anmeld Citér

21. september 2020

norasfamilie

Jeg har fået den og fik ingen bivirkninger, og det gør mine børn også- både dreng og pigerne. 

Anmeld Citér

22. september 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79
xStinepigen skriver:

Jeg fik den for nogle pr siden. Har ingen former for bivirkninger haft

Godt at høre og tak for svar! Vh Stine 

Anmeld Citér

22. september 2020

StineW79

Kir skriver:

Jeg fik den for nogle år tilbage, jeg har ingen bivirkninger oplevet. 

Ift de piger der skulle have oplevet helt vilde bivirkninger, så har man lige for nylig fundet ud af at der ingen sammenhæng er mellem deres symptomer og vaccinen:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/14-millioner-kvinder-undersogt-ingen-sammenhaeng-mellem-hpv-vaccine-og-lidelser

Mange tak for svar! Vh Stine 

Anmeld Citér

22. september 2020

StineW79

Annemette07 skriver:

Jeg fik den dengang jeg var de 13-14 år, dvs. 13-14 år siden og jeg har ingen bivirkninger haft af vaccinen ��

Mange tak for svar! Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.