Teste pos. Hhv sent el. Tidligt pige/dreng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2020

Anonym

koeapabshicar skriver:

Det er da for hyggens skyld. Hvorfor snakker man med sine veninder om andet end brugbare ting i hverdagen? Altså, jeg tror ikke på dem men det er da sjovt at gætte alligevel. 
Fordummende ligefrem? Altså dem der tror fuldt og fast på at det er rigtigt, der må man jo gå ud fra at det har de brug for. Der er også nogen der tror på der er mere mellem himmel og jord og tror på ånder, clavioante og ja endda gud. Er det også bare dumme mennesker? 
Jeg synes ammestue historier er sjove og en måde at få tiden til at gå med indtil man ved om det er en dreng eller pige. Og hvor er jeg glad for at min omgangskreds kan snakke om fordummende ting og grine af det. I stedet for at dømme hinanden fordi man synes “dumme” ting kan være sjove

- så kan du læse ts' seneste indlæg, hvor hun vil vide, om det passer eller ej. 

Jeg tror, min pointe blev ret valid lige der.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2020

Anonym

Det er da derfor jeg spørger ind til andres regering, netop fordi jeg vil vide om det passer eller ej, det er da din mening at vi alle burde stoppe med bruge det videre som du skriver... så lad være med at kommentere på det hvis du ikke har er beugbart svar til emnet!

Jeg har et brugbart svar: Det passer ikke, lad være med at viderebringe historierne.

Anmeld Citér

25. maj 2020

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jer der er gravide og ved kønnet  

kunne i teste positiv tidligt eller sent med jeres køn? 

man plejer jo at sige med drenge kn men teste positivt tidligt med piger er hcg lidt længere om at danne sig, så der tester man pos. Et par dage senere.. hvad er jeres oplevelse af det?

pft

Ved min første testede jeg først 5+1, men den var bragende positiv så jeg kunne nok have testet før.

Ved nr 2 var testen først positiv 5 dage efter forventet mens. Men det var 4+0 i følge nf.

Begge piger 

Anmeld Citér

25. maj 2020

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Jamen, så stop dog med at bringe det videre, du burde være klogere end det??!

Husk lige den gode tone....

Anmeld Citér

26. maj 2020

lineog4

Aner det ikke, for har aldrig testet før jeg er gået over tid. 

Men alle har haft ideer om kønnet af mine første to, og næsten ingen gættede rigtigt og det til trods for der er 50% chance for succes  alle på undtagelse af deres far mente der gemte sig drenge i maven, og skal ammestuehisrorier både danske og italienske var på spil og sagde dreng med sikkerhed - selv jordemoderen ds jeg fødte den første gættede på dreng pga hjerterytme, men de overraskede alle begge to før de har sørme piger. 

Med de to sidste var det lidt kedeligt for vi kendte kønnet, så ingen har gætte

Anmeld Citér

26. maj 2020

xStinepigen

Anonym skriver:

Jer der er gravide og ved kønnet  

kunne i teste positiv tidligt eller sent med jeres køn? 

man plejer jo at sige med drenge kn men teste positivt tidligt med piger er hcg lidt længere om at danne sig, så der tester man pos. Et par dage senere.. hvad er jeres oplevelse af det?

pft

Jeg har i begge graviditeter kunne teste enormt svagt positivt i uge 3+?? Og så først fået en tydelig streg i uge 5-6, har en af hver. Så her kan det på ingen måde skildres mellem kønnene 

Anmeld Citér

27. maj 2020

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Hvad er formålet med at holde ammestuehistorier/skrøner i live, når vi ved bedre?

Der er rent faktisk nogle, der tror på dem, det har vi set talrige eksempler på igennem årene. 

Det er i nogle tilfælde skadende og fordummende for ikke at sige tåkrummende, at man i vore dage tror på den kinesiske kalender, pendulmetoden og mange andre "jeg har hørt"- historier. Hvis ikke man har hørt, kan man jo også bare selv finde på noget.

Ikke direkte relateret til ts.

nu er jeg en af dem der har prøvet den kinesiske kalender, og vil sige at både med mine to børn, min venindes to samt hende og hendes 5 brødre har den passet - så længe vi bruger den asiatiske alder i stedet for den vestlige.

Anmeld Citér

27. maj 2020

Anonym

nu er jeg en af dem der har prøvet den kinesiske kalender, og vil sige at både med mine to børn, min venindes to samt hende og hendes 5 brødre har den passet - så længe vi bruger den asiatiske alder i stedet for den vestlige.

Anmeld Citér

28. maj 2020

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Du skrev at det er "skadende og fordummende" at tro på ammestuehistorier, og nævnte bl.a. den kinesiske kalender som eksempel. Jeg læste det som at du mener at den ikke passer, og derfor skrev jeg da mange ikke tænker over at de i Kina regner/regnede alder på en anden måde end i de vestlige lande.

Anmeld Citér

28. maj 2020

Anonym

Ms.Momo skriver:

Du skrev at det er "skadende og fordummende" at tro på ammestuehistorier, og nævnte bl.a. den kinesiske kalender som eksempel. Jeg læste det som at du mener at den ikke passer, og derfor skrev jeg da mange ikke tænker over at de i Kina regner/regnede alder på en anden måde end i de vestlige lande.

Det giver ingen mening.

Er vi enige om, at fødselsratioen i runde tal hedder 51% drenge og 49% piger?

Det vil sige, at hvis du er 22 år, og du bliver gravid i en bestemt måned, så kan du kun få det køn, kalenderen viser?

Hvad så med dem, der vover at få et andet køn? Får de så en bøde? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.