Ansigtsmaske til rejse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.526 visninger
35 svar
11 synes godt om
5. juli 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Vi skal til Tyskland og kommer nogle få gange til at skulle ind i en butik. I Tyskland er der krav om at have maske eller tørklæde på i butikkerne, så vi har overvejet at købe nogle masker, da jeg formentlig også kommer til at få brug for nogle, da jeg plejer at flyve nogle gange om året i forbindelse med arbejde.

Jeg ved, at jeg kan købe nogle støvmasker i diverse byggemarkeder, men har flere gange i tv fra udlandet set folk have nogle pænere og mønstrede ansigtsmasker på og som ser lidt mere smarte ud end de kedelige grå/hvide masker. Nu er masker jo ikke særligt udbredt i Danmark, så jeg tænker, at jeg nok ikke kan gå ud i en butik herhjemme og købe nogle. 

Er der nogle af jer andre, der har været ude at købe masker og hvad har I købt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Janey skriver:

Vi skal til Tyskland og kommer nogle få gange til at skulle ind i en butik. I Tyskland er der krav om at have maske eller tørklæde på i butikkerne, så vi har overvejet at købe nogle masker, da jeg formentlig også kommer til at få brug for nogle, da jeg plejer at flyve nogle gange om året i forbindelse med arbejde.

Jeg ved, at jeg kan købe nogle støvmasker i diverse byggemarkeder, men har flere gange i tv fra udlandet set folk have nogle pænere og mønstrede ansigtsmasker på og som ser lidt mere smarte ud end de kedelige grå/hvide masker. Nu er masker jo ikke særligt udbredt i Danmark, så jeg tænker, at jeg nok ikke kan gå ud i en butik herhjemme og købe nogle. 

Er der nogle af jer andre, der har været ude at købe masker og hvad har I købt?

jeg er ved at købe, eller overvejer at købe masker fra EMP, de er sorte(nogle af dem) med der lidt anderledes. 

Anmeld Citér

5. juli 2020

Konjac

Profilbillede for Konjac

Jeg har ikke vanvittig meget forstand på det. Men jeg ved, at lufthavnene kræver at maskerne er klassificeret type 2, og de kan købes på apoteket. 

Anmeld Citér

5. juli 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Konjac skriver:

Jeg har ikke vanvittig meget forstand på det. Men jeg ved, at lufthavnene kræver at maskerne er klassificeret type 2, og de kan købes på apoteket. 

Det skal jeg nok have kigget nærmere på. Jeg har kun kigget på Billund Lufthavns hjemmeside, da jeg oftest flyver derfra, og der står der ingen krav til masken ud over, at man skal have den på, men jeg skal også kunne leve op til kravene i ankomstlufthavnen og flyene.

Anmeld Citér

5. juli 2020

Baby17

Man kan købe "stof" masker alle steder nu. Næsten alle online shops har dem. Men de hjælper intet 

Du skal have fat på en kirurgisk maske type 2 fra apoteket.  

Anmeld Citér

6. juli 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Baby17 skriver:

Man kan købe "stof" masker alle steder nu. Næsten alle online shops har dem. Men de hjælper intet 

Du skal have fat på en kirurgisk maske type 2 fra apoteket.  

Jeg er ok med at bruge stofmasker, der hvor de opfylder kravene, da jeg kun skal bruge den til at kunne overholde de lokale krav, men det kan godt lyde som om, at jeg bliver nødt til at købe type 2 til, når jeg engang skal ud at flyve igen. Hvis de stadig er kravet til den tid, så klarer jeg nok, at de er voldsomt grimme .

Anmeld Citér

6. juli 2020

AnoMor

Janey skriver:

Jeg er ok med at bruge stofmasker, der hvor de opfylder kravene, da jeg kun skal bruge den til at kunne overholde de lokale krav, men det kan godt lyde som om, at jeg bliver nødt til at købe type 2 til, når jeg engang skal ud at flyve igen. Hvis de stadig er kravet til den tid, så klarer jeg nok, at de er voldsomt grimme .

Ellers er der jo bare en type to maske også en stof ting udover så man ikke ser den grimme af dem 

Anmeld Citér

10. august 2020

Janey

Profilbillede for Janey
BAE skriver:

jeg er ved at købe, eller overvejer at købe masker fra EMP, de er sorte(nogle af dem) med der lidt anderledes. 

Jeg endte med at købe fra EMP. Jeg kendte ikke butikken men den var lige noget for mig så der blev også købt meget andet og ud over at blive udstyret til vores ferie er jeg nu også godt dækket ind nu hvor krav og anbefalinger om maske breder sig ud i landet og måske på et tidspunkt rammer mig

Anmeld Citér

10. august 2020

AnoMor

Jeg endte med at købe fra EMP. Jeg kendte ikke butikken men den var lige noget for mig så der blev også købt meget andet og ud over at blive udstyret til vores ferie er jeg nu også godt dækket ind nu hvor krav og anbefalinger om maske breder sig ud i landet og måske på et tidspunkt rammer mig

Problemet med de smarte fra emp er at de ikke er ce godkendt. Og undersøgelser viser at selvom at de er bedre end ingenting. Så ryger 50% af dråber lige igennem. Dvs at set er falsk tryghed og stadig 50% risiko for smittespredning. 

Et mundbind skal være sikkert. Det er ikke for modens skyld. 

plus man dkal huske. At stofbind skal kogevaskes mindst 2 gange om dagen. 

Anmeld Citér

10. august 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
AnoMor skriver:

Problemet med de smarte fra emp er at de ikke er ce godkendt. Og undersøgelser viser at selvom at de er bedre end ingenting. Så ryger 50% af dråber lige igennem. Dvs at set er falsk tryghed og stadig 50% risiko for smittespredning. 

Et mundbind skal være sikkert. Det er ikke for modens skyld. 

plus man dkal huske. At stofbind skal kogevaskes mindst 2 gange om dagen. 

Ja det fandt jeg også ud af, at de nok ikke var gode nok.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.