Teste pos. Hhv sent el. Tidligt pige/dreng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2020

AnoMor

Ms.Momo skriver:

nu er jeg en af dem der har prøvet den kinesiske kalender, og vil sige at både med mine to børn, min venindes to samt hende og hendes 5 brødre har den passet - så længe vi bruger den asiatiske alder i stedet for den vestlige.

Har man ikke samme alder uanset om man er i Asien eller i vesten? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2020

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Det giver ingen mening.

Er vi enige om, at fødselsratioen i runde tal hedder 51% drenge og 49% piger?

Det vil sige, at hvis du er 22 år, og du bliver gravid i en bestemt måned, så kan du kun få det køn, kalenderen viser?

Hvad så med dem, der vover at få et andet køn? Får de så en bøde? 

Nej, selvfølgelig ikke.

Selvfølgelig er den ikke 100% korrekt - ingen regel uden undtagelse - men den kommer nu tæt på

Anmeld Citér

28. maj 2020

Ms.Momo

Har man ikke samme alder uanset om man er i Asien eller i vesten? 

Både og. I Asien tæller man begyndte år i stedet for hele år, og dermed et år når man bliver født, plus at man bliver et år ældre 1. januar.

Jeg er f.eks født i aug 88, så herhjemme vil man sige jeg er 31, men i Asien vil jeg være 33 år. Ligesom min venindes nevø, der er født 1 dec 2019 er 2 år. 

Anmeld Citér

28. maj 2020

AnoMor

Ms.Momo skriver:

Både og. I Asien tæller man begyndte år i stedet for hele år, og dermed et år når man bliver født, plus at man bliver et år ældre 1. januar.

Jeg er f.eks født i aug 88, så herhjemme vil man sige jeg er 31, men i Asien vil jeg være 33 år. Ligesom min venindes nevø, der er født 1 dec 2019 er 2 år. 

Okay. Så hvis jeg er fra april 85. Hvor gammel er jeg så i Asien? 

Anmeld Citér

28. maj 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Ms.Momo skriver:

Nej, selvfølgelig ikke.

Selvfølgelig er den ikke 100% korrekt - ingen regel uden undtagelse - men den kommer nu tæt på

Men du er helt på det rene med, at det er et tilfælde, at den har passet på dig plus x veninder og lignende, og at det derfor ER en skrøne? 

Anmeld Citér

28. maj 2020

Ms.Momo

AnoMor skriver:

Okay. Så hvis jeg er fra april 85. Hvor gammel er jeg så i Asien? 

Så er du 36.

Den nemme måde er at sige nuværende år, minus ens fødeår plus et år. Altså for dig 2020-1985=35 +1=36

Anmeld Citér

28. maj 2020

Pb18

Ms.Momo skriver:

Så er du 36.

Den nemme måde er at sige nuværende år, minus ens fødeår plus et år. Altså for dig 2020-1985=35 +1=36

Men når kvinden har to x kromosomer og manden et x og et y kromosom, hvordan kan kvindens alder så have nogen som helst betydning for kønnet? 

Anmeld Citér

28. maj 2020

Ms.Momo

Pb18 skriver:

Men når kvinden har to x kromosomer og manden et x og et y kromosom, hvordan kan kvindens alder så have nogen som helst betydning for kønnet? 

Det ved jeg ikke 

Anmeld Citér

28. maj 2020

AnoMor

Ms.Momo skriver:

Så er du 36.

Okay. Det giver jo ingen mening. Men fair nok at man tror på den slags. 
men i så fald. Så kan 21 årige født fra feb-dec kun føde piger  

Og afhængig af hvilken en af de tonsvis af kalendre der ligger på nettet. Så har jeg fået er tvekøn. For den siger både dreng og pige 

Anmeld Citér

29. maj 2020

Carina:-)

Anonym skriver:

Jer der er gravide og ved kønnet  

kunne i teste positiv tidligt eller sent med jeres køn? 

man plejer jo at sige med drenge kn men teste positivt tidligt med piger er hcg lidt længere om at danne sig, så der tester man pos. Et par dage senere.. hvad er jeres oplevelse af det?

pft

Det har været meget ens - 

Omkring uge 3+ 2 har jeg kunne teste postiv ,og det har ikke vret senere ved pigerne .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.