Teste pos. Hhv sent el. Tidligt pige/dreng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvem er det helt konkret, der "plejer at sige" det?

Kan du linke til en evidensbaseret undersøgelse, eller er det bare noget, du har hørt?

Der er ikke nogen videnskabelig evidens, det er bare “ammestue” snak eller de ældre (damer på omkring de 70-80) år jeg har hørt den tese fra  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2020

Anonym

Anonym skriver:

Der er ikke nogen videnskabelig evidens, det er bare “ammestue” snak eller de ældre (damer på omkring de 70-80) år jeg har hørt den tese fra  

Jamen, så stop dog med at bringe det videre, du burde være klogere end det??!

Anmeld Citér

25. maj 2020

koeapabshicar

Anonym skriver:

Ej, sådan en side her er da fuld af ammestue historier. ISÆR når det kommer til køn. “Hvornår skal man have sex for af få en dreng/pige, hvilken stilling, hvad craver du? Sødt så er det en pige og salt så er det en dreng, og jeg kunne blive ved! 

Tænker ikke TS er dum/mindre klog fordi hun spørger ind til det og “bringer det videre”. Personligt har jeg ALDRIG hørt den ammestue historie før. Og selvfølgelig er der ikke hold i den, men den er da sjovt at se hvad folk svarer alligevel. 

Synes bestemt du er til den grove side overfor TS. 

Anmeld Citér

25. maj 2020

Anonym

koeapabshicar skriver:

Ej, sådan en side her er da fuld af ammestue historier. ISÆR når det kommer til køn. “Hvornår skal man have sex for af få en dreng/pige, hvilken stilling, hvad craver du? Sødt så er det en pige og salt så er det en dreng, og jeg kunne blive ved! 

Tænker ikke TS er dum/mindre klog fordi hun spørger ind til det og “bringer det videre”. Personligt har jeg ALDRIG hørt den ammestue historie før. Og selvfølgelig er der ikke hold i den, men den er da sjovt at se hvad folk svarer alligevel. 

Synes bestemt du er til den grove side overfor TS. 

Hvad er formålet med at holde ammestuehistorier/skrøner i live, når vi ved bedre?

Der er rent faktisk nogle, der tror på dem, det har vi set talrige eksempler på igennem årene. 

Det er i nogle tilfælde skadende og fordummende for ikke at sige tåkrummende, at man i vore dage tror på den kinesiske kalender, pendulmetoden og mange andre "jeg har hørt"- historier. Hvis ikke man har hørt, kan man jo også bare selv finde på noget.

Ikke direkte relateret til ts.

Anmeld Citér

25. maj 2020

Annemette07

Anonym skriver:

Jer der er gravide og ved kønnet  

kunne i teste positiv tidligt eller sent med jeres køn? 

man plejer jo at sige med drenge kn men teste positivt tidligt med piger er hcg lidt længere om at danne sig, så der tester man pos. Et par dage senere.. hvad er jeres oplevelse af det?

pft

Begge mine børn er drenge. Den første var jeg 6+ før jeg kunne teste positiv og ved den anden var jeg kun 3+, så der er stor forskel på trods af samme køn ��

Anmeld Citér

25. maj 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hvad er formålet med at holde ammestuehistorier/skrøner i live, når vi ved bedre?

Der er rent faktisk nogle, der tror på dem, det har vi set talrige eksempler på igennem årene. 

Det er i nogle tilfælde skadende og fordummende for ikke at sige tåkrummende, at man i vore dage tror på den kinesiske kalender, pendulmetoden og mange andre "jeg har hørt"- historier. Hvis ikke man har hørt, kan man jo også bare selv finde på noget.

Jeg har det sådan at dem der virkelig tror på det er simpelthen for "dumme" jeg tog da mange af de der test under graviditeten, nogle passede nogle passede ikke, vi sad da og grinede lidt af de forskellige test og historier.... 

Er det ikke bare en måde at slå ventetiden hen med?

Anmeld Citér

25. maj 2020

koeapabshicar

Anonym skriver:

Det er da for hyggens skyld. Hvorfor snakker man med sine veninder om andet end brugbare ting i hverdagen? Altså, jeg tror ikke på dem men det er da sjovt at gætte alligevel. 
Fordummende ligefrem? Altså dem der tror fuldt og fast på at det er rigtigt, der må man jo gå ud fra at det har de brug for. Der er også nogen der tror på der er mere mellem himmel og jord og tror på ånder, clavioante og ja endda gud. Er det også bare dumme mennesker? 
Jeg synes ammestue historier er sjove og en måde at få tiden til at gå med indtil man ved om det er en dreng eller pige. Og hvor er jeg glad for at min omgangskreds kan snakke om fordummende ting og grine af det. I stedet for at dømme hinanden fordi man synes “dumme” ting kan være sjove

Anmeld Citér

25. maj 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Jer der er gravide og ved kønnet  

kunne i teste positiv tidligt eller sent med jeres køn? 

man plejer jo at sige med drenge kn men teste positivt tidligt med piger er hcg lidt længere om at danne sig, så der tester man pos. Et par dage senere.. hvad er jeres oplevelse af det?

pft

Jeg har 2 drenge og venter den tredje. 

Med første var jeg 5+5, nummer to var jeg 9 uger og med den sidste var jeg kun lige 4 uger. 

Synes det er sjovt at der er så mange "skrøner" med hvordan man kan gætte kønnet ��

Anmeld Citér

25. maj 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er da derfor jeg spørger ind til andres regering, netop fordi jeg vil vide om det passer eller ej, det er da din mening at vi alle burde stoppe med bruge det videre som du skriver... så lad være med at kommentere på det hvis du ikke har er beugbart svar til emnet!

Anmeld Citér

25. maj 2020

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Der er absolut ingen sammenhæng imellem kønnet, og hvornår man kan teste positiv. 

Det er ikke foster anlægget, der danner hcg, det er placenta. 

98% kan teste positiv i 4+0,altså 14 dage efter befrugtning uanset kønnet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.