Ansigtsmaske til rejse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2020

AnoMor

BAE skriver:

Ja det fandt jeg også ud af, at de nok ikke var gode nok.. 

Præcis. Bliver så irriterer når jeg ser folk med stof bind. Netop fordi de ikke er effektive. 
med kirugiske er møg grimme. Det kan jeg hurtigt medgive. Men smittebrisikoen er trods alt kun på 5% med dem og ikke 50% for at se smart ud. 

bliver det obligatorisk i hele Danmark i offentligheden. Så tager jeg også stofmaske. Men med kirurgisk indenunder så det dækker optimalt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2020

kamikaze

AnoMor skriver:

Præcis. Bliver så irriterer når jeg ser folk med stof bind. Netop fordi de ikke er effektive. 
med kirugiske er møg grimme. Det kan jeg hurtigt medgive. Men smittebrisikoen er trods alt kun på 5% med dem og ikke 50% for at se smart ud. 

bliver det obligatorisk i hele Danmark i offentligheden. Så tager jeg også stofmaske. Men med kirurgisk indenunder så det dækker optimalt 

Lige nu er det nærmest umuligt at få fat i kirurgiske mundbind fra pålidelige salgssteder. Og de er ret dyre -- 10 kr pr stk eller mere. Så måske skal du ikke være så irriteret, de stofmasker du ser kan meget vel være nogen der gør sit bedste.

Derudover er de ikke så dårlige som du siger, især når det kommer til at beskytte andre. I nogle studier kommer stofmasker er bedre ud endda. Det kommer sikkert an på kvalitet.

Anmeld Citér

10. august 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
AnoMor skriver:

Vil gøre det på samme måde. Jeg så faktisk en ung dreng med en i stof i dag, tror jeg. 

Der var en i en gruppe på fb, der var så stolt af sin nye stofmaske, indtil folk fortalte hende at den ikke var godkendt... Så folk tror at alle masker virker. 

Anmeld Citér

10. august 2020

AnoMor

kamikaze skriver:

Lige nu er det nærmest umuligt at få fat i kirurgiske mundbind fra pålidelige salgssteder. Og de er ret dyre -- 10 kr pr stk eller mere. Så måske skal du ikke være så irriteret, de stofmasker du ser kan meget vel være nogen der gør sit bedste.

Derudover er de ikke så dårlige som du siger, især når det kommer til at beskytte andre. I nogle studier kommer stofmasker er bedre ud endda. Det kommer sikkert an på kvalitet.

Altså nu er der laver undersøgelser på stofmaskerne og de bliver aldrig ligeså gode som kirurgisk. De “bedste” stofmasker siger 50% og ikke ce godkendt. 

så jo jeg bliver stadig irriteret når jeg ser dem selvom de i det mindste gør noget fremfor ingenting. Men de hjælper jo så kun hvis de også opbevares ordenligt og kogevaskes 1-2 gange om dagen. 

det er vanvittigt at noget så vigtigt skal være så dyrt. Er glad for jeg fil mine forholdsvis billigt på Bakken (30 stk for 50 kr). 

jeg kører så sjældent i offentlig transport. Men de to gange jeg har gjort det har jeg haft dem på selvom det ikk er obligatorisk endnu. 

Anmeld Citér

10. august 2020

AnoMor

BAE skriver:

Vil gøre det på samme måde. Jeg så faktisk en ung dreng med en i stof i dag, tror jeg. 

Der var en i en gruppe på fb, der var så stolt af sin nye stofmaske, indtil folk fortalte hende at den ikke var godkendt... Så folk tror at alle masker virker. 

Jep sådan et opslag med en kvinde så jeg også idag. Og hun pralede sådan med at kirurgisk var grimme så hun vat glad for sin med skellet som var smartere. Da alle så sagde hvor dårlig effekt den havde lukkede hun for kommentarerne. 

Anmeld Citér

10. august 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Det er korrekt at der ikke er noget CE mærke på dem. Jeg bruger ikke ordentlig transport så det er ikke så vigtigt for mig pt. De er godkendte til brug i Tyskland som var der vi skulle bruge dem. I de områder var der ca lige mange der brugte stofmasker og de blå masker.

Med de blå skal man også være obs på hvor man køber dem og om prisen måske er for lav. Der er desværre også svindel med CE mærkerne da de bare kan trykkes på maskerne.

Anmeld Citér

10. august 2020

BAE

Profilbillede for BAE
AnoMor skriver:

Jep sådan et opslag med en kvinde så jeg også idag. Og hun pralede sådan med at kirurgisk var grimme så hun vat glad for sin med skellet som var smartere. Da alle så sagde hvor dårlig effekt den havde lukkede hun for kommentarerne. 

Tror det er den samme. Det var nemlig også skelet og hun lukkede for kommentarer. 

Anmeld Citér

10. august 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Janey skriver:

Det er korrekt at der ikke er noget CE mærke på dem. Jeg bruger ikke ordentlig transport så det er ikke så vigtigt for mig pt. De er godkendte til brug i Tyskland som var der vi skulle bruge dem. I de områder var der ca lige mange der brugte stofmasker og de blå masker.

Med de blå skal man også være obs på hvor man køber dem og om prisen måske er for lav. Der er desværre også svindel med CE mærkerne da de bare kan trykkes på maskerne.

Det er fordi emp ligger i Tyskland, så de skal jo være godkendte dernede. 

Anmeld Citér

10. august 2020

AnoMor

BAE skriver:

Tror det er den samme. Det var nemlig også skelet og hun lukkede for kommentarer. 

Det kunne godt tyde på det så ja. Hun svarede ihverfald heller aldrig på nogen af kommentarerne. 

Anmeld Citér

10. august 2020

Janey

Profilbillede for Janey
BAE skriver:

Det er fordi emp ligger i Tyskland, så de skal jo være godkendte dernede. 

De ligger i mange lande men ser ud til at være tysk ejet. Jeg har handlet med EMP Danmark der har adresse i Jylland og på tracking nummeret kunne jeg se at første ordte blev sendt fra Danmark. Da jeg senere købte tøj blev det sendt fra Tyskland.

Jeg har også bl.a. nogle med skeletter men synes ikke at de er så smarte at jeg har følt behov for at flashe dem på facebook eller andre steder og så vidt muligt er de heller ikke med på årets feriebilleder  .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.