kamikaze skriver:
Lige nu er det nærmest umuligt at få fat i kirurgiske mundbind fra pålidelige salgssteder. Og de er ret dyre -- 10 kr pr stk eller mere. Så måske skal du ikke være så irriteret, de stofmasker du ser kan meget vel være nogen der gør sit bedste.
Derudover er de ikke så dårlige som du siger, især når det kommer til at beskytte andre. I nogle studier kommer stofmasker er bedre ud endda. Det kommer sikkert an på kvalitet.
Altså nu er der laver undersøgelser på stofmaskerne og de bliver aldrig ligeså gode som kirurgisk. De “bedste” stofmasker siger 50% og ikke ce godkendt.
så jo jeg bliver stadig irriteret når jeg ser dem selvom de i det mindste gør noget fremfor ingenting. Men de hjælper jo så kun hvis de også opbevares ordenligt og kogevaskes 1-2 gange om dagen.
det er vanvittigt at noget så vigtigt skal være så dyrt. Er glad for jeg fil mine forholdsvis billigt på Bakken (30 stk for 50 kr).
jeg kører så sjældent i offentlig transport. Men de to gange jeg har gjort det har jeg haft dem på selvom det ikk er obligatorisk endnu.
Anmeld
Citér